  • 21. Data: 2014-10-26 13:30:21
    Temat: Re: kto fotografuje pentaxem?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-26 01:21, T...@s...in.the.world pisze:

    > Np. tacy fotografowie jak Maciek Dakowicz czy Eric Lafforgue uzywaja w
    > sumie tylko kilku obiektywow i to z zakresu gdzie Pentax oferuje
    > naprawde dobre stalki.

    Np. 31/1.8 za ponad 6 tys. zł. Kto to kupi w takiej cenie?

    --
    marcin

  • 22. Data: 2014-10-26 14:27:41
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-26 13:30, mt wrote:
    > Np. 31/1.8 za ponad 6 tys. zł. Kto to kupi w takiej cenie?

    Fani marki, bo chyba to o nich oparta jest strategia firmy.

    A jest to grupa dość silna i liczna - na pewno nie wolno jej lekceważyć.
    Dowodem wszechobecne w Internecie (nie tylko PL) dyskusje typu:
    "czemu znani nie używają Pentaxów?"
    "znowu pominęli Pentaxa w teście lustrzanek!"
    i tak dalej.

    O taki np. Titus. Porwała go miłość w weekend i właśnie stworzył
    kolejny wątek o P. Tym razem o tym, jakto stałki Pentaxa są najlepsze
    na rynku. :)

    A przecież nikt nie twierdzi, że to zły system. Dobre obiektywy
    i niezłe korpusy (niedopracowane, ale przy takiej sprzedaży pewnie
    lepsze być nie mogą).
    Brak FF? Odstrasza profesjonalistów, ale jest ogromną zaletą dla
    osób, które i tak nie kupowałyby tych korpusów.
    Pentax może dzięki temu robić obiektywy wysokiej klasy
    dostosowane do mniejszego sensora (tak jak to czynią w MFT).
    Nikon i Canon tego nie robią, bo im się po prostu nie opłaca.

    Dodajmy na koniec, że największym fanem marki Pentax jest firma
    Ricoh, która postanowiła przygarnąć ten system i tracić na nim
    kasę. ;)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 23. Data: 2014-10-26 14:38:46
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-26 14:27, Piotr Kosewski pisze:

    > O taki np. Titus. Porwała go miłość w weekend i właśnie stworzył
    > kolejny wątek o P. Tym razem o tym, jakto stałki Pentaxa są najlepsze
    > na rynku. :)

    Nazwa "Pentalibowie" znikąd się nie wzięła :)

    > Pentax może dzięki temu robić obiektywy wysokiej klasy
    > dostosowane do mniejszego sensora (tak jak to czynią w MFT).

    No ale właśnie Pentax nie za bardzo to robi. Ten 31/1.8 to szkło jeszcze
    z czasów analoga i pod ff, a po przeniesieniu produkcji do Wietnamu
    rozrzut jakości nie przystaje nawet do najtańszych kitów.
    W czasach szkieł zaprojektowanych pod cropa Pentax wypuścił takie szkła
    jak chociażby 35/2.4 - ciemniejszy o prawie 1EV od konkurencyjnych
    Nikkora czy Sony, kosztujący tyle samo i gorszy optycznie lub np.
    16-50/2.8, który jest bardzo słaby optycznie a w relacji cena-jakość
    wypada wręcz blado czy np. 20-40, który również kosztuje krocie i nie
    oferuje niczego specjalnego. Większość szkieł Pentaksa jest IMO mocno
    przewartościowana do tego, co oferują i często dużo droższa niż
    konkurencja lustrzankowa.

    --
    marcin

  • 24. Data: 2014-10-26 17:37:45
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-26 14:38, mt wrote:
    > No ale właśnie Pentax nie za bardzo to robi. Ten 31/1.8 to szkło jeszcze
    > z czasów analoga i pod ff, a po przeniesieniu produkcji do Wietnamu
    > rozrzut jakości nie przystaje nawet do najtańszych kitów.

    Ale mógłby. :)

    W ogóle mówimy "Pentax", a powinniśmy mówić "Ricoh", bo dziś Pentax nie
    znaczy wiele więcej niż EOS.

    Jak już pisałem wcześniej: w tej chwili "Pentax" jest marką
    podtrzymywaną przy życiu przez Ricoh. Może mają w związku z tym jakieś
    plany, a może tylko chcieli patentów i logo. Może utrzymywanie tej firmy
    (fabryk, ludzi) było elementem umowy przejęcia. Szczerze - nie wiem.

    Warto pamiętać, że Hoya też ma w tej chwili prawo do nazwy "Pentax".
    Czyli mamy takie klasyczne rozbieranie marki, która w Japonii się po
    prostu dobrze kojarzy.

    No to jakie plany ma Ricoh? Trudno powiedzieć. Za wiele się w tym
    systemie nie dzieje. Podobno aktualnie plany firmy wyglądają tak:
    http://photorumors.com/wp-content/uploads/2014/02/Pe
    ntax-K-mount-lens-roadmap-2014.png
    Widywałem bardziej konkretne rysunki tego typu. :P

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 25. Data: 2014-10-26 18:08:46
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-26 17:37, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    >
    > Warto pamiętać, że Hoya też ma w tej chwili prawo do nazwy "Pentax".
    > Czyli mamy takie klasyczne rozbieranie marki, która w Japonii się po

    Nie tyle chodzi o kojarzenie. Hoya ma część medyczną Pentaksa a Ricoh
    fotograficzną.

    --
    marcin

  • 26. Data: 2014-10-26 18:25:50
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-26 18:08, mt wrote:
    > Nie tyle chodzi o kojarzenie. Hoya ma część medyczną Pentaksa a Ricoh
    > fotograficzną.

    Tyle że ta część fotograficzna to już w tej chwili chyba tylko patenty.
    Hoya zamknęła zakłady Pentaxa w Japonii. Ricoh ma swoje fabryki i swoich
    speców od elektroniki i optyki.

    Właśnie przeczytałem na wikipedii, że marki Pentax używają w sumie
    cztery firmy. :)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 27. Data: 2014-10-27 03:30:08
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-10-26 18:25, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > speców od elektroniki i optyki.
    >
    > Właśnie przeczytałem na wikipedii, że marki Pentax używają w sumie

    I jeszcze ta, no, Yashica ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 28. Data: 2014-10-27 19:45:13
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-24 21:56, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Wiem, ze to watek 'advocacy' i bardziej pasuje na forum pentaxa, ale nie
    > lubie tamtejszego towarzystwa...

    A co z nimi nie tak? Nie bywam na tamtym forum.

    JD

  • 29. Data: 2014-10-27 19:57:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-27 19:45, JD pisze:

    > A co z nimi nie tak? Nie bywam na tamtym forum.

    Pewnie do KF-a ich nie można wrzucić :)

    --
    marcin

  • 30. Data: 2014-10-27 21:05:24