  • 11. Data: 2012-10-11 01:00:20
    Temat: Re: kieszen na dysk USB 2.0 / USB 3.0 z szyfrowaniem (klawiatura)
    Od: Michal <u...@i...pl>

    Witaj DooMiniK!

    W dniu 10 października 2012 (środa) o godzinie 00:56:43 napisano:

    > Poczytaj, będzie sieczka na dysku, to ma 'sprzętowy' AES256 + chip,
    > który robi sieczkę na dysku. Gdzieś mam artykuł, jak próbowano się do
    > tego dobierać, chyba jakaś spora nagroda była.

    Podejrzewałem, że chip w tej obudowie stanowi kolejną warstwę
    modyfikującą zapis - bez tego hasło byłoby za słabe do bruteforce na
    wyjętym dysku. Na pewno lepsze to niż powszecjne w naszej administracji
    noszenie wszystkego na niezaszyfrowanych pendrive, ale wszystko zależy
    jak bardzo ktoś będzie chciał się dobrać do danych. Z chwilą
    rozgryzienia metody modyfikacji zapisu zabezpeczenie praktycznie pęka.
    Tym niemniej byle Smith czy Kowalski do danych raczej się nie dobierze.

    --
    /MB

  • 12. Data: 2012-10-12 18:34:27
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 10 Oct 2012 17:05:40 +0100
    doszła do mnie wiadomość <50759cd4$1@news.home.net.pl>
    od DooMiniK <b...@p...pl> :

    >Poczytaj, będzie sieczka na dysku, to ma 'sprzętowy' AES256 + chip,
    >który robi sieczkę na dysku. Gdzieś mam artykuł, jak próbowano się do
    >tego dobierać, chyba jakaś spora nagroda była.

    W tym wypadku nie ma robienia sieczki, po zadanej ilości prób dysk
    gubi klucz szyfrujący(zaszyty w chipie umieszczonym na dysku),
    nawiasem mówiąc życzę powodzenia w łamaniu AES 256(kol, Michał).
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.