  • Data: 2011-05-04 11:59:20
    Temat: łapanki "trzeźwy poniedziałek" (w środę) [cross]
    Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Szlag mnie dzisiaj jasny trafił.
    Jadę ja sobie rano do roboty, a tu korek na wjeździe do Gdańska Traktem
    św. Wojciecha duuużo większy, niż w najgorszych dniach w roku (zaczynał
    się jeszcze grubo przed ul. Gościnną - nota bene nazwa tej ulicy w
    kontekście jej otoczenia i komisariatu zawsze przypomina mi znaczenie
    słowa "ironia"). W dodatku posuwa się bardzo powoli. Najwidoczniej -
    myślę - jakiś wypadek. No w najgorszym przypadku drogowcy przypomnieli
    sobie o dziurach (niech ich #&*@#). Niestety - nie.
    Otóż to nasza dzielna policja postanowiła zrobić łapankę na nietrzeźwych
    kierowców stojąc w liczbie pięciorga funkcjonariuszy pomiędzy pasami i
    zatrzymując _wszystko_ , co się porusza w stronę centrum Gdańska.
    Ja już nawet nie dyskutuję z "regułami gry": dozwolony poziom zawartości
    alkoholu we krwi, przewidziane kary, skuteczność tego itp. Ale komu się
    k... wydaje (bo to nie jest myślenie, tylko "wydawanie się"), że
    spowolnienie ruchu o połowę w czasie porannego szczytu, to fajny pomysł?
    I jeszcze mi się jedna taka refleksja nasuwa przy okazji - te łapanki są
    prowadzone w ramach akcji "trzeźwy poniedziałek". Czasem - jak dziś,
    albo po Wielkanocy - wypada w inny dzień, ale zawsze chodzi o to samo:
    złapać jak najwięcej kierowców "wczorajszych" - z minimalnie
    przekroczoną dopuszczalną zawartością alkoholu we krwi. Słupki urosną,
    komendant podkręci wąsa... no ale OK., załóżmy, że tylko wykonują
    rozkazy... yyy, to znaczy egzekwują przepisy. A ja mam propozycję -
    zrobić akcję "trzeźwa niedziela" w okolicach kościołów - ciekaw jestem
    kto by najbardziej protestował ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański