  • 31. Data: 2014-11-19 22:44:43
    Temat: Re: kto uzywa filtrow ochronnych
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-18 o 21:09, MarcinF pisze:

    > Naprawdę martwisz się przednią soczewką gdy kurz, piasek i rozpylony
    > mazut osiadają na soczewce z drugiej strony, we wnętrzu obiektywu
    > i wnętrzu aparatu ?

    Przyłączam się do tego co koledzy napisali - nie załapałem tego
    argumentu. Dlaczego nie należy chronić przedniej soczewki obiektywu w
    warunkach podwyższonego ryzyka uszkodzenia? Czy uważasz, że tylna
    soczewka obiektywu jest w identyczny sposób narażona? Zakładam, że nie
    zdejmujesz obiektywu w warunkach gdy w powietrzu lata mnóstwo śmieci...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 32. Data: 2014-11-19 23:04:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-19 o 14:43, d...@v...pl pisze:

    > Dopiszę się- ja też DHG. Odnoszę wrażenie że nadmierne "ulepszanie" prowadzi do
    utraty jakości. Hoya Pro1 też kiedyś tam zebrała baty.

    Tak na marginesie - czytałem niedawno recenzji o przeróżnych filtrach
    szukając dla siebie. Bardziej skłaniałbym się ku tezie, że konkretny
    model się nie udał w ulepszonej wersji niż ogólnie ulepszanie szkodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 33. Data: 2014-11-19 23:18:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m4g925$473$1@node2.news.atman.pl>,
    MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > Naprawdę martwisz się przednią soczewką gdy kurz, piasek i rozpylony
    > mazut osiadają na soczewce z drugiej strony, we wnętrzu obiektywu
    > i wnętrzu aparatu ?

    ?
    Ja mam uszczelniony korpus.
    --
    TA

  • 34. Data: 2014-11-20 00:16:27
    Od: d...@v...pl

    W dniu środa, 19 listopada 2014 23:04:34 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > szukając dla siebie. Bardziej skłaniałbym się ku tezie, że konkretny
    > model się nie udał w ulepszonej wersji niż ogólnie ulepszanie szkodzi.

    Dlatego pisałem o "nadmiernym ulepszaniu". Nie o ulepszaniu w ogóle.

  • 35. Data: 2014-11-21 10:16:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2014, cef wrote:

    > W dniu 2014-11-18 o 19:44, Piotr Kosewski pisze:

    [...mowa o filtrach ochronnych...]
> [...]
    [...]
    > Po prostu dla mnie to zwykły gadżet i jak ktoś tu zauważył
    > wypełnia się luka rynkowa.

    Z tą częścią Twojego stanowiska nie dyskutuję.
    "przyjąłem, nie podzielam".

    > Jak czytam, że ochronne oferuje się z jakimiś powłokami
    > - to marketingowo uważam to za strzał w dziesiątkę.

    Napisz, że żartujesz.
    Co jest niezrozumiałe w oczekiwaniu, że filtr ochronny ma
    nie dodawać flar?

    Jeśli coś dla mnie jest niezrozumiałe, to fakt, że kiepsko
    z ofertami niepłaskich filtrów ochronnych (ze względu na
    charakter flar oczywiście).
    Może bardziej wpływają na ostrość albo cóś, niemniej
    "były i nie ma" (z grubsza).

    > Może mój sprzęt nie jest jakiś cenny i dlatego
    > specjalnie nie myślę w kategoriach, że a nuż mnie się coś przytrafi,

    No właśnie "mało cenny" może wyjść proporcjonalnie najdrożej
    w kategorii "naprawa" :>, włącznie do nieopłacalności naprawy.
    No ale wtedy wraca dyskusja nad pytaniem "czy", przy którym
    grupa pozostanie podzielona przy swoich zdaniach, a ja mam
    głównie zastrzeżenia do uwagi dotyczącej pytania "jaki".
    Uwaga o powłokach powoduje, że nijak nie rozumiem co chcesz przekazać.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2014-11-21 21:25:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 10:16, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Napisz, że żartujesz.
    > Co jest niezrozumiałe w oczekiwaniu, że filtr ochronny ma
    > nie dodawać flar?
    > Uwaga o powłokach powoduje, że nijak nie rozumiem co chcesz przekazać.

    Przekazuję to, że gadżet lepiej się sprzedaje jak ma różne funkcje
    dodatkowe:
    powłoki co to flar nie dają, że nie winietuje, że jest zrobiony z
    niezwykłego gatunku szkła, które pozwala fotografować jak nigdy dotąd ,
    pewnie jeszcze wygląda się bardziej profi - można wyrywać laski itp- ot
    takie tam dyrdymały.

  • 37. Data: 2014-11-22 16:19:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > niezwykłego gatunku szkła, które pozwala fotografować jak nigdy dotąd ,
    > pewnie jeszcze wygląda się bardziej profi - można wyrywać laski itp- ot

    zaloz wiec na obiektyw nasadke bez powlok przeciwodblaskowych , to zobaczysz ile one
    znacza.
    mozna protectorow nie stosowac , jak kto woli , ale jezeli juz stosowac - to
    najlepsze z mozliwych - nie sa niefinansowalne dla przecietnego Polaka.

    Polska to bogaty kraj , a Polacy sa zamozni , jedynie nauczyli sie narzekac - t
    jeszcze w czasach rozbiorow , zeby zaborca nie przykrecal sruby bardziej , gdyby
    ludziom wydawalo sie , ze nie jest dostatecznie zle .

  • 38. Data: 2014-11-25 08:31:41
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2014 21:25:47 +0100, cef wrote:
    > powłoki co to flar nie dają,

    I to jest bajer wg Ciebie?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 39. Data: 2014-11-25 14:03:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-25 o 08:31, Michal Tyrala pisze:

    > I to jest bajer wg Ciebie?

    Ile jeszcze ciekawych rzeczy muszą mieć te pokrywki,
    żeby można było normalnie fotografować z nimi?

  • 40. Data: 2014-11-25 14:58:34
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2014 14:03:13 +0100, cef wrote:

    > Ile jeszcze ciekawych rzeczy muszą mieć te pokrywki,
    > żeby można było normalnie fotografować z nimi?

    No to jeszcze raz: czy wg Ciebie powłoki na filtrach są jedynie
    bajerem?