  • 41. Data: 2009-03-19 16:13:38
    Temat: Re: klucz usb
    Od: Psychik <p...@Z...pl>

    hej Adam...

    to ten Wasz telefon pokazywali dzis w Teleexpresie?

    szkoda, ze ani slowa o producencie ani nazwy produktu nie bylo.

    i oczywiscie miano "wynalazek".

    --
    Psychik

  • 42. Data: 2009-03-19 16:19:03
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "Psychik" <p...@Z...pl> wrote in message
    > hej Adam...
    >
    > to ten Wasz telefon pokazywali dzis w Teleexpresie?
    >
    > szkoda, ze ani slowa o producencie ani nazwy produktu nie bylo.
    >
    > i oczywiscie miano "wynalazek".

    Wygląda na ten :-) Ale bym się bał nawet go zakupić w takiej wielkiej sieci
    sprzedaży gdzie od razu zarejestrują cie w bazie danych jako użytkownika :-)
    Kto ich tam wie co orange wgrało tam do środka :-) I komu da spis nabywców
    :-) Już sam fakt nabycia może sprawić, że będziesz na celowniku. Pewnego
    dnia ci wgrają odblokowujące kody i wszystko co powiesz bedzie uzyte
    przeciwko tobie :-)
    Nie wyobrażam sobie prezesa dużej firmy czy wziętego prawnika rozmawiającego
    przez ten telefon bez skrepowania, szczególnie, że głównie mamy obscurity i
    nie wiemy nic co on tam robi w środku.

  • 43. Data: 2009-03-19 21:25:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Nickelodeon pisze:

    > Ale coby nie mówić Cygnusy są po 99zł - gdzieś widziałem :-) Widać się nie
    > sprzedawały :-) Ciekawe czemu ? :-)

    :-o
    Cena kosmiczna, daj link - kupimy od razu większą partię i sprzedamy
    ponownie. Serio.

    W praktyce najprostszy model na linie analogowe kosztuje powyżej 400 zł:
    http://www.fragole.pl/ANALOGOWY-APARAT-SZYFRUJACY-CY
    GNUS-GOLD/id-TELRWTTSP0001
    http://sklep.kikom.pl/produkty.php?produkt=194

    Widać, jaką marżę mają niektóre sklepy...

    A i tak jest już tanio - na początku debiutował z ceną ok. 2000 zł:
    http://www.telepolis.pl/artykuly.php?id=208

    BTW: Dzisiaj Orange ogłosił ceny naszych Xaosów:
    http://media2.pl/telekomunikacja/48805-telefon-szyfr
    ujacy-w-orange.html
    Masakra cenowa, komórki szyfrujące Motoroli dla porównania to koszt
    sporo powyżej 10k PLN za sztukę.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 44. Data: 2009-03-19 21:26:56
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Nie ma lekko. Każde urządzenie przyjmuje tylko apgrejdy zaszyfrowane
    > indywidualnym kluczem. Sprzedając urządzenie i przekazując klucze
    > apgrejdowe [wiadomo komu], udostępniamy metodę wgrania tam dowolnych
    > algorytmów szyfrowania. A potem [wiadomo kto] udostępnia urządzenia do
    > użytku zainteresowanym. Wszystko w takim razie polega na zaufaniu
    > klienta końcowego do [wiadomo kogo] implementującego algorytm i
    > wgrywającego apgrejdy.

    Z jednej strony masz racje. Z drugiej strony - trudno podsluchac cos,
    czego nie ma. Czyli leci np: normalna rozmowa i na to naniesiony jakos
    kanal szyfrowany. Dla osob trzecich - zwykla rozmowa, wiec nie maja
    _podstaw_ do szukania tam czegokolwiek. Dla wtajemniczonych prosto
    dotrzec do informacji ktora jest szyfrowana. Niektorzy takie rzeczy juz
    robia.

    No bo kazdy szyfr jest tylko tak mocny, jak haslo do niego - a "z
    akumulatorem na jajach" zawsze gadali, jak bylo w jakims filmie.
    Po co 'oglaszac' wszem i wobec ze tutaj mamy szyfrowane dane? To tylko
    wzbudza ciekawosc w normalnym czlowieku. Duzo lepiej by bylo sprawiac
    wrazenie ze poza pogaduszkami cioci nic wiecej przez telefon nie leci.

    --
    Jerry1111

  • 45. Data: 2009-03-19 21:27:24
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Nickelodeon pisze:

    > Najgorsze sa te dodatkowe ficzery jak zapis historii rozmowy, statystyk i
    > innych śmieci. Mnie zastanawia czemu do dzisiaj nie można w telefonie
    > komórkowym skutecznie skasować zawartości pamięci? Czemu nie ma tam funkcji
    > full erase?

    Bo w normalnych komórkach nikomu na tym nie zależy.
    Ale w szyfrujących to norma.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 46. Data: 2009-03-19 21:28:47
    Temat: Re: telefon Xaos Gamma za kilka dni trafi do sprzedaży Orange
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    m pisze:

    > http://www.tvn24.pl/-1,1591456,0,1,polski-supertelef
    on-niedlugo-w-sprzedazy,wiadomosc.html

    > Czemu ?
    >
    > "rządy Rosji, Białorusi, Chin, Turcji i Arabii Saudyjskiej już zdążyły
    > wprowadzić zakaz korzystania z telefonów z systemem SYLAN."

    Ściema. Chyba redaktor nie do końca zrozumiał, o co chodziło na
    konferencji prasowej. Polecam raczej czytanie depesz prosto z PAP.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 47. Data: 2009-03-19 21:29:54
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Wojciech Frybyśu wrote:
    > Ale w założeniu miało byc wygodnie. Nie trzeba pinu, wystarczy
    > klucz. Nie trzeba sie logować, nie trzeba pamiętac hasła do
    > GG,jabbera, skype itd.

    Tylko ze wtedy starczy sprawny kieszonkowiec. A jak bedziesz mial tam
    dane z konta bankowego, to co?

    --
    Jerry1111

  • 48. Data: 2009-03-19 21:31:51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Psychik pisze:

    > hej Adam...
    > to ten Wasz telefon pokazywali dzis w Teleexpresie?
    > szkoda, ze ani slowa o producencie ani nazwy produktu nie bylo.
    > i oczywiscie miano "wynalazek".

    Tak.
    Ten dziadek z PW nieźle dowalił cytatem. ;-)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 49. Data: 2009-03-19 21:33:28
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam, ja rozumiem ze zaprojektowaliscie sami - i dobrze, cos hi-tech
    trzeba robic.
    Interesuje mnie czy produkcja leci w PL czy w Chinach? Nie chodzi mi pod
    katem bezpieczenstwa (bo to softem mozna zalatwic), tylko chodzi mi o
    temat 'produkcja wielu sztuk telefonu komorkowego od A do Z z plytkami,
    klawiaturami obudowami itp'. Jest jakikolwiek sens robienia tego w PL?

    --
    Jerry1111

  • 50. Data: 2009-03-19 21:33:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Nickelodeon pisze:

> [...]
    > Kto ich tam wie co orange wgrało tam do środka :-) I komu da spis nabywców

    Telefony można kupić też bezpośrednio u nas, nie musisz wtedy się
    nigdzie rejestrować.

    W dzisiejszej GW był cennik, AFAIR około 1000 Euro netto za sztukę. W
    Orange będą dużo taniej no ale pewnie z wysokim abonamentem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/