    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: kieszen na dysk USB 2.0 / USB 3.0 z szyfrowaniem (klawiatura)
    Date: Wed, 10 Oct 2012 14:38:05 +0200

    W dniu 2012-10-09 17:07, DooMiniK pisze:
    > Witam,
    > Służbowo używam takiej zabawki:
    >
    > Czy jest możliwość dostać coś w ludzkiej cenie,
    > żeby tylko wsadzić dysk 2.5 cala? Mam dyski, szukam czegoś
    > takiego, ale przystepna cena:
    > http://tinyurl.com/9vfz2es
    >
    > Tak, żeby miało klawiaturkę do wpisania hasła (AES).
    > http://tinyurl.com/9f5h54u

    Tak z ciekawości - na jakim poziomie realizowane jest szyfrowanie:
    blokada dostępu do urządzenia USB czy szyfrowane dane na dysku?

    No i jeszcze jedno - jeśli to jest szyfrowanie pełnodyskowe, a nie
    zwykłe "łapy precz od mojego dysku zostawionego na biurku", to jeśli
    masz uczulenie na TrueCrypt itp. bezpieczne rozwiązania programowe, to
    nie lepiej sięgnąć do szyfrowana wspieranego przez praktycznie dowolny
    współczesny dysk ATA na poziomie jego kontrolera?
    Też do zdjęcia przy odrobinie pracy, ale chyba bezpieczniej niż hasło
    składające się z z samych cyfr - dowolny program typu oclHashcat
    rozniesie takie zabezpieczenie w minuty, max parę godzin (same cyfry
    przy założeniu że nie będziesz za każdym razem wpisywał krótkiego hasła
    składającego się 128 cyfr ;)

    --
    /MB