  • 1. Data: 2012-10-06 17:58:12
    Temat: zawiasy w laptopie albo pękająca obudowa ekranu
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    Na wstępie proszę serwisantów o nie nabijanie się z mojego
    "profesjonalizmu". Ja wiem jaka jest różnica pomiędzy serwisem który
    daje na coś gwarancje, a naprawą typu "zrób to sam"

    Parę dni temu prosiłem o pomoc w sprawie zawiasów w laptopie. Acer
    travelmate 7520, jest na tyle stary, że nowego ekranu mu nie kupię a na
    tyle sprawny, że na aukcji jako uszkodzony nie sprzedam. Po zupełnie
    niepotrzebnym rozebraniu go w drobny mak, okazało się:

    do zawiasów w dolnej części laptopa, przykręcony jest ekran na
    metalowych szynach, i plastikowa osłona ekranu. jeśli zawiasy się
    zacierają, metalowe szyny poddają się, wyginają, pękają i cała siła
    przenosi się na plastikową obudowę, która oczywiście nie daje rady i
    również pęka. tak mi się stało w 2 z 4 laptopów jakie miałem czyli
    problem powszechny. Gdybym wiedział jak to działa, przy pierwszych
    objawach pękania klapy, natychmiast podjął bym działania. teraz jednak
    mocno się spóźniłem.

    zawiasy są zamocowane na 2 śrubkach, jedna para widoczna, druga pod
    maskownicą - poprostu trzeba wiedzieć gdzie i jak -a nie rozkręcać
    całość. Zawiasy nie kryją żadnego mechanizmu ustalania położenia.
    wyobraźcie sobie najprostszy zawias z mebli przedwojennych. pręcik, a na
    nim zawinięte dwa kawałki blachy. W komputerze jest taki sam. (w sensie
    zasady działania). wyjąłem, nasmarowałem - nic nie dało (niewiele).
    rozebrałem zawias na części pierwsze za pomocą noża odgiąłem blaszki o
    0.2mm i... działają idealnie. Znaczy po zamontowaniu jestem w stanie z
    wielkim trudem ruszać je palcami. (przed naprawą też je ruszałem z
    trudem, ale trzymając solidnymi kombinerkami)

    Szyny z blachy 0.7mm - oczywiście popękane. Blaszka 0.7 a miejsca 3mm.
    jak to ktoś wykombinował - nie wiem ja wstawiłem wzmocnienia z pasków z
    blachy 1.5mm i lekko je przyspawałem. To niestety najtrudniejsza część
    naprawy. jak chcecie to robić to znajdźcie kogoś kto dysponuje TiG iem -
    w sumie 10 minut roboty. (ja to robiłem 30 minut MAGiem; pomimo że
    wyszło dobrze jest nie estetyczne.

    Obudowa ekranu jak już wspominałem pęknięta w 2 miejscach. Na klejeniu
    się znam, więc nie bałem się.... a nawet zaryzykowałem zakup nowego
    kleju który okazał się całkowitą porażką. Nie wdając się w szczegóły, do
    klapki z laptopa należy stosować tylko i wyłącznie stary, długo wiążący
    biały distal. Koniec.

    nowa obudowa ekranu - 170zł. szyny 2x75, zawiasy 2x39 plus przesyłka
    każdego z osobna. Tyle zaoszczędziłem, ale mam 2 ślady po klejeniu klapy.

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-10-12 18:39:09
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
> [...]
    > należy stosować tylko i wyłącznie stary, długo wiążący biały distal. Koniec.

    distal to tylko jak sie swoj robi, jak kleje ludziom i zalezy mi na czasie

    allegro.pl/i2679214862.html

    albo

    allegro.pl/i2635335750.html albo podobny tylko nieco wolniejszy do bardziej
    skomplikowanych rzeczy