  • 1. Data: 2012-10-07 21:25:21
    Temat: Małe dyski
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Czemu dyski 2,5" 7200 rpm mają maksymalnie 750 GB podczas, gdy 5400 rpm mają
    już 2 TB?
    Przecież przy 750 GB nie da się normalnie pracować - brakuje miejsca. :(

  • 2. Data: 2012-10-07 21:44:59
    Temat: Re: Małe dyski
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/10/2012 20:25, qwerty wrote:
    > Czemu dyski 2,5" 7200 rpm mają maksymalnie 750 GB podczas, gdy 5400 rpm
    > mają już 2 TB?
    > Przecież przy 750 GB nie da się normalnie pracować - brakuje miejsca. :(

    750GB... no masakra, jak Ty się miescisz na tak malutkim dysku? ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-10-07 21:52:29
    Od: PK <P...@n...pl>

    On 2012-10-07, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Czemu dyski 2,5" 7200 rpm mają maksymalnie 750 GB podczas, gdy 5400 rpm mają
    > już 2 TB?
    > Przecież przy 750 GB nie da się normalnie pracować - brakuje miejsca. :(

    No pewnie że się nie da!
    Ja mam 1TB i na nim już ledwo...
    A nie. Jednak nie...
    Zajmuję de facto 83 GB...

    No ale ja mam 1TB, więc na 750GB rzeczywiście mogłoby być krucho...

    :P

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2012-10-07 22:31:09
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.10.2012 21:25, qwerty pisze:
    > Czemu dyski 2,5" 7200 rpm mają maksymalnie 750 GB
    bo są przeznaczone do laptopów? I mało kto patrzy jaki jest dysk, ważne
    że lapek fajny

    > podczas, gdy 5400 rpm
    > mają już 2 TB?
    bo czasami ktoś przechowuje na takich dyskach wszystkie filmy życia,
    albo sweet focie wszystkich 852 znajomych z facebooka? Pozatym, jak byś
    miał kupić 1.7TB a 2TB to który kupisz?

    > Przecież przy 750 GB nie da się normalnie pracować - brakuje miejsca. :(

    Ty może masz problem. ale są tacy którym główna partycja zajmuje 10GB,
    na swoje śmieci mają 60gb. da się na tym oglądać filmy, prowadzić biuro,
    zarządzać firmą, grać w gry.... Tyle że magazyn na 120 filmów trzeba
    mieć gdzie indziej. Z drugiej strony, ten magazyn coraz częściej ma
    wyjście HDMI, więc wygodniej się ogląda na 42 calach niż na 15.6...

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-10-08 00:25:24
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-10-07 21:52, PK pisze:
    > No ale ja mam 1TB, więc na 750GB rzeczywiście mogłoby być krucho...

    Po sformatowaniu dysku właśnie tyle zostanie ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2012-10-09 21:25:20
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/10/2012 20:25, qwerty wrote:
    > Czemu dyski 2,5" 7200 rpm mają maksymalnie 750 GB podczas, gdy 5400 rpm
    > mają już 2 TB?
    > Przecież przy 750 GB nie da się normalnie pracować - brakuje miejsca. :(

    W laptopie mam obecnie dysk 128GB, dwa OS i jeszcze masę miejsca.
    Wszystko zależy, do czego używasz komputer; w domowych zastosowaniach
    też za dużo miejsca nie potrzebuję - przy kilku komputerach NAS
    przechowuje odtwarzalne dane (muzyka, filmy) + kopię ważnych dokumentów.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-11-13 07:34:56
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 07.10.2012 21:25, qwerty pisze:
    > Czemu dyski 2,5" 7200 rpm mają maksymalnie 750 GB podczas, gdy 5400 rpm mają już 2
    TB?

    Bo przy większej prędkości obrotowej spada gęstość zapisu.

    Dlatego magnetyczne dyski twarde tej samej generacji przy
    większej prędkości obrotowej mają co prawda krótszy średni
    czas dostępu, ale też mniejszą pojemność i niższy maksymal-
    ny transfer sekwencyjny.

    > Przecież przy 750 GB nie da się normalnie pracować - brakuje miejsca. :(

    Marny żart.

    Właśnie pracować się da, za to nie da się grać i bawić co
    najwyżej.

    Ja mam w komputerze przenośnym służącym w zasadzie wyłącznie
    do pracy dysk 100 GB bodajże i się mieszczę ze wszystkim, co
    potrzebuję.

    """""""|
    | | |
    ......./