  • 1. Data: 2010-09-25 23:01:55
    Temat: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Witam,

    Jak w Erze:

    Co polecacie względnie taniego, ogólnie dostępnego (na znanym portalu
    aukcyjnym, TME czy innych), z małą (ekstremalnie) ilością elementów
    zewnętrznych do wykonania źródła napięcia ujemnego -5V z 5V, pobór prądu
    maks. 60mA, pojedynczy ICL7660 oczywiście nie wyrabia (napiecie "spada"
    do -2V) a na dublowanie z synchronizacją nie mam za bardzo miejsca na
    płytce już :( Jeszcze jakby było dostępne w DIPie to by było cudownie wręcz.

    Jeżeli to ma jakieś znaczenie to przeznaczeniem jest oczywiście
    zasilanie symetryczne kilku op-ampów.

    Jakieś pomysły?

    Pozdrawiam weekendowo,
    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 2. Data: 2010-09-25 23:08:45
    Temat: Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-26 01:01, Butek wrote:
> [...]
    > aukcyjnym, TME czy innych), z małą (ekstremalnie) ilością elementów
    > zewnętrznych do wykonania źródła napięcia ujemnego -5V z 5V, pobór prądu

    Może coś takiego:

    http://tinyurl.com/35sgwa3

    Prościej się chyba nie da.

  • 3. Data: 2010-09-25 23:15:23
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    > Może coś takiego:
    >
    > http://tinyurl.com/35sgwa3
    >
    > Prościej się chyba nie da.

    Od tego zacząłem swoje poszukiwania, ale 45 zł nie spełnia dla mnie
    warunku "względnie tani" :) Mniej więcej dubluje koszt całości. Dodam,
    że to rzecz czysto hobbystyczna, zanim odeślecie mnie do hurtowni ;)

  • 4. Data: 2010-09-25 23:19:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-26 01:15, Butek wrote:
    > Od tego zacząłem swoje poszukiwania, ale 45 zł nie spełnia dla mnie
    > warunku "względnie tani" :)

    14.40 netto.

  • 5. Data: 2010-09-25 23:28:31
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    > 14.40 netto.

    O. A w jakim sklepie? Bo TME'owskie SMD DC1L-0505D za 22.90 netto i DIP
    HLD01R05D05Y za 36.90 netto to, jak pisalem, za drogo znacznie dla mnie :)

  • 6. Data: 2010-09-25 23:32:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-26 01:28, Butek wrote:
    > O. A w jakim sklepie?

    W TME. QDC1S-0505S - 14.40 netto. Prywatnie nie uzywałem akurat tej, ale
    pewno to samo co innych producentów. W dodatku ostatnio podrożały, pewno
    kryzys :/

  • 7. Data: 2010-09-25 23:35:06
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    > W TME. QDC1S-0505S - 14.40 netto. Prywatnie nie uzywałem akurat tej, ale
    > pewno to samo co innych producentów. W dodatku ostatnio podrożały, pewno
    > kryzys :/

    Ale to 5V -> 5V a nie 5V -> minus 5V ;)

  • 8. Data: 2010-09-25 23:39:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-26 01:35, Butek wrote:
    > Ale to 5V -> 5V a nie 5V -> minus 5V ;)

    A jest jakaś różnica dla izolowanej przetwornicy gdzie ma masę?

  • 9. Data: 2010-09-25 23:57:24
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    > A jest jakaś różnica dla izolowanej przetwornicy gdzie ma masę?

    Cholera, za późno już ;D Cały czas odruchowo szukałem takich z wyjściem
    5/-5 V. Nie pomyslalem, ze symetryczne na wyjsciu jest mi do niczego
    niepotrzebne. Dzieki za otrzeźwienie umysłu ;)

  • 10. Data: 2010-09-26 09:13:07
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 26-09-2010 o 01:01:55 Butek <e...@i...invalid> napisał(a):

> [...]
    > aukcyjnym, TME czy innych), z małą (ekstremalnie) ilością elementów
    > zewnętrznych do wykonania źródła napięcia ujemnego -5V z 5V, pobór prądu

    Może być charge pump?
    http://www.microchip.com/wwwproducts/Devices.aspx?dD
    ocName=en010559
    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=t