  • 71. Data: 2012-02-07 18:18:07
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    L501 aneryS wrote:

    > To wiadome, są oleje zimowe i letnie, podobnie jak smarne.

    no i sa zimowe i zimowe. iirc aktualnie polska norma PN-EN 590+A1:2011
    definiuje dla zimowego cfpp na poziomie -20 st.C, ale produkuje sie tez
    oleje napedowe dla ktorych cfpp wynosi -32/-35 oraz -40.
    tak czy siak, jesli przez noc mamy -20 i silny wiatr na parkingu,
    to i arktyczne paliwo z shella moze miec problem :/

  • 72. Data: 2012-02-07 18:58:29
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak czy siak, jesli przez noc mamy -20 i silny wiatr na parkingu,
    > to i arktyczne paliwo z shella moze miec problem :/

    Coś mi po głowie chodzi, że były afery typu letnie paliwo na tankszteli, w
    styczniu, poza tym nie wiem, jak z opałowym, który wiem, że niektórzy leją,
    bo tańszy...
    A odpalić diesla niezbyt łatwo mocniejszą zimą. Są filmy na YT to
    obrazujące.

  • 73. Data: 2012-02-07 22:19:43
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 07/02/2012 18:58, L501 aneryS wrote:

> [...]
    >
    > Coś mi po głowie chodzi, że były afery typu letnie paliwo na tankszteli,
    > w styczniu, poza tym nie wiem, jak z opałowym, który wiem, że niektórzy

    Opalowy nie ma parafiny.

    --
    Jerry1111

  • 74. Data: 2012-02-08 11:30:14
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Hello L501,
    >
    > Tuesday, February 7, 2012, 3:18:25 PM, you wrote:
    >
    > [...............................]
    >
    > No, tos się grupie teraz przedstawił.
    >
    > *PLONK!*

    Naprawdę zaskakujesz ludzi...

    Artur(m)

  • 75. Data: 2012-02-08 11:34:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.02.2012 19:58, L501 aneryS pisze:

> [...]
    > leją, bo tańszy...
    > A odpalić diesla niezbyt łatwo mocniejszą zimą.

    Jest kilka prostych sztuczek, tylko się o nich łatwo zapomina... np.
    tankowałem ON i zapomniałem dolać "do smaku" trochę benzyny.

    Rezultat - paliwo nie docierało do silnika.

  • 76. Data: 2012-02-08 14:50:28
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Naprawdę zaskakujesz ludzi...

    Ja tu wietrzę podzwonne władzy, jak w dowcipie o staruszku, który pyta
    lekarza, czy jeszcze może, na co lekarz odpowiada "pobzykać to jeszcze pan
    pobzyka, ale już nie użądli". Chęć zachowania mirażu kontroli nad
    "motłochem", który "bardzo się boi stwierdzenia "PLaced ON Killfile" (1),
    tylko tu niestety bramka nr 3 i ZONK, grupa nie jest niczyim folwarkiem, jak
    jedna osoba splonkuje, to większość ma to... wiadomo gdzie. Jak klient
    obrażony na sklep "ja tu więcej nie przyjdę". Tak, ale przyjdzie tysiąc
    innych. Ale to już temat bardziej może na pl.sci.medycyna, czy
    .psychologia...?

    (1) Ja osobiście mam to w dupie. Niejednego PLONKa przeżyłem, jeden więcej
    na mnie wrażenia nie zrobi. Wkurwia mnie natomiast, gdy ktoś używa tego jako
    magicznej różdżki, jako panaceum na wszystko, jako narzędzie, którym usiłuje
    zastraszać, grozić. itp. Wtedy moja reakcja może być niemiła. Dobra, sam
    zaczynam OT... baj!

  • 77. Data: 2012-02-08 15:04:29
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4f325db1$1@news.home.net.pl...

    > Jest kilka prostych sztuczek, tylko się o nich łatwo zapomina... np.
    > tankowałem ON i zapomniałem dolać "do smaku" trochę benzyny.

    No, wiadomo, radzić sobie trzeba. Na YT nawet jest filmik, jak ktoś odpala
    Ursusa 328, bez świeczek, na mrozie, ale... Bierze sztycę kojarzącą mi się
    ze stawianiem baniek (płomień na moment do środka i sru na skórę), przytyka
    do chyba jakiejś rury, może do zasysania powietrza i w końcu traktor
    odpala...
    http://www.youtube.com/watch?v=AS1k4TiCaFo
    Tak podrzucam, bo spodobały mi się te wszystkie procedury, jak misterium
    jakieś :)

    > Rezultat - paliwo nie docierało do silnika.

    No i się kiszka robi. Nie wiem, czy taki stan nie grozi zapowietrzeniem
    układu (wiem ze tak się staje, gdy paliwa w baku jest za mało i zassie
    powietrze), a tego ukad paliwowy diesla ZTCW nie lubi bardzo...
    Czasem, w wiadomych latach 80, zastanawialem się, jak oni to robią, ze
    odpalaja te swoje autobusy.
    Ja z kolei pamięam czasy, gdy do benzyny lało się spirytusu, nie pamiętam
    dokładnie ile, aby zmieszał się z wodą w paliwie, w tamtych czasach częstym
    zjawiskiem w zimie (i nie tylko) i obniżył kunkt krzepnięcia poniżej
    temperatury otoczenia. Skarpeta wystarczyło, ze oktanów odpowiednich dostała
    to poooszłaa! Ale wody w paliwie, a tym bardziej syfów wszelakich bardzo nie
    lubiła. Nie mam szczegółowszych obserwacji diesli z tamtych czasów, gdyż
    wszyscy znajomi mieli benzyniaki, jedynie autobusy obserwowałem. Zdarzało
    się, ze autobus gasł i do widzenia ślepa Gienia...

  • 78. Data: 2012-02-08 18:48:22
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jest kilka prostych sztuczek, tylko się o nich łatwo zapomina... np.
    > tankowałem ON i zapomniałem dolać "do smaku" trochę benzyny.
    >
    > Rezultat - paliwo nie docierało do silnika.

    iirc dolanie benzyny owszem zapobiega galarecie w przewodach paliwowych,
    ale i zarazem zmniejsza liczbe cetanowa oleju, czyli paliwo dociera,
    ale z zaplonem gorzej.

    ja ostatnio i owszem dolalem 10% benzyny do standardowego diesla
    na stacji tesco (dostarcza orlen), ale skutkuje to 2..3 krortnym kreceniem
    10-letnim, 2-litrowym hdi przy -20 st.C. zreszta przy dieslu z orlenu
    na kazdych swiatlach widze w lusterkach chmurke spalin.
    dzis po wypaleniu polowy baku dolalem sobie lotos dynamic
    i ewidentnie czuje, ze silnik lepiej bangla, a z wydechu chmurka nie leci :)

  • 79. Data: 2012-02-08 19:51:52
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > iirc dolanie benzyny owszem zapobiega galarecie w przewodach paliwowych,
    > ale i zarazem zmniejsza liczbe cetanowa oleju, czyli paliwo dociera,
    > ale z zaplonem gorzej.

    Wiadomo, że nie ma nic za darmo, to tak, jak ze środkami przeciwbólowymi -
    wybieramy mniejsze zło, którym są efekty uboczne ich zastosowania, zamiast
    napierdzielającego jak batalion bólu głowy, czy innych rzeczy. Tu wybieramy
    Nie zapali z właściwym paliwem, czy zapali z niezbyt właściwym.

> [...]
    > dzis po wypaleniu polowy baku dolalem sobie lotos dynamic
    > i ewidentnie czuje, ze silnik lepiej bangla, a z wydechu chmurka nie leci

    Pewnie z innej rafinerii, choć gdzieś słyszałem parę lat temu, że wszystkie
    stacje biorą z jednej... więc, hmm... coś po drodze się dzieje, nie zajmuję
    się tym.
    Co do diesli - znalazłem wzmiankę o silnuku, który nie pójdzie na... oleju
    napędowym, jego tylko mazut interesuje... nie wiem, czy okrętowe tak nie
    mają, choć ten "mój" to raczej z czegoś mniejszego był. Mogę poszukać w
    wolnym czasie, by podlinkować.
    Swoją drogą, rozruch okrętowca, to tam niezłe prądy musza płynąć w
    rozruszniku, chociaż... czy rozrusznikiem nie jest mniejszy spalinowy?

  • 80. Data: 2012-02-08 20:02:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Swoją drogą, rozruch okrętowca, to tam niezłe prądy musza płynąć w
    > rozruszniku, chociaż... czy rozrusznikiem nie jest mniejszy spalinowy?

    Nie jest. Tak to w czołgu bywa. Albo w lokomotywie. W silnikach okrętowych
    rozrusznikem jest sam silnik -- do cylindrów (nie wszystkich) tłoczy się
    sprężone powietrze ze zbiornika. Zbiornik napełnia kompresor napędzany
    tymże silnikiem okretowym. Dopiero jak rozruch się nie uda, to baniochę
    trzeba dymać czymś mniejszym.

    --
    Jarek