  • 1. Data: 2013-10-15 09:50:24
    Temat: Tryb Clienta w D-Link DIR-600
    Od: "marakerr" <m...@p...com.pl>

    Mam taki kłopot, otóż mam D-linka DIR-600 v.B1.
    Niestety w oryginalnym sofcie nie występuje w ogóle tryb Client'a.
    Chciałem go ustawić żeby odbierał net od kolegi który ma ruter TP-LINKA. U
    niego chodzi na tym
    komp i laptop, dostaje tam adresy DHCP żadnych filtrów po macach ani innych
    zabezpieczeń nie posiada.
    Znam BSSID i hasło.

    Wgrałem więc DD-WRT w wersji v24 PreSP2 Build: 21061.
    Wszystko niby chodzi, ale w żadane sposób nie mogę zmusić go do pracy.
    Ustawiam tryb Client, podaje nazwę sieci, security itd. W statusie pokazuje,
    że
    połaczono z siecią jednak na wyjściach LAN 1-4 nie ma netu.
    Nadałem mu adres z jego puli tzn. 192.168.0.x.
    Zaznaczyłem opcje, że ma być DHCP Forwarder bo chciałem żeby to kolega
    mógł swobodnie przydzielać mi adres a mój ruter miał być jakby
    przezroczysty.
    Może popełniam gdzieś błąd logiczny?

    Identyczna sytuacja z Edimax EW-7206APG ustawionym jako klient, adres Ip z
    klasy kolegi, za nim switch
    i u mnie wszystko lata. O co tu chodzi? Ten DIR-600 ma jakieś ograniczenia
    sprzętowe?

  • 2. Data: 2013-10-15 11:03:53
    Temat: Re: Tryb Clienta w D-Link DIR-600
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > Zaznaczyłem opcje, że ma być DHCP Forwarder bo chciałem żeby to kolega
    > mógł swobodnie przydzielać mi adres a mój ruter miał być jakby

    Wygodniejszy jest tryb Repeater Bridge. Sprobuj starszy build, ja mialem
    problem z build 21xxx i DIR615, udalo mi sie zestawic na 15xxx, w
    nowszych jest chyba jakis blad.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2013-10-15 11:38:43
    Od: "marakerr" <m...@t...pl>

    > Wygodniejszy jest tryb Repeater Bridge. Sprobuj starszy build, ja mialem
    > problem z build 21xxx i DIR615, udalo mi sie zestawic na 15xxx, w nowszych
    > jest chyba jakis blad.

    bardzo dziękuję za wskazówkę, spórbuję i dam znać jak poszło.
    A propos jeszcze Twojej porady nie zauważyłem tam do wyboru takiego trybu,
    czym on dokładnie się charakteryzuje. Potrafi wykorzysać WiFi jako WAN
    odebrać sygnał od ISP'a i podać go przezroczyście na port LAN?
    Czy na te modele istanieje coś podobnego do Gargoyle, wiem, że to
    nie architektura Atheros'a ale może...
    Niestety tym oprogramowaniem ubiłem DIR-300 v.B1. Na stronie pisali, że
    bez problemu można go zastosować do tej wersji. Po instalacji system
    startuje
    i działa przez 5 sekund po czym totalna zwiecha.