  • 31. Data: 2016-07-22 13:23:48
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla Ciebie wymagane 80, dla mnie 40, dla innego 25 na tydzien. Poza tym skad takie
    wskazniki wziales ze na zuzycie tak duzo. Elektryk jest ekonomiczny na sprawnych
    akumulatorach a nie zlomach. Idac takim tokiem rozumowania to nie 80 a 800 kilometrow
    bo wedlug Ciebie akumulatory w ktorych zostalo 25% pojemnosci sa jeszcze dobre
    chociaz producent twierdzi ze sa zuzyte jak stracily 20% pojemnosci.

  • 32. Data: 2016-07-22 13:32:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Dla Ciebie wymagane 80, dla mnie 40, dla innego 25 na tydzien.

    Nie mowie nie, ale 20 km dojazdu jeszcze mnie nie zdziwi w duzym
    miescie.
    I nawet jak komus wystarczy 5km, to przeciez trafi sie czasem checz
    czy koniecznosc pojechania na drugi koniec miasta, i co - taksowke
    brac, bo pradu nie starczy ?

> [...]
    >bo wedlug Ciebie akumulatory w ktorych zostalo 25% pojemnosci
    >sa jeszcze dobre chociaz producent twierdzi ze sa zuzyte jak stracily

    No coz, jesli producent zagwarantuje, ze po 5 latach pojemnosc
    akumulatorow nie spadnie ponizej 80% poczatkowej, to swietnie.
    Znasz takiego producenta ?
    Gwarancja ma byc, tzn ze jak spadnie ponizej, to wymienia akumulatory
    na nowe, a nie "no to ma pan pecha" ...

    Niektorym by moze wystarczyly 3 lata, bo i tak czesciej samochody
    zmieniaja, ale ja jestem oszczedny ...

    J.

  • 33. Data: 2016-07-22 14:02:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z reguly producenci okreslaja ilosc cykli i jest to ok tysiaca do jakiejs ustalonej
    utraty pojemnosci pod warunkiem zachowania okreslonych warunkow pracy. Mnie jak
    zasieg spadnie z 40 do 30 kilometrow po pieciu latach to bedzie to akceptowalne.
    Elektryk to nie samochod dla wszystkich. Z zalozenia to ma byc w Europie maly miejski
    samochodzik sluzacy do dojazdow do pracy. Zasiegi ma miec uzaleznione od miejsca
    gdzie ma byc eksploatowany. W Londynie musi miec wiekszy zasieg niz w Zyradrowie.

  • 34. Data: 2016-07-22 14:50:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z reguly producenci okreslaja ilosc cykli i jest to ok tysiaca do
    >jakiejs ustalonej utraty pojemnosci pod warunkiem zachowania
    >okreslonych warunkow pracy.

    Wole gwarancje od deklaracji.
    No dobra - inni producenci tez nie gwarantuja, ze silnik 200kkm
    wytrzyma.
    Chyba, ze w USA...

    >Mnie jak zasieg spadnie z 40 do 30 kilometrow po pieciu latach to
    >bedzie to akceptowalne.

    Dla ciebie akceptowalne, dla kogos kto potrzebuje tych 30km - juz
    nieakceptowalne.
    A przeciez producent okreslil, ze na 40km powinno starczyc :-)

    Dlatego, zakladajac trase 20 km w jedna strone, dodalem margines
    bezpieczenstwa i stwierdzilem, ze trzeba szukac takiego, ktoremu
    producent obiecuje 80 km :-)

    >Elektryk to nie samochod dla wszystkich.

    Dania czy Holandia maja inne zdanie.

    >Z zalozenia to ma byc w Europie maly miejski samochodzik sluzacy do
    >dojazdow do pracy.

    No i OK, tylko to ogranicza zastosowanie ... i sprzedaz.
    Moze jednak warto pomyslec o hybrydowym ?

    >Zasiegi ma miec uzaleznione od miejsca gdzie ma byc eksploatowany.
    >W Londynie musi miec wiekszy zasieg niz w Zyradrowie.

    Tylko zobaczysz, ze najpierw sie pojawia w Londynie :-)

    I akurat mieszkanca Zyrardowa podejrzewalbym o prace gdzies dalej
    (Warszawa ?), i koniecznosc sporego zasiegu.

    J.

  • 35. Data: 2016-07-22 15:58:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki widzisz problem. Idziesz do sklepu i kupujesz tesle. W wersji z najslabszymi
    akumulatorami ma wystarczajacy dla Ciebie zasieg. Wystarczy miec od 350 tysiecy
    wzwyz. Morawiecki klepnal przy jakiejs okazji ze doplat do elektrykow nie bedzie. I
    slusznie bo w takiej sytuacji biedni by placili bogatym.

  • 36. Data: 2016-07-22 18:50:22
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Jul 2016 14:16:50 +0200 "T." <k...@i...pl> napisał:

    >Ale nie dla wszystkich. Próbowałem kiedyś zbiorkomem jeździć. Wyszło jak
    >w Zmiennikach
    [...]
    >Półtorej godziny. Autem - ok. pół. :-)

    To było w "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz":
    https://www.youtube.com/watch?v=UtE_EloCpSU

    A w "Zmiennikach" było to:
    https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4

    :-)

  • 37. Data: 2016-07-22 20:46:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2016 02:03:54 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > --Czy ktoś może to potwierdzić?

    Producenci wtrysków, dwumas, fapów i pomp wzniecą powstanie.
    Będzie mi brakowalo tego zapachu świeczki, tego dźwięku bociana uwięzionego
    w blaszanym wiadrze....
    W każdej podlaskiej i mazurskiej wsi stanie pomnik golfa tedei i
    passerati...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 38. Data: 2016-08-02 12:14:29
    Od: Rafał P <t...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 12:35:46 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:

    > diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na
    tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema
    NEFZ zamiast realnego drogowego testu ?

    No dokładnie od normy EURO6...tej normy nie są w stanie spełnić auta z silnikiem
    diesla czyli od roku 2010...

    > --W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
    > Wodor daje sie magazynowac.
    >
    > i fajnie wybucha :-)

    Benzyna wybucha bardziej a nikt się tym nie przejmuje...od czasów Hindenburga sporo
    sie zmieniło ;)

    > --Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych
    akumulatorach.

    > no juz sa. w telefonach :-) gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz
    brak wiarygodnych badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu
    srodowiska przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal ze NIE
    ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ...

    Troszkę szperałem w sieci na ten temat i nie do końca tak jest. Generalnie chodzi o
    pyły PM2.5 i PM10 oba są generowane przez samochody ... i przez spalanie w piecach
    opalanych paliwem stałym.... Strefy wykluczyły pojazdy z silnikami z ZS z lat poniżej
    EURO4...czyli bez DPFów i FApów ale pyły PM2.5 i PM10 powstają także przez ścieranie
    się opon o asfalt...czyli generalnie z powodu ruchu ulicznego a nie tylko silników :)
    W Warszawie robiono taki test w 2010 roku gdzie sprawdzano jaki udział pyłów ma
    źródło w spalaniu paliw a jaki opon czy spalaniu paliw...no i wyszło że blisko 80% to
    pyły związane z oponami samochodów - najwięcej ciężarowych a TYLKO 20% ma związek ze
    spalaniem paliw w silnikach. No i ważne - samochody benzynowe z bezpośrednim
    wtryskiem także emitują pyły i ich ilość jest tak duża/mała że nie przeszły by norm
    EURO6 dla diesli... :) tyle że EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji
    PM...w ogóle...
    generalnie ciekawe wnioski się nasuwają...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 39. Data: 2016-08-03 13:20:18
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-07-19 o 12:35, p...@g...com pisze:
    > --Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow
    spalinowych u siebie.

    > oczywiscie i oba kraje to uznane potegi samochodowe :-)

    Mimo iż w Holandii wszyscy jeżdżą rowerami to autostrad mają ponad
    2300km (w Polsce docelowo ma być nieco ponad 2000km, obecnie < 1700km).
    I to przy powierzchni ośmiokrotnie mniejszej, z czego i tak blisko 20%
    to woda. Jakbyśmy u nas mieli tak gęstą sieć, to do prawie każdej
    pipidówy dojechałoby się autostradą.

    > --W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
    > Wodor daje sie magazynowac.
    >
    > i fajnie wybucha :-)

    Akumulatory też wybuchają :)

    Akumulatory mają wciąż bardzo dużo wad, ale kierunek jest już chyba
    ustalony.
    Może w końcu ktoś zbuduje ZPM i nasze problemy energetyczne się skończą.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2016-08-04 10:59:59
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 12:14:32 UTC+2 użytkownik Rafał P napisał:
    > EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji PM...w ogóle...

    Nieprawda - właśnie przy wtrysku bezpośrednim PM jest sprawdzane w benzyniakach od
    czasu Euro5 (wrzesień 2009):

    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards#Emission_standards_for_passenger_cars