  • 1. Data: 2013-10-15 01:20:06
    Temat: kto ma mikroskop cyfrowy?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Chciałbym wiedzieć ile px na mm można maksymalnie uzyskać z odległości
    200-300 mm.
    Mam na myśli tego typu mikroskopy:
    http://tinyurl.com/knh2gnv
    Z kamery internetowej 640x480 mam około ~0,5 mm na 1 px.

    Robert

  • 2. Data: 2013-10-15 04:29:41
    Temat: Re: kto ma mikroskop cyfrowy?
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Robert Wańkowski wrote in
    > Chciałbym wiedzieć ile px na mm można maksymalnie uzyskać z odległości
    > 200-300 mm.

    Masz lustrzanke jednoobiektywowa (najlepiej z live view - bardzo ulatwia
    manualne ustawienie ostrosci) badz mirrorlessa? Jesli tak, to chyba lepszym
    rozwiazaniem bylby zakup zwyklego mikroskopu i wlozenie aparatu w miejscu
    okularu.
    Potrzebowalbys redukcji wkladanej do mikroskopu
    (ta jest chyba o 1mm zbyt gruba
    http://astrokrak.pl/124-zczka-0965q-m42x1-.html ale producent powinien
    podtoczyc na zamowienie) oraz redukcji z M42 badz T2 na bagnet aparatu.

    Sam czasami zastanawiam sie nad zakupem najtanszego korpusu mikroskopu
    monokularowego (choc zdolnego do operowania z ciezkim aparatem) i
    dokupienia starych, tanich obiektywow Carl Zeiss Jena badz PZO.

    > Z kamery internetowej 640x480 mam około ~0,5 mm na 1 px.

    Kamery Philips Vesta oraz TouCam Pro maja piksel o rozmiarze 5.6um. 18 MPix
    lustrzanka APS-C - 4.3um.

    Do fotografii planet milosnicy astronomii stosuja czesto kamery o wyzszej
    rozdzielczosci, np Microsoft Lifecam Cinema HD.
    http://ghonis2.ho8.com/lifecam/lifecam1.html

    Posiadaja one piksel o rozmiarze 3um.
    www.ovt.com/products/sensor.php?id=29
    Pytanie tylko, czy obiektyw mikroskopu zapewni odpowiednia rozdzielczosc,
    by uzyskac ostry obraz na tak niewielkim pikselu.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2013-10-15 08:18:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "astro"

    > Kamery Philips Vesta oraz TouCam Pro maja piksel o rozmiarze 5.6um. 18
    > MPix
    > lustrzanka APS-C - 4.3um.

    Nie zrozumieliśmy się.
    Ja potrzebuję na monitorze widzieć 0,5 mm jako 1 piksel (albo kepiej). A
    kamera/mikroskop nie może być bliżej niż 200-300 mm od przedmiotu.

    Robert

  • 4. Data: 2013-10-15 13:36:04
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 15/10/13 01:20, Robert Wańkowski wrote:> Chciałbym wiedzieć ile px na
> [...]
    > Mam na myśli tego typu mikroskopy:
    > http://tinyurl.com/knh2gnv
    > Z kamery internetowej 640x480 mam około ~0,5 mm na 1 px.

    3 minuty szukania:

    http://allegro.pl/mikroskop-cyfrowy-celestron-2-mpix
    -usb-krakow-i3553299191.html

    na dole w aukcji widoczny obszar, na górze rozdzielczość wystarczy
    podzielić.

    pozdr.
    w.

  • 5. Data: 2013-10-15 14:43:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Wojciech Waga"
    > 3 minuty szukania:

    Ale jakie skuteczne. :)
    Dziękuję.

    Tylko o co chodzi z tym monitorem? Cytuję:
    "Poniżej pomiary rozmiaru widzianego na monitorze LCD o przekątnej 19 cali"

    Jaki by nie był monitor, to mikroskop powinien widzieć tyle samo. No chyba,
    że chodzi o rozdzielczość monitora 19 calowego, który pokaże w całości te
    1200x1600.

    Robert

  • 6. Data: 2013-10-15 15:44:24
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 15/10/13 14:43, Robert Wańkowski wrote:>
> [...]
    >
    > Tylko o co chodzi z tym monitorem? Cytuję:
    > "Poniżej pomiary rozmiaru widzianego na monitorze LCD o przekątnej 19

    To chyba dla wyliczenia powiększenia które jest w środkowej kolumnie.

    pozdr.
    w.