  • 1. Data: 2011-02-20 09:20:27
    Temat: laptop a zewnetrzna klawiatura
    Od: "ela" <e...@g...pl>

    Prosze o informację, czy do laptopa mozna podłączyć zewnętrzną klawiaturę.
    Miałoby to na celu odsunięcie nieco dalej ekranu. Po prostu przyzwyczajona
    jestem do pracy z ekranem w odległości jakieś 60 cm od oczu a posługując się
    laptopem ekran jest duzo bliżej.

    I druga sprawa: na której grupie mogę pytac o system op. Vista7?

  • 2. Data: 2011-02-20 09:24:55
    Temat: Re: laptop a zewnetrzna klawiatura
    Od: Jacek Z <z...@g...com>

    On 20 Lut, 10:20, "ela" <e...@g...pl> wrote:
    > Prosze o informacj , czy do laptopa mozna pod czy zewn trzn klawiatur .

    Podłącz klawiaturę na usb i będzie działać normalnie.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-02-20 09:27:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ela" napisała:

> [...]
    > jestem do pracy z ekranem w odległości jakieś 60 cm od oczu a posługując

    Można, podobnie jak myszkę i monitor. Stawia to jednak pod znakiem zapytania
    sens używania w domu laptopa jako jednostki centralnej.

    > I druga sprawa: na której grupie mogę pytac o system op. Vista7?

    Nie ma takiego systemu, ale może na pl.comp.os.ms-windows.winnt będą coś
    wiedzieć ;->

    JoteR

  • 4. Data: 2011-02-20 10:10:49
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 20-02-2011 o 10:27:28 JoteR <j...@p...pl> napisał(a):

    > Można, podobnie jak myszkę i monitor. Stawia to jednak pod znakiem
    > zapytania sens używania w domu laptopa jako jednostki centralnej.

    Nic nie stawia a tym bardziej pod znakiem zapytania. Jak najmniej gratów
    typu desktop i całego wokół nich kłopotu.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 5. Data: 2011-02-20 11:00:03
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

> [...]

    > Nic nie stawia a tym bardziej pod znakiem zapytania. Jak najmniej
    > gratów typu desktop i całego wokół nich kłopotu.

    Okablowany laptop jest większą graciarnią niż schowany pod biurkiem desktop.

    JoteR

  • 6. Data: 2011-02-20 11:14:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr M" napisał w wiadomości grup
    > Nic nie stawia a tym bardziej pod znakiem zapytania. Jak najmniej gratów typu
    > desktop i całego wokół nich kłopotu.

    Jakich kłopotów? To właśnie laptopy stwarzają większe problemy. Skoro ma być
    podpinana myszka, klawiatura i inne podzespoły to wyjdzie taniej kupić
    stacjonarny.

  • 7. Data: 2011-02-20 11:23:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.02.2011 11:10, Piotr M pisze:
    > Nic nie stawia a tym bardziej pod znakiem zapytania. Jak najmniej gratów typu
    desktop i całego wokół nich kłopotu.

    Tak, lepiej mieć kłopoty z przenośnymi ;) Z dodatkowym zasi-
    laczem do dysku eSATA, z koncentratorami USB, z kablami na
    biurku, zasilaczem o który się ktoś zawsze potknie... A już
    szczególnie, jak lut bezołowiowy na płycie strzeli i mamy
    naprawę za 1500 zł zamiast za 200 zł. Sama słodycz ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2011-02-20 14:42:58
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 12:14:49 +0100, qwerty napisał(a):

    > Jakich kłopotów? To właśnie laptopy stwarzają większe problemy. Skoro ma być
    > podpinana myszka, klawiatura i inne podzespoły to wyjdzie taniej kupić
    > stacjonarny.

    Po co kupować stacjonarny, jak już jest laptop? Teraz już taniej nie
    wyjdzie.

    --
    GLaF

  • 9. Data: 2011-02-20 14:56:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.02.2011 15:42, GLaF pisze:
    > Po co kupować stacjonarny, jak już jest laptop? Teraz już taniej nie
    > wyjdzie.

    Nie będę tutaj się już po raz kolejny wdawał w argumentację
    co lepsze, ale obalę Twoje powyższe zdanie. Nie uwzględniasz
    bowiem w ogóle całkowitego kosztu utrzymania sprzętu oraz
    kosztów wynikających z jego użytkowania. Ot, choćby poten-
    cjalnych kosztów naprawy i rozbudowy przez 6 lat używania
    komputera. Oczywiście, nie da się tego przewidzieć, ale moż-
    na by zrobić - na bazie statystyki - oszacowanie kosztów na-
    prawy i rozbudowy przeciętnego domowego komputera stacjonar-
    nego i przenośnego przy tych samych wymaganiach użytkownika.

    W skrajnym przypadku może się okazać, że kupno drugiego
    komputera zaowocuje takim zmniejszeniem kosztów, że inwe-
    stycja się zwróci :)

    W zasadzie należałoby też jeszcze uwzględnić np. koszty
    opieki zdrowotnej koniecznej do usunięcia ewentualnych
    efektów pracy z komputerem przenośnym w warunkach nieergo-
    nomicznych. Nikt chyba takich badań nie robi, a przynajmniej
    nic mi o tym dotychczas nie jest wiadomo. Inna sprawa, że w
    naszym kraju służba zdrowia jest (podobno) "za darmo" i
    nikomu nie zależy na szacowaniu takich kosztów ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2011-02-20 16:47:39
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 15:56:09 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Nie będę tutaj się już po raz kolejny wdawał w argumentację
    > co lepsze,

    Też nie miałem takiego zamiaru. Bo i nie ma jednego rozwiązania optymalnego
    dla każdego.

> [...]
    >
    > W skrajnym przypadku może się okazać, że kupno drugiego
    > komputera zaowocuje takim zmniejszeniem kosztów, że inwe-

    Jak słusznie zauważyłeś: w skrajnym przypadku.

    > W zasadzie należałoby też jeszcze uwzględnić np. koszty
    > opieki zdrowotnej koniecznej do usunięcia ewentualnych
    > efektów pracy z komputerem przenośnym w warunkach nieergo-
    > nomicznych.

    Ergonomia jest dla mnie najważniejsza. Dlatego o ile mógłbym (choć nie
    zamierzam) wymienić jednostkę centralną na laptopa, to zostawiłbym monitor,
    klawiaturę i myszkę.

    O ile na grupach dyskusyjnych dygresje i alternatywne rozwiązania są jak
    najbardziej dopuszczalne, to ta sytuacja jest nieco groteskowa.
    Wątkotwórczyni pyta się, czy da się podłączyć klawiaturę do laptopa, a wy
    jej wciskacie, żeby sobie kupiła drugi, stacjonarny komputer. Zupełnie jak
    sprzedawca z tego kawału:

    Wielki, ogromny, wielopiętrowy supermarket, w którym kupicie wszystko. Szef
    przyjmuje do pracy nowego sprzedawcę, dając mu jeden dzień okresu próbnego
    żeby go przetestować.
    Po zamknięciu wzywa szef nowego sprzedawcę do biura:
    - No to ile dziś zrobił pan transakcji? - pyta sprzedawcę.
    - Jedną, szefie.
    - Co? Jedną?! Nasi sprzedawcy mają średnio od sześćdziesięciu do
    siedemdziesięciu transakcji w ciągu dnia! Co pan robił przez cały dzień? A
    właściwie to ile pan utargował?
    - Trzysta osiemdziesiąt tysięcy dolarów.
    Szefa zatkało.
    - Trzy... sta osiem... dziesiąt tysięcy? Na Boga, co pan sprzedał?!
    - No, na początku sprzedałem mały haczyk na ryby...
    - Haczyk na ryby? Za trzysta osiemdziesiąt tysięcy?
    - Potem przekonałem klienta żeby wziął jeszcze średni i duży haczyk.
    Następnie przekonałem go, że powinien wziąć jeszcze żyłkę. Sprzedałem mu
    trzy rodzaje: cienką, średnią i grubą. Wdaliśmy się w rozmowę. Spytałem
    gdzie będzie łowić. Powiedział, że na Missouri, dwadzieścia mil na północ.
    W związku z tym sprzedałem mu jeszcze porządną wiatrówkę, nieprzemakalne
    spodnie i rybackie gumowce, ponieważ tam mocno wieje. Przekonałem go, że na
    brzegu ryby nie biorą, no i tak poszliśmy wybrać łódź motorową. Spytałem go
    jakie ma auto i wydusiłem z niego, że dość małe aby odwieźć łódź, w związku
    z czym sprzedałem mu przyczepę.
    - I wszystko to sprzedał pan człowiekowi, który przyszedł sobie kupić
    jeden, jedyny haczyk na ryby?!
    - Nieee. On przyszedł z zamiarem kupienia podpasek dla swojej żony.
    Zaproponowałem mu, że skoro w weekend nici z seksu to może pojechałby
    przynajmniej na ryby...

    --
    GLaF