  • 1. Data: 2009-04-24 16:37:55
    Temat: kilka pytan - czy warto kupic na ebay?
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    witam
    przymierzam sie do zakupu obiektywu przez ebay, dokladnie od sprzedawcy:

    http://shop.ebay.com/merchant/dcempire?_nkw=canon&_s
    acat=0&_trksid=p3911.m270.l1313&_odkw=&_osacat=0

    sprzedawca wydaje sie byc uczciwy, co sadzicie?
    czy powinienem spodziewac sie prezentu os US w postaci cla ?

    za wszelkie wskazowki bede wdzieczny
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-24 17:30:45
    Temat: Re: kilka pytan - czy warto kupic na ebay?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    acat=0&_trksid=p3911.m270.l1313&_odkw=&_osacat=0

    > sprzedawca wydaje sie byc uczciwy, co sadzicie?

    Sadze, ze moze byc uczciwy. Moze tez nie byc uczciwy.

    > czy powinienem spodziewac sie prezentu os US w postaci cla ?

    Jak najbardziej. Oraz VATU - dolicz dla uproszczenia 30%

    > za wszelkie wskazowki bede wdzieczny

    Prosie :)

  • 3. Data: 2009-04-24 17:46:03
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> wrote in message
> [...]
    acat=0&_trksid=p3911.m270.l1313&_odkw=&_osacat=0
    > sprzedawca wydaje sie byc uczciwy, co sadzicie?

    Wydaje sie.

    > czy powinienem spodziewac sie prezentu os US w postaci cla ?

    Spodziewac sie - powinienes.

    > za wszelkie wskazowki bede wdzieczny

    A moze tak napiszesz co chcesz kupic,
    bo inaczej trudno o jakiekolwiek wskazowki...
    --
    see_you

  • 4. Data: 2009-04-24 18:30:34
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    dziadek69 pisze:
> [...]
    >
    > sprzedawca wydaje sie byc uczciwy, co sadzicie?
    > czy powinienem spodziewac sie prezentu os US w postaci cla ?

    Cło to pryszcz. VAT Ci dowalą.
    Poszukaj sprzedawcy z Europy. Może w sumie wyjść taniej pomimo wyższej
    ceny. Zwłaszcza jeśli to będzie kraj europejski, gdzie VAT jest niższy
    niż w Polsce. Np UK może być OK. Zapłacisz 15% VAT Jej Królewskiej
    Mości, a polscy celnicy mogą Ci skoczyć ;)

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 5. Data: 2009-04-24 18:56:10
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "see_you" <c...@e...trzy> napisał w wiadomości

    > A moze tak napiszesz co chcesz kupic,
    > bo inaczej trudno o jakiekolwiek wskazowki...

    canon 10-22,
    czy opcja GIFT itd przechodzi na cle, czy szanse sa spore na ten zbedny
    wydatek ?

  • 6. Data: 2009-04-24 18:59:18
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "Bogdan Blaszczak" <b...@U...wprost.pl> napisał
    w wiadomości news:gst0f6$tef$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > w Polsce. Np UK może być OK. Zapłacisz 15% VAT Jej Królewskiej Mości, a

    czyli rozumiem, ze ten hong-kong lepiej sobie odpuscic... szkoda, bo cena
    dobra za canona 10-22...
    co do europy, to chyba marne szanse na clo, czesto zamawiam po kilka par
    butow ze szwecji
    i ani raz nie bylo problemow, to samo francja, wszystko idzie UPS i
    przechodzi...
    ale z elektronika nie mialem stycznosci poki co..

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-04-24 19:27:04
    Od: Solar <s...@o...pl>

    dziadek69 pisze:

> [...]
    > przechodzi...
    > ale z elektronika nie mialem stycznosci poki co..

    Kupując w krajach UE nie ma żadnego cła.
    A coś takiego jak GIFT z US to urban legend. Jeśli zadeklarowana wartość
    jest wyższa od (chyba) 40$ (albo celnicy otworzą paczkę i sami wycenią
    na podstawie internetu) płacisz cło i VAT od kwota+cło+przesyłka.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Nie kupuj książek bez uprzedniego zasięgnięcia rady osób pobożnych,

  • 8. Data: 2009-04-24 19:46:46
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dziadek69 wrote:
    > czyli rozumiem, ze ten hong-kong lepiej sobie odpuscic... szkoda, bo
    > cena dobra za canona 10-22...

    Hehe, na Chiny i H-K celnicy sa szczegolnie wyczuleni. Jesli cena bedzie
    za niska, to nie uwierza w wydruk, tylko sprawdza w sieci realna wartosc
    przedmiotu i przywala VAT i clo. Czego nie raz doswiadczylem.

    k,

  • 9. Data: 2009-04-24 20:30:39
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    > canon 10-22,
    > czy opcja GIFT itd przechodzi na cle, czy szanse sa spore na ten zbedny
    > wydatek ?

    Nie wszystkie firmy tak robia, bo to przestepstwo...
    Polskiego celnika NIC nie jest w stanie zatrzymac,
    nawet gdybys faktycznie kupil cos na super wyprzedazy za 10% ceny,
    to i tak potrafi przywalic Ci podatek od ceny producenta.
    Osobiscie nie liczylbym na szczescie tylko kupowal
    od sprzedawcow wysylajacych towar z EU.
    Caly sprzet foto kupilem na ebay.uk,
    poszukaj, napisz do sprzedawcow, cos na pewno znajdziesz,
    moze nieco drozej niz bezposrednio z Honk Kongu,
    ale sporo taniej niz z clem i polskim podatkiem.
    --
    see_you

  • 10. Data: 2009-04-24 20:42:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-24 22:30:39 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:

> [...]
    > poszukaj, napisz do sprzedawcow, cos na pewno znajdziesz,
    > moze nieco drozej niz bezposrednio z Honk Kongu, ale sporo taniej niz z

    Jest jeszcze jedna opcja. A właściwie dwie.
    1. Kupujesz w HK i ślesz do kolego w UK, a dopiero potem do pięknego
    kraju nad Wisłą. Zysk na VATcie, z nawiązką pokryje koszty podwójnego
    transportu.
    2. Kupujesz w HK i ślesz transportem morskim. Osobiście tego nie
    trenowałem, ale wielu znajomych twierdzi, że te odprawy są znacznie
    łagodniejsze.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam