    From: "pawel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: kondensator podtrzymania
    Date: Fri, 19 Mar 2010 14:14:55 +0100

    Witam.

    Do podtrzymania PCF8563T chciałbym zastosować kondensator dostępny w TME
    EECS0HD224V 0,22F.
    Z teorii wychodzi mi że podtrzymanie powinno trwać ponad 30dni.
    Założenie kondensator ładowany z 5V przez diodę 0,7V czyli 4,3V.
    Minimalne napięcie według noty katalogowej przy której zegar działa bez I2C
    to 1V przyjąłem 1,3V, a pobór prądu 25uA. No i wychodzi mi 30,5dni.

    Ile w praktyce mogę osiągnąć?
    Czy zależy to mocno od temperatury otoczenia?

    Jak długo może ładować się taki kondensator do tych 4,3V po maksymalnym
    rozładowaniu?

    Jaki jest czas sprawności takiego kondensatora? Czy realne jest 10lat.

    Pozdrawiam
    Paweł