  • 1. Data: 2012-10-08 21:14:21
    Temat: [lekko OT] pomóżcie - mieszkańcy kontra zarządca drogi
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Witam,
    Zarząd Dróg Miejskich przygotował nam niespodziankę - zmianę organizacji
    ruchu w dzielnicy. "Proponują" ruch jednokierunkowy i strefę
    zamieszkania. I teraz mam kilka pytań:
    1. Czy takie nie zmiany nie powinny być poprzedzone konsultacjami
    społecznymi, a przynajmniej przedstawieniem projektu? Jeśli tak, to na
    ile czasu przed wprowadzeniem zmian?
    2. Podobno jezdnia węższa niż 6 m pozwala albo na ruch jednokierunkowy z
    możliwością parkowania, albo dwukierunkowy bez parkowania. Na podstawie
    jakiego przepisu i czy nie zależy to od natężenia ruchu?
    3. Czy strefa zamieszkania jest uzasadniona w przypadku, gdy po obu
    stronach ulicy są chodniki? Przecież pieszy ma którędy iść a teraz
    będzie mógł legalnie iść środkiem drogi, a nawet opalać się tam na
    leżaku ;-)

    Sytuacja jest taka, że w piątek nagle pojawiły się nowe znaki (jeszcze
    zaklejone), udało się wstrzymać sprawę na kilka dni ale czasu jest mało.
    Nikt z mieszkańców nie był informowany o planowanych zmianach.
    Oczywiście w efekcie mieszkańcy podzielili się na grupy z których każda
    widzi sprawę inaczej i szuka rozwiązania dobrego dla siebie,
    niekoniecznie patrząc na interes ogółu.

    Może ktoś już coś takiego przerabiał i podrzuci mi trochę argumentów.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2012-10-08 22:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 08 Oct 2012 21:14:21 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):
    > Zarząd Dróg Miejskich przygotował nam niespodziankę - zmianę organizacji
    > ruchu w dzielnicy. "Proponują" ruch jednokierunkowy i strefę
    > zamieszkania. I teraz mam kilka pytań:

    W strefie zamieszkania parkowanie mozliwe tylko w miejscach wyznaczonych.
    Obejrzeliscie te znaki ?

    J.

  • 3. Data: 2012-10-08 22:41:35
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > W strefie zamieszkania parkowanie mozliwe tylko w miejscach wyznaczonych.

    To wiem.

    > Obejrzeliscie te znaki ?

    Sęk w tym, że znaki dopiero są montowane, projektu jako takiego zapewne
    nikt nie widział, chyba że dziś mieszkańcy jednej strony ulicy, bo
    spotkali się z przedstawicielem ZDM-u (mieszkańcy drugiej strony nie
    byli poinformowani). Podobno w wyniku ustaleń ulica będzie nadal
    jednokierunkowa, ale w drugą stronę. Jak dla mnie gorzej, bo ruch się
    zwiększy, więcej aut będzie tu parkować itp., ale dla "drugiej strony"
    lepiej - będą mogli parkować po swojej stronie ulicy.

  • 4. Data: 2012-10-09 10:57:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał
    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    >ruch się zwiększy, więcej aut będzie tu parkować itp., ale dla
    >"drugiej strony" lepiej - będą mogli parkować po swojej stronie

    Beda mogli jak im znaki pozwola.
    No chyba ze wybudowane zatoki parkingowe potraktowac jako "wyznaczone
    miejsca"

    J.

  • 5. Data: 2012-10-09 12:54:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    > No chyba ze wybudowane zatoki parkingowe potraktowac jako "wyznaczone
    > miejsca"

    Rolę tych miejsc mają pełnić miejsca pomalowane na asfalcie. Na co
    najmniej jednej ulicy w Gliwicach już coś takiego widziałem. Ruch
    jednokierunkowy, prawy pas do parkowania, lewy do jazdy.