  • 1. Data: 2013-10-14 15:16:27
    Temat: Przejściówka IDe <->SATA
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Kupiłem przejściówkę, jest dołączony ale wąski kabel, nie taśma. Czy w
    prawidłową stronę zadziała, bo mam starszy dysk a nowszą płytę?
    Zdjęcia
    http://imageshack.us/a/img802/6316/2gbl.jpg
    http://imageshack.us/a/img43/9015/mq98.jpg
    http://imageshack.us/a/img10/333/lomm.jpg

    Czy podłącza się do jakiegoś wejścia PCI czy też wisi to w powietrzu z
    jednej strony jednym kablem a z drugiej drugim?

  • 2. Data: 2013-10-14 15:45:13
    Temat: Re: Przejściówka IDe <->SATA
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Borneq nabazgrał(a):

> [...]
    > Czy podłącza się do jakiegoś wejścia PCI czy też wisi to w powietrzu z
    > jednej strony jednym kablem a z drugiej drugim?

    Przejścówka jest wpinana do dysku (gniazdo ATA) > taśma SATA (ta wąska) z
    przejścówki do płyty, zasilanie z zasilacza FDD do przejściówki.

    I jeśli nie wybuchnie będzie działać :)

  • 3. Data: 2013-10-14 17:13:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-10-14 15:45, Chris wrote:
    [...]
    > Przejścówka jest wpinana do dysku (gniazdo ATA) > taśma SATA (ta wąska)
    > z przejścówki do płyty, zasilanie z zasilacza FDD do przejściówki.
    >
    > I jeśli nie wybuchnie będzie działać :)
    A czy ktoś może wie czy tego typu przejściówki dobrze działają z
    napędami CD/DVD z interfejsem PATA? Chińczyk pisze, że działają, ale oni
    znani są z wypisywania różnych bzdur. :-D

  • 4. Data: 2013-10-14 17:57:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > czy ktoś może wie czy tego typu przejściówki dobrze działają z
    > napędami CD/DVD z interfejsem PATA? Chińczyk pisze, że działają, ale oni
    > znani są z wypisywania różnych bzdur. :-D

    U mnie działa, ale mam inną przejściówkę.

  • 5. Data: 2013-10-14 18:19:17
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
    > przejścówki do płyty, zasilanie z zasilacza FDD do przejściówki.

    Zasilanie zarówno do dysku jak i do przejściówki?

  • 6. Data: 2013-10-14 19:11:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-14 17:13, JDX pisze:
> [...]
    > napędami CD/DVD z interfejsem PATA? Chińczyk pisze, że działają, ale oni
    > znani są z wypisywania różnych bzdur. :-D
    Mam w szufladzie identyczne (nawet kartonik) przejściówki, kupowane jako
    "do dysku/napędu IDE, i płyty SATA" (bo miałem nadmiar napędów IDE i
    myślałem że wykorzystam) - i niestety - nie działają, ani jedna z
    przejściówek, z ani jednym z 10 różnych napędów i ani jedną z ~5 płyt
    głównych - długo wykrywa i w końcu nie widzi urządzenia.
    Założyłem, że są po prostu zrąbane, a nie testowałem ich z hdd (jeszcze).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-10-14 19:27:40
    Od: "Robin" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy podłącza się do jakiegoś wejścia PCI czy też wisi to w powietrzu z
    > jednej strony jednym kablem a z drugiej drugim?
    lepiej kup kontroler na IDE na PCI, na 100% zadziala, na serwisie aukcyjnym
    mozna nieraz trafic za 10-15 zl.

    Robin

  • 8. Data: 2013-10-14 23:02:54
    Temat: Re: Przej?ci?wka IDe <->SATA
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-10-14 19:27, Robin pisze:
    > lepiej kup kontroler na IDE na PCI, na 100% zadziala, na serwisie aukcyjnym
    > mozna nieraz trafic za 10-15 zl.

    Jakby jeszcze było gdzie wsadzić ten kontroler. Chyba umknęło Ci, że
    producenci wraz z wycięciem z mobo PATA, LPT i w większości COMów
    dokonali też rzezi PCI 2.x. Nawet jeśli zostawiono jakieś szczątkowe
    jedno złącze w tym standardzie, to w co bardziej rozbudowanych zestawach
    i tak nie ma go jak wykorzystać, bo jest współdzielone ze złączami PCI-E
    x16, a teraz karty graficzne zajmują 2 albo i 2 sloty.

    W sumie dziwna sprawa - Chińczyk wyprodukuje każde dziwactwo pod
    warunkiem, że jest na to zbyt, a jakoś nie widzę za bardzo tanich
    kontrolerów PCI-E x1 z kompletem starszych interfejsów (LPT, COM, PATA).
    Pewnie całkiem sporo osób wolałoby taką uniwersalną kartę, niż pie*e się
    z tandetnymi przejściówkami, które zazwyczaj i tak nie działają, albo są
    mocno problematyczne.

    --
    /MB

  • 9. Data: 2013-10-14 23:37:57
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-10-14 19:11, BartekK wrote:
    [...]
> [...]
    > myślałem że wykorzystam) - i niestety - nie działają, ani jedna z
    > przejściówek, z ani jednym z 10 różnych napędów
    Dla uściślenia, mówisz oczywiście o napędach CD/DVD a nie o HDD.

    > Założyłem, że są po prostu zrąbane, a nie testowałem ich z hdd (jeszcze).
    Panie, Chińczyk to nawet tak "skomplikowane" urządzenie potrafi sp..ić
    (co jest już IMO sztuką :-D ): http://tnij.org/unow. A co dopiero takie
    z układem scalonym i garścią drobnicy. :-D

  • 10. Data: 2013-10-15 08:54:10
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > napędami CD/DVD z interfejsem PATA? Chińczyk pisze, że działają, ale oni
    > znani są z wypisywania różnych bzdur. :-D

    Losowo, w 90% te przejściówki to padaki, wiem bo sprzedajemy tego multum ale
    i multum jest reklamacji że nie działa.