  • 1. Data: 2012-10-08 10:21:57
    Temat: co wybrac
    Od: Bronek <j...@k...pl>

    Witam, chcialem prosic o pomoc/porade/podzielenie sie wiedza.
    Potrzebujemy kupic jakies male autko z niewielkim silnikiem.
    Wiek okolo 10 lat lub mniej.
    Do wydania okolo 10 000
    Samochod bedzie sie poruszal prawie wylacznie w miescie i prawie wylacznie tylko z
    kierowniczka, okolo 30 km dziennie, wiekszosc w korkach.
    Bierzemy pod uwage Corse, Punto, Lupo no i moze jakiegos Hundaia albo Kie, wszystko z
    silnikami benzynowymi.

    Polonez Roy odpada ze wzgledu na rozmiary i ponadczasowy design ktory niestety sie
    nie podoba.

    Wiadomo ze chodzi o to zeby byl tani w serwisowaniu, serwis zeby nie musial byc
    odwiedzany czesto no i zeby palil umiarkowana ilosc paliwa.

    W Corsach sa z tego co sie zorientowalem dwa silniki spelniajace warunki 1,0 i 1,2,
    wiem ze jest tez jakis mozniejszy 1,2 ale pewnie bardziej skomplikowany (drozszy w
    serwisowaniu) i bardziej paliwozerny.

    W Lupo tylko 1,0 bo wiekszy to juz 1,4

    W Puntach 1,2

    i w koreancach zdaje sie 1,1

    Czy ktos moze cos napisac o tych silnikach?
    Trapia ktores z nich jakies typowe bolaczki, niektorych sie wystrzegac?
    Z gory dziekuje za pomoc i wszelkie uwagi.

  • 2. Data: 2012-10-08 10:41:39
    Temat: Re: co wybrac
    Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>

    Uzytkownik "Bronek" <j...@k...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Witam, chcialem prosic o pomoc/porade/podzielenie sie wiedza.
    > Potrzebujemy kupic jakies male autko z niewielkim silnikiem.
    > Wiek okolo 10 lat lub mniej.

    Proponuje zwrocic uwage na stan samochodu i samego sprzedajacego, niz na
    model. Jak tylko cos sie nie podoba, nawet sam sprzedajacy, lepiej auta nie
    brac.

    Pozdrawiam
    Kurzu

  • 3. Data: 2012-10-08 10:50:30
    Od: j...@k...pl

    No ale sa rozne gusty, jednym sie podoba wysoki, smukly brunet a innym ryzy i
    zylasty.
    Ale na powaznie to chodzi mi o te modele/silniki ich zalety i bolaczki.
    Wyglad auta i sprzedajacego tez bedzie brany pod uwage ale jak juz bedzie waidomo
    czego szukac.

  • 4. Data: 2012-10-08 12:06:41
    Od: "tor" <x...@o...pl>

    np. Clio 1.2, 1.4 16V male zgrabne i rudy tego nie lubi jak np. corse

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-10-08 14:18:20
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 8 Oct 2012 01:21:57 -0700 (PDT), Bronek napisał(a):

    > W Puntach 1,2

    Punto z silnikiem 1,2 miało 2 odmiany. Ten słabszy lubi spalić duzo paliwa.
    Natomiast podczas ewentualnych zakupów bardzo dobrze sprawdź podłoge, bo w
    tym samochodzie (oprócz sondy lambda) to rzecz która najszybciej znika.

    Ostatnio także rozglądałem się za puntem i oglądając parę samochodów,
    własnymi palcami zrobiłem parę dziur w podwoziu :)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 6. Data: 2012-10-09 08:42:51
    Od: j...@k...pl

    A moze Toyota Yaris?
    Silnik raczej 1,0
    A moze lepiej 1,3?
    Orientuje sie ktos jak z niezawodnoscia i spalaniem?

  • 7. Data: 2012-10-09 11:53:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bronek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W Puntach 1,2

    > Czy ktos moze cos napisac o tych silnikach?
    > Trapia ktores z nich jakies typowe bolaczki, niektorych sie wystrzegac?
    > Z gory dziekuje za pomoc i wszelkie uwagi.

    Miałem Punto 1,2 75 KM przez kilka lat od 100 kkm do 200 kkm. Jeśli chodzi o
    silnik to raz go przegrzałem i do wymiany była uszczelka pod głowicą. Poza
    tym bierze olej - ok. litra do półtora na rok, ale powiedziano mi że ten typ
    tak ma i się nie przejmować.

    Jeśli chodzi o silnik to tyle. Jeśli chodzi o Punto 1 to standardowe usterki
    jakie mnie spotkały a z tego co wiem to również innych to:
    - hałasujący alternator (można z tym jeździć) mnie w ASO proponowali nowy za
    600zł. W innym warsztacie mechanik wymienił tylko łożyska i problem ustąpił.
    - tylna wycieraczka - jak długo nieużywany to się trzpień zapieka w tulejce
    i przy próbie włączenia pali się silnik.

    I to tyle. Cała reszta to eksploatacja: hamulce, zawieszenie, olej itd.

    Dodatkowo wymieniłem sprzęgło, korektor siły hamowania, sondę lambda, dwa
    razy tłumik, raz plecionkę na początku wydechu, dwa razy kable WN i raz
    jedną cewkę.

    Ogólnie był to najtańszy samochód w serwisowaniu jaki miałem. Jedyne o co
    mam pretensje to ta nieszczęsna tylna wycieraczka - ewidentny błąd
    projektowy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-10-11 06:00:52
    Od: Sławek Motyka <m...@w...pl>

    Z takich małych skrzatów Punta bym nie brał, nie dlatego, że Fiat,
    tylko zawiecha szybko pada, a w mieście ma być jeżdżone.
    --
    500E
    W210 E55 AMG

  • 9. Data: 2012-10-11 07:03:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sławek Motyka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    1g2000vbi.googlegroups.com...
    > Z takich małych skrzatów Punta bym nie brał, nie dlatego, że Fiat,
    > tylko zawiecha szybko pada, a w mieście ma być jeżdżone.

    Cytuj posta na którego odpowiadasz.

  • 10. Data: 2012-10-11 10:09:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-08 10:50, j...@k...pl pisze:
    > No ale sa rozne gusty, jednym sie podoba wysoki, smukly brunet a innym ryzy i
    zylasty.

    Sprzedający ma wyglądać jak ktoś, od kogo chciałbyś kupić używany samochód :)
    (ja wolę brunetki)

    PS: odpisujemy na dole.