-
71. Data: 2013-01-30 13:06:36
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
news:keannt$v4f$1@node2.news.atman.pl...
> A to nie jest tak, że napinacz hydrauliczny naciąga pasek w odpowiedni
> sposób dopiero jak jest normalne ciśnienie oleju w silniku?
>
Nie - to zupelnie niezalezna część. Tu masz przykład:
http://www.camskill.co.uk/m8b0s2158p8862/_MITSUBISHI
_LANCER_GSR_TURBO_(1_8_4WD_CM5A_4G93T)_-_SERVICING_P
ARTS_TUNING_SPARES_and_SERVICE_ACCESSORIES_-_Hydraul
ic_Tensioner_-_Cambelt_-_Lancer_GSR_4WD_Turbo_-_CM5A
_-_4G93T/ZOOM10014
-
72. Data: 2013-01-30 13:11:19
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>
"h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message
news:keao9k$vko$1@node2.news.atman.pl...
> a teraz wyjasnij jaki wplyw na rozrzad ma blokada tloka w cylindrze.
W zasadzie to masz racje- żaden.
Rozwazałem teoretyczną mozliwość wywalenia tej wody z cylindra przez otwarte
zawory.
-
73. Data: 2013-01-30 13:17:30
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
> Rozwazałem teoretyczną mozliwość wywalenia tej wody z cylindra przez
> otwarte zawory.
no i co w zwiazku z tym ?
-
74. Data: 2013-01-30 13:51:28
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>
"h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message
news:keb30t$b37$1@node2.news.atman.pl...
>> Rozwazałem teoretyczną mozliwość wywalenia tej wody z cylindra przez
>> otwarte zawory.
>
> no i co w zwiazku z tym ?
W 3 przypadkach na 4 - woda wyleci bez problemu, a w jednym - coś się
popsuje ;-)
-
75. Data: 2013-01-30 18:53:40
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: DoQ <d...@g...com>
W dniu 2013-01-30 13:17, h.w.d.p. pisze:
>> Rozwazałem teoretyczną mozliwość wywalenia tej wody z cylindra przez
>> otwarte zawory.
> no i co w zwiazku z tym ?
Teoretycznie nie ma to sensu faktycznie, choć pogięte korby są już
wystarczającą krzywdą dla silnika :P
Pozdr.
-
76. Data: 2013-01-30 19:56:29
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: k...@g...com
W dniu środa, 30 stycznia 2013 13:51:28 UTC+1 użytkownik Hants napisał:
> "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message
>
> news:keb30t$b37$1@node2.news.atman.pl...
>
> >> Rozwaza�em teoretyczn� mozliwo�� wywalenia tej wody z cylindra przez
>
> >> otwarte zawory.
>
> >
>
> > no i co w zwiazku z tym ?
>
>
>
> W 3 przypadkach na 4 - woda wyleci bez problemu, a w jednym - coďż˝ siďż˝
>
> popsuje ;-)
To chyba że specjalnie nalejesz wody do cylindra, oczywiście do takiego co będzie w
określonym cyklu pracy. Jak sam zaciągnie to 100/100 że nie wypłynie przez żaden
zawór.
-
77. Data: 2013-01-30 20:14:32
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
> To chyba że specjalnie nalejesz wody do cylindra, oczywiście do takiego co będzie w
określonym cyklu pracy. Jak sam zaciągnie to 100/100 że nie wypłynie przez żaden
zawór.
>
byla mowa o przeciekajacej uszczelce pod glowica i wtedy woda moze sie
wlac do kazdego cylindra w zaleznosci gdzie jest przeciek. ale to w
ogole przypadek calkowicie z dupy i nie na temat.
-
78. Data: 2013-01-31 07:24:49
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
yabba wrote:
> Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości
> news:ke8622$hdf$1@node2.news.atman.pl...
>>
>> Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
>> wiadomości news:ke844t$tam$1@node1.news.atman.pl...
>>> Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
>>> news:ke6iee$c8h$1@node1.news.atman.pl...
>>>> W dniu 2013-01-28 18:28, yabba pisze:
>>>>> Znajomy, który zna się na samochodach, miał pecha i zerwał łańcuch
>>>>> rozrządu
>>>>> w Mercedesie beczce przy odpalaniu na zaciąg. :(
>>>> Może po prostu zapomniał go zmienić po pierwszym mln km :->
>>>>
>>>
>>> :)
>>>
>>> Ttłumaczył chyba, że holownik tak go szarpnął, że za szybko puścił
>>> sprzęgło
>>> i łańcuch się zerwał.
>>>
>>>
>>
>>
>> aaaa
>> czyli zerwal sie lancuch na ktorym byl holowany;)
>>
>
>
> Tak, tak. :)
> Z tego powodu musiał zdejmować głowicę, wymieniać tłoki, zawory itp.
jak sie łańcu zerwał to rozwalił maskę i silnik...
a szyby nie trzeba było wymienić :)
-
79. Data: 2013-01-31 09:01:23
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-01-30 10:51, AZ pisze:
> Trzeba bylo zgasic i strzelic ze sprzegla :-)
Zrobiłem to dziś - około 70km/h, 3-ka, zgaszenie, puszczenie sprzęgła.
Wynik: wzrost od 0 do 3 k rpm w zdecydowanie mniej niż 1s.
Jakby jakiś niedowiarek koniecznie się upierał, to i film mogę zrobić.
BTW Muszę dokładnie obejrzeć to moje sprzęgło - może kłowe ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
80. Data: 2013-01-31 09:17:53
Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-01-29 02:09, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Jeśli masz klasyczne sprzęgło, to masz w nim coś takiego, co nazywa
> się tłumikiem drgań wzdłużnych (te sprężynki w tarczy).
Skrętnych
> On złagodzi impet uderzenia.
Zwłaszcza, że jego zakres pracy to jakieś 1/10 obrotu ;)
A w czasie rozpędzania silnik wykona obrotów kilkanaście/dziesiąt.
Czyli to sprzęgło może zmniejszyć przyspieszenie o... góra 1% (bardzo optymistycznie
patrząc)
> a sprzęgło przenosi skończony moment obrotowy bez poslizgu.
I to jest ogranicznik, a drugi to przyczepność opon (w zależności od przełożenia
zadziała jeden z nich).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.