  • 11. Data: 2009-12-04 10:12:29
    Temat: Re: kompaktowa altenatywa do lustrzanki?
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > O, będzie i to bardzo! Mam gdzieś w domu sample z tego aparatu, AC widać
    > bardzo wyraźnie i to przy różnych ogniskowych.

    qrde, to czemu tego nie widać na samplach z Dpreview ??? (a może tylko
    ja nie widzę ?)

    Może wrzuciłbyś jakiś przykład gdzie to widać.

    Może ja jestem zbyt tolerancyjny ? Od wielu lat używam Canona S2IS ,
    który tez ma AC i tez mydli na końcu, ale ja jestem ze zdjęć bardzo
    zadowolony. Brakuje mi tylko mniejszych szumów (moja granica tolerancji
    na szumy kończy się na ISO200) więc przyznam, że ten Fuji bardzo by mi
    pasował.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 12. Data: 2009-12-04 10:24:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Hej !

    > qrde, to czemu tego nie widać na samplach z Dpreview ??? (a może tylko
    > ja nie widzę ?)
    >
    > Może wrzuciłbyś jakiś przykład gdzie to widać.

    Jeśli tylko znajde, a to może potrwać ;-(

> [...]
    > zadowolony. Brakuje mi tylko mniejszych szumów (moja granica tolerancji
    > na szumy kończy się na ISO200) więc przyznam, że ten Fuji bardzo by mi

    Wiesz co, za te pieniądze to można mieć już lustrzankę (np pentaxa k-m),
    która będzie szumieć o wiele mniej - a wielkością będzie porównywalna.

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2009-12-04 10:28:07
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Z tym 'bardzo dobrym' to bym mocno polemizował. To, ze możesz naostrzyć z
    > 1cm jeszcze o niczym nie świadczy - jeśli (jak w LX 3) odbywa się to pzry
    > najkrótszej ogniskowej skala odwzorowania wcale nie jest imponująca, a
    > problemy z odpowiednim oświetleniem motywu i podejściem do niego pod
    > włąściwym kątem robią się straszliwe. W przypadku żywych motywów dochodzi
    > jeszcze problem zachęcenia modela aby z takiej odległości spokojnie pozował.

    Dziękuję za wyprowadzenie mnie z błędu.
    Chciałem napisać, że mi się ten tryb b. podoba, szczególnie uniwersalność
    zakresu szkła plus takie (co ważne) stabilizowane makro.

    Przy okazji ;): czy można liczyć na 2010 kalendarz? Ten na 2009 jest przecudny a
    styczeń za rogiem ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 14. Data: 2009-12-04 10:37:20
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Jeśli tylko znajde, a to może potrwać ;-(

    dobra, nie szukaj. Znalazłem test mojego S2IS na Dpreview i próbki
    pokazujące AC (http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/page5.asp
    )
    Chyba jednak w S2 wygląda to gorzej niż w Fuji 100fs, więc to jednak ja
    jestem niewrażliwy na AC :-)

    > Wiesz co, za te pieniądze to można mieć już lustrzankę (np pentaxa k-m),
    > która będzie szumieć o wiele mniej - a wielkością będzie porównywalna.

    Myślałem o tym, ale qrcze tak fajnie mieć wszystko w jednym bez
    mieszania obiektywami ....

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 15. Data: 2009-12-04 10:40:25
    Od: fimek <f...@u...to.wp.pl>

    Kupiłem sobie taki aparat. Jestem na prawdę zadowolony z uzyskiwanych
    fotografii. Mają ładne kolory, łatwo można ustawić poprawny balans bieli,
    ekran jest czytelny i odzwierciedla całkiem nieźle to, co się potem ujrzy
    na ekranie komputera. Do tego kontrola nad ostrością, odszumianiem,
    opcja HDR, która fajnie działa. Szumy ok - ziarno się pojawia przy
    zwiększaniu ISO, ale za to jest mało artefaktów.

    Mimo to wydaje mi się, że to maleństwo trochę mydli - porównuję do Fuji
    S6500
    którego miałem wcześniej. Zdjęcia z Fuji były prawie zawsze ostre jak
    żyleta.
    Leżała w nim obróbka obrazu. Już nie mówię o artefaktach - to było zło -
    ale o krzywej tonalnej i umiarkowanemu nasyceniu zdjęć (bez żadnej
    kontroli).

    W Panasoniku, po wyostrzaniu jpg jest prawie doskonale (ale szumy rosną).
    Oczywiście na mniejszej dziurze jest lepiej, mimo to mam pewien niedosyt.
    Fotki z S6500 nie wymagały w ogóle zabiegów w tym kierunku - problemem przy
    cropowaniu na ogół był szum i piksele, a nie mydło.

    Ogólne fajny aparat i pewnie nic innego bym nie kupił - choć S90 robi mu
    konkurencję.

    Czy posiadacze LX3 mają jakieś spostrzeżenia na ten temat?
    --
    Fimek

  • 16. Data: 2009-12-04 10:50:26
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    > Myślałem o tym, ale qrcze tak fajnie mieć wszystko w jednym bez
    > mieszania obiektywami ....

    Ale wiesz, że jak wszystko jest do wszystkiego, to z reguły jest do ... kitu
    ;-)
    To kup body z jednym obiektywem, jakimś supezoomem 18-250, zaklej taśmą
    miejsce łączenia i będziesz zadowolony!

    Ja osobiście uważam, że skoro decydujesz się na taszczenie sprzętu wielkości
    i wagi tego fuji, to dołożenie kilku stówek do k-m czy k-x jest w pełni
    uzasadnione. Tylko potem trzeba jeszcze dokupić obiektyw za drugie tyle ;-(

    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2009-12-04 11:03:03
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Ja sobie kupiłem LX3.

    A ja G10 ale do LX3 sie mierzylem.

    > Tak.

    Zartujesz ? :-) Zarowno G10 jak i LX3 szumia powyzej i na 200ISO juz.

    > Optimum przy f/3.5, podpisała się pod nim Leica

    Nie wiem jak jest w LX bo zrobilem tylko kilkanascie testowych zdjec, ale na
    dlugim koncu szklo Canona mydli. Z tego co czytalem na krotkim koncu z kolei
    mydli szklo tego Panasonica, ale to nie z moich doswiadczen.

    > Firmware 2.0/2.1 i AF na 24mm prawie jak w G/F1

    W G10 AF moze jest w miare szybki ale praca aparatu to slimak - szczegolnie
    jak pracuje sie w RAWach.

  • 18. Data: 2009-12-04 11:07:19
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "gietrzy" <c...@g...pl> napisał:

    > [...]
    > Przy okazji ;): czy można liczyć na 2010 kalendarz? Ten na 2009 jest
    > przecudny a
    > styczeń za rogiem ;)
    > [...]

    Obiecywać jeszcze nie mogę, ale przymierzam się do nowego kalendarza.
    Prawdopodobnie motywem przewodnim na przyszły rok będą gąsienice.
    Na razie szykuję się do festiwalu Sztuka Natury w przyszłym tygodniu w
    Toruniu - http://www.sztukanatury.pl/ - mam tam być jednym z prowadzących
    warsztaty makrofotografii.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-12-04 11:09:19
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > który aktualnych kompaktów będzie zbliżony do mojego ideału?

    Moze nie kompakt ale o kompaktowych wymiarach i pewno zaspokoi Twoje
    wymagania - Panasonic GF1 albo Olympus EP1/2.

  • 20. Data: 2009-12-04 11:38:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tlen" <p...@o...pl> napisał w
    > Technika idzie do przodu więc mogło mnie coś ominąć...
    > a więc pytam:
    > który aktualnych kompaktów będzie zbliżony do mojego ideału?

    Cena bedzie zblizona do lustra, a mozliwosci raczej ograniczone.

    Wiec jesli wielkosc nie jest priorytetem .. pomysl jeszcze raz.

    J.