  • 11. Data: 2010-12-31 08:46:11
    Temat: Re: ładowanie akumulatora w notebooku
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-12-31, o godz. 01:23:03
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Owszem. Za jakiś czas patrzy się jednak na sytuacje, gdy ów notebook
    > obrasta zewnętrzną klawiaturą, myszą, dodatkowym dyskiem,
    > niejednokrotnie jakąś podstawką, aby ekran pod wygodniejszym kątem
    > był. Plątanina kabli rośnie, ale dalej nazywa się, że mniej miejsca
    > notebook zajmuje. I choć może jest w tym trochę prawdy, to śmiem
    > twierdzić, że pieprznik z kablami bywa mocno większy. :) Że się tak
    > trochę powyzłośliwiam i ponabijam. ;D

    Ta... ;-) W domu sam laptok+zasilacz głównie na stoliku na kanapie w
    salonie. Drugi laptok żony (dostałem w rozliczeniu za tzw. fuchę bo
    inaczej bym nie kupił) robi za stacjonarkę w kuchni. Ale w pracy mój
    laptok często dla wygody jest podpięty pod monitor większy, mysz,
    klawiaturę, siec na kabelku bo szybsza, często jakiś dysk po USB, do
    tego stacja dokująca do telefonu etc. No i efekt jest taki że na biurku
    trza więcej miejsca niż na zwykłe 3 monitory, 3 klawiatury i 3 myszki
    bo jeszcze laptok się musi zmieścić. Tylko mi nie piszcie o KVM-ie bo
    jeden komplet jest po 8- a drugi pod 16-portowy podpięty ;-)

    Zdrówko

  • 12. Data: 2010-12-31 12:07:00
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 31.12.2010 Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > tym trochę prawdy, to śmiem twierdzić, że pieprznik z kablami bywa mocno
    > większy. :) Że się tak trochę powyzłośliwiam i ponabijam. ;D

    Ale jak nie obrasta, albo obrost jest sporadyczny, to właściwie po pracy zamykam
    klape, na półkę a nie ma pudła w domu. No i można z nim usiąść gdzie się chce,
    a do odbioru treści gdzie właściwie tylko touchpad i kursory to i położyć -
    jak lekki.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 13. Data: 2010-12-31 22:30:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 31 Dec 2010 12:07:00 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> [...]
    > a do odbioru treści gdzie właściwie tylko touchpad i kursory to i położyć -

    Tej - ale wiesz, że w chwili obecnej wcale nie jest specjalnie trudno
    zbudować przyzwoity komputer, który nie będzie straszył gabarytami? :)

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]

  • 14. Data: 2011-01-01 23:08:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    > Tej - ale wiesz, że w chwili obecnej wcale nie jest specjalnie trudno
    > zbudować przyzwoity komputer, który nie będzie straszył gabarytami? :)

    WIem, ale choćby monitor, klawiatura, mysz itd to jednak gdzieś stoi,
    a nie musi.

  • 15. Data: 2011-01-02 10:43:06
    Temat: Odp: ładowanie akumulatora w notebooku
    Od: "Bogdan" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych

> [...]

    Wszystko ładnie, tylko trochę brak konsekwencji:
    - na stronie 3 w rozdziale "Ciągła praca na zasilaniu sieciowym" mamy takie
    zdanie:
    Aby przechowywać baterię, naładuj ją do pełnej pojemności, rozładuj w czasie
    normalnej, niezbyt intensywnej pracy do poziomu około 50%, wyłącz komputer i
    odłóż wyjętą baterię w bezpieczne, suche i chłodne miejsce. Po kilku
    miesiącach (byle co najmniej dwa razy w roku) zamontuj ją na nowo, rozładuj
    normalną pracą i powtórz procedurę ładowania, rozładowania i demontażu.
    - na str.4 w "Podsumowaniu" mamy natomiast:
    nieużywaną baterię przechowuj co najwyżej w połowie naładowaną, w jak
    najniższej (lecz dodatniej) temperaturze i w suchym otoczeniu; nie pozwól
    jej rozładować się do zera, a przed powtórnym użyciem naładuj ją do pełna
    To jak trzeba postąpić po ponownym zamontowaniu baterii: najpierw ją
    naładować do pełna, czy od razu rozładować normalną pracą??
    Pozdrawiam Bogdan

  • 16. Data: 2011-01-15 21:51:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.01.2011 11:43, Bogdan pisze:
> [...]
    > To jak trzeba postąpić po ponownym zamontowaniu baterii: najpierw ją naładować do
    pełna, czy od razu rozładować normalną pracą??

    Rozładować. W podsumowaniu jest skrót myślowy. Elektronika
    baterii dobrze rozpoznaje w zasadzie jedynie moment rozłado-
    wania; niezbyt dobrze radzi sobie też z rozładowaniem samo-
    istnym wynikającym z długotrwałego przechowywania. Dlatego
    lepiej jest rozładować dłużej przechowywany akumulator i go
    w pełni naładować, co rekalibruje elektronikę i zapobiega
    niepotrzebnej stracie pojemności.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 17. Data: 2011-01-16 13:30:10
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2010-12-28 11:33, Piotr Wozniacki pisze:
    > Witam,
    >
    > Są różne "szkoły" - ale w przypadku współczesnych baterii Li-Ion, czy
    > jest zalecane ich wyjmowanie (albo wyłączanie ładowania, gdy laptop ma
    > taką funkcję) na okres użytkowania "stacjonarnego", tzn. gdy gniazdko
    > sieciowe/zasilacz są stale pod ręką?
    >
    > Piotr

    bateria LI-IOn musi zachowywac odpowiednie minimalne napiecie inaczej
    ulega uszkodzeniu. W istocie te baterie nie rozladowuja sie do konca -
    odpowiedni uklad elektroniczny baterii to uniemzliwia. Jednak
    pozostawiona bateria na dlugi czas bez zrodla doladowania ulegnie
    uszkodzeniu. Poza tym bateria zabezpiecza nas przed uszkodzeniami,
    utrata danych wywolanymi naglym brakiem zasilania. Cena nowej baterii to
    10-20% ceny nowego laptopa. raczej bym sie nie katowal by przedluzyc jej
    zywot. od czasu do czasu po prostu nazlezy laptopa odlaczyc od zasilacza
    - to powinno wystarczyc

    --
    the_foe

  • 18. Data: 2011-01-17 20:18:18
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.01.2011 14:30, the_foe pisze:
    > nowej baterii to 10-20% ceny nowego laptopa. raczej bym sie nie katowal by
    przedluzyc jej zywot. od czasu do czasu po prostu nazlezy laptopa odlaczyc od
    zasilacza - to powinno wystarczyc

    Firmówki wytrzymującej trzy lata czy podróby nawalającej po
    roku? Bo z moich doświadczeń firmowa bateria potrafi koszto-
    wać ponad 500 zł, a to czasem ponad 20% ceny taniego komputera.
    Z kolei wydawanie po 200 zł na podróbkę cztery czy pięć razy
    pod rząd to będzie już gdzieś 1/3 ceny ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./