  • 1. Data: 2012-10-09 17:07:06
    Temat: kieszen na dysk USB 2.0 / USB 3.0 z szyfrowaniem (klawiatura)
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    Witam,
    Służbowo używam takiej zabawki:

    Czy jest możliwość dostać coś w ludzkiej cenie,
    żeby tylko wsadzić dysk 2.5 cala? Mam dyski, szukam czegoś
    takiego, ale przystepna cena:
    http://tinyurl.com/9vfz2es

    Tak, żeby miało klawiaturkę do wpisania hasła (AES).

    http://tinyurl.com/9f5h54u
    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-10-09 17:55:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    > Tak, żeby miało klawiaturkę do wpisania hasła (AES).

    Lepiej truecrypt.

  • 3. Data: 2012-10-09 18:38:30
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 09/10/2012 16:55, qwerty wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    > Lepiej truecrypt.

    Czemu lepiej... Instalować / uruchamiać wszędzie aplikację?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-10-09 18:47:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    > Czemu lepiej... Instalować / uruchamiać wszędzie aplikację?

    Kto Ci karze instalować?

  • 5. Data: 2012-10-09 21:22:14
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 09/10/2012 17:47, qwerty wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    > Kto Ci karze instalować?

    Zapytałem na grupie sprzętowej o sprzętowe rozwiązanie. Jeden
    kupuje 'sprzętowego' firewalla, drugi Zone Alarm. Wszystko
    zależy od potrzeb ;-) Potrzebuję rozwiązania sprzętowego,
    jest do moich potrzeb najwygodniejsze.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-10-10 01:06:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 9 Oct 2012 18:47:07 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    >
    > Kto Ci karze instalować?

    Znaczy się - pokarany by był tą instalacją czy jak?

    [ House: There's a reason that everybody lies - it works. It's what allows ]
    [ society to function. ("House M.D. 4x10 It's a Wonderful Lie") ]

  • 7. Data: 2012-10-10 14:38:05
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-09 17:07, DooMiniK pisze:
> [...]
    > takiego, ale przystepna cena:
    > http://tinyurl.com/9vfz2es
    >
    > Tak, żeby miało klawiaturkę do wpisania hasła (AES).

    Tak z ciekawości - na jakim poziomie realizowane jest szyfrowanie:
    blokada dostępu do urządzenia USB czy szyfrowane dane na dysku?

    No i jeszcze jedno - jeśli to jest szyfrowanie pełnodyskowe, a nie
    zwykłe "łapy precz od mojego dysku zostawionego na biurku", to jeśli
    masz uczulenie na TrueCrypt itp. bezpieczne rozwiązania programowe, to
    nie lepiej sięgnąć do szyfrowana wspieranego przez praktycznie dowolny
    współczesny dysk ATA na poziomie jego kontrolera?
    Też do zdjęcia przy odrobinie pracy, ale chyba bezpieczniej niż hasło
    składające się z z samych cyfr - dowolny program typu oclHashcat
    rozniesie takie zabezpieczenie w minuty, max parę godzin (same cyfry
    przy założeniu że nie będziesz za każdym razem wpisywał krótkiego hasła
    składającego się 128 cyfr ;)

    --
    /MB

  • 8. Data: 2012-10-10 16:39:47
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 10/10/2012 13:38, Michal wrote:

> [...]
    > rozniesie takie zabezpieczenie w minuty, max parę godzin (same cyfry
    > przy założeniu że nie będziesz za każdym razem wpisywał krótkiego hasła

    Używamy też takich http://www.istorage-uk.com/diskashur.php
    Podobno bardzo trudno się do nich dobrać. Odczekuje pewnien czas po
    wprowadzeniu błędnego kodu...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2012-10-10 17:13:07
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-10 16:39, DooMiniK pisze:

    > Używamy też takich http://www.istorage-uk.com/diskashur.php
    > Podobno bardzo trudno się do nich dobrać. Odczekuje pewnien czas po
    > wprowadzeniu błędnego kodu...

    No tak, ale do danych ktoś będzie się dobierał raczej nie przez taką
    obudowę, a po wyjęciu z niej HDD. Jeśli nie ma tam dodatkowych
    zabezpieczeń, to hasło 6-16 z samych cyfr nawet przy 256bit AES niewiele
    daje.

    --
    /MB

  • 10. Data: 2012-10-10 18:05:40
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 10/10/2012 16:13, Michal wrote:

> [...]
    > obudowę, a po wyjęciu z niej HDD. Jeśli nie ma tam dodatkowych
    > zabezpieczeń, to hasło 6-16 z samych cyfr nawet przy 256bit AES niewiele

    Poczytaj, będzie sieczka na dysku, to ma 'sprzętowy' AES256 + chip,
    który robi sieczkę na dysku. Gdzieś mam artykuł, jak próbowano się do
    tego dobierać, chyba jakaś spora nagroda była.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel