  • 1. Data: 2010-09-26 20:19:21
    Temat: konwerter e27 -> r7s?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Bo tak juz od dluzszego czasu mysle nad zbudowaniem sobie zyrandola na
    patyczki halogenowe i jako ze ze mnie esteta kiepski to i
    zaprojektowac ladnego nie umiem.

    Wiec postanowilem sobie skrocic droge szukajac konwertera
    pozwalajacego zalozyc do zwyklej oprawki zarowkowej patyczek
    halogenowy.

    Widzial ktos takie cos?

    Nie powinno byc drogie i raczej powinno byc proste bo tylko gwint
    jakis pałąk i masa certyfikatow :)

    Googlalem ale ni w zab takiego czegos. O tym ze kinkietu ladnego na
    halogeny znalezc sie nie daje juz nie wspominam.

    Zreszta jak mi ktos pokaze ladny kinkiet w ktorym swietlowka rurkowa
    (spiralna sie malo liczy bo skrecenie rurki jej psuje sprawnosc)
    wyglada ladnie to sie zdziwie.

  • 2. Data: 2010-09-26 21:12:22
    Temat: Re: konwerter e27 -> r7s?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2010 13:19:21 -0700 (PDT), ptoki wrote:
    >Bo tak juz od dluzszego czasu mysle nad zbudowaniem sobie zyrandola na
    >patyczki halogenowe i jako ze ze mnie esteta kiepski to i
    >zaprojektowac ladnego nie umiem.

    ale to takie nieekologiczne :-)

> [...]
    >halogenowy. Widzial ktos takie cos?
    >Nie powinno byc drogie i raczej powinno byc proste bo tylko gwint

    Chyba bez sensu. Latwiej bedzie przerobic zyrandol :-)

    >Googlalem ale ni w zab takiego czegos. O tym ze kinkietu ladnego na
    >halogeny znalezc sie nie daje juz nie wspominam.

    Ale mozna spytac o cel ?
    Chcesz koniecznie na patyczek, choc to brzydko ?
    Lubisz halogenowe swiatlo, ale musi byc patyczek ?

    >Zreszta jak mi ktos pokaze ladny kinkiet w ktorym swietlowka rurkowa
    >(spiralna sie malo liczy bo skrecenie rurki jej psuje sprawnosc)
    >wyglada ladnie to sie zdziwie.

    Postuluje to od dawna. Projektanci postawieni w nowej rzeczywistosci
    beda musieli cos wymyslic :-)

    Do czytania czy oswietlenia ogolnego ?
    Moze po prostu zwykly prosty plaski plafon na sciane ?

    http://allegro.pl/piekny-kinkiet-firmy-chors-alumini
    um-anodowane-i1229767207.html
    http://allegro.pl/philips-massive-lampa-kinkiet-nept
    unus-34070-11-10-i1236757246.html

    http://allegro.pl/nowoczesny-kinkiet-mirror-chrom-2x
    60w-pers-i1228918185.html
    zarowkowa .. ale przeciez moglaby byc i swietlowkowa.

    Albo cos takiego:
    http://allegro.pl/kinkiet-mosiezny-sevinc-2065-2a-mo
    siadz-i1232509024.html
    Zarowki ? A gdyby tak
    http://jfox.republika.pl/images/lampa1.jpg
    http://jfox.republika.pl/images/lampa2.jpg

    No i jeszcze sa swietlowki kolowe.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-27 08:35:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Wrz, 23:12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > ale to takie nieekologiczne :-)

    ;)

    > Ale mozna spytac o cel ?
    > Chcesz koniecznie na patyczek, choc to brzydko ?
    > Lubisz halogenowe swiatlo, ale musi byc patyczek ?

    Lubie halogenowe swiatlo ale jak widze ceny zarowek z halogenem w
    bance to odechciewa mi sie byc jeleniem placacym 10x tyle za to co
    dotychczas.
    I po prostu chcialbym miec pod przelacznikiem wybor:
    -swietlowka tanio i jasno
    -halogen drozej, jasno i dobre swiatlo.

    > Postuluje to od dawna. Projektanci postawieni w nowej rzeczywistosci
    > beda musieli cos wymyslic :-)

    No ale narazie nie wymyslaja. Masa punktowych halogenow ktore moca
    sumaryczna doganiaja byle 100-ke a oswietlaja pokoj jak nabrzeze
    portowe (ale takie niegdysiejsze, dzis nawet nabrzeza sa dobrze
    oswietlone :) )

    > Do czytania czy oswietlenia ogolnego ?
    Do zestawiania kolorowych kamyczkow, do siedzenia ze znajomymi, do
    zabawy z dzieckiem.

    > Moze po prostu zwykly prosty plaski plafon na sciane ?

    No wlasnie one swieca "punktowo" a ja bym chcial tak ogólnie jak
    prosty zyrandol na srodku pokoju. Zreszta taki konwerter sprawdzi sie
    w wielu miejscach (o ile nie zdelegalizuja :) )

    Twoj pomysl niezly :)

  • 4. Data: 2010-09-27 13:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w
    >Do zestawiania kolorowych kamyczkow, do siedzenia ze znajomymi, do
    >zabawy z dzieckiem.

    >No wlasnie one swieca "punktowo" a ja bym chcial tak ogólnie jak
    >prosty zyrandol na srodku pokoju.

    Ale to wlasnie plafon zalatwi. Cos takiego metr wysokie, 30cm
    szerokie, w srodku dwie rury za matowym szklem.
    Gdzies nawet widzialem cos takiego nie wystajace ze sciany.

    Tylko do kamyczkow niezbyt sie nadaje, i lampka do czytania to tez
    nie jest.

    >Twoj pomysl niezly :)

    Tez jestem z siebie dumny, musze kiedys zrealizowac :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-09-27 13:53:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    ptoki wrote:

> [...]
    > halogenowy.
    >
    > Widzial ktos takie cos?
    >
    > Nie powinno byc drogie i raczej powinno byc proste bo tylko gwint

    W sklepach Praktiker, Toom i Bauhaus u nas jest tego dość dużo. Nawet z
    wymiennymi bańkami.

    Waldek

  • 6. Data: 2010-09-27 15:03:30
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    a te patyczki halogenowe, to sa na 230V?

    Natomiast ja szukam ostatnio:

    redukcji gwintu: duzy na myly. Zdarzylo mi sie, ze chcialem wkrecic
    swietlowke b. malej mocy (np. 5W), a najslabsze z duzym byly tylko
    11W.

    Oraz szukam zarowki halogenowej (ala swieczka) z malym gwintem ale
    mlecznej. Moc 28W (40W tradycyjna zarowa). Sa przezroczystem, a
    chcialbym mleczna, bo to do czytania lepiej rozprasza swiatlo. W kilku
    sklepach bylem, to nie ma. Albo mleczna albo halogenowa. 2w1 nie
    widzialem.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-09-27 18:06:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Wrz, 15:53, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > W sklepach Praktiker, Toom i Bauhaus u nas jest tego dość dużo. Nawet z
    > wymiennymi bańkami.

    A moglbys podrzucic chociaz link do obrazka jak takie cos wyglada? Bo
    u nas w praktikerach takiego czegos nie widzialem i w google tez nie
    znalazlem.

  • 8. Data: 2010-09-27 19:12:46
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    ptoki wrote:

    > A moglbys podrzucic chociaz link do obrazka jak takie cos wyglada? Bo
    > u nas w praktikerach takiego czegos nie widzialem i w google tez nie
    > znalazlem.

    Pozajączkowało mi się. Są adaptery GU10 na E27. E27 na E14 też. R7S jednak
    nie widziałem.

    Waldek

  • 9. Data: 2010-09-27 22:15:21
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 27 Sep 2010 21:12:46 +0200, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Są adaptery GU10 na E27. E27 na E14 też.

    a moglbys link do tego wrzucic?

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2010-09-27 22:35:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    a...@p...pl wrote:

    > a moglbys link do tego wrzucic?

    na przykład:
    http://www.1topstore.com

    search: BS62 dla GU10, BV23 dla E14

    www.pollin.de

    520006 GU10 -> E27
    520007 GU9 -> E27

    wystarczy pogooglać za E14 E27 adapter converter i podobnie

    Waldek