  • 1. Data: 2011-08-21 23:00:43
    Temat: Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?
    Od: "jerzynka" <j...@o...pl>

    Mam dosyć nietypowy problem. Miałem ostatnio z 5 róznych monitorów.
    Wszystkie mimo że miały też złącze DVI podłączałem przez D-Sub.
    Od kilku tygodni mam monitor 26", w sumie nie miałem na co narzekać, ale
    podkusiło mnie i podłaczyłem przez
    złącze DVI. I tu niemiłe zaskoczenie. Obraz jest owszem minimalnie
    ostrzejszy, ale sfiksowała jedna rzecz.
    Mianowicie kolory a właściwie jeden kolor. Teraz szary, głównie w miejscu
    wypełnienia okolic "MENU" w okienkach
    jest bardziej szary niż zwykle, powiedziałbym że nawet dwa razy bardziej
    szary, a nawet lekko stalowy.
    Zmieniałem ustawienia nasycenia, gamma, jasnosci ale bez efektu. Wszystkie
    inne kolory są super, ostrość ok, a ten szary to koszmar.
    Czy jestem zmanierowany i przez cały czas używania analogowego kabla D-Sub
    moje odczucia względem kolorów były nieprawidłowe?

  • 2. Data: 2011-08-22 08:09:02
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Czy jestem zmanierowany i przez cały czas używania analogowego kabla
    > D-Sub moje odczucia względem kolorów były nieprawidłowe?

    trudno powiedzieć, bo nie wiemy co widzisz. może to kwestia ustawionej
    temperatury barwowej monitora (9200K, 6500K). może jakaś kalibracja kolorów
    w sterownikach karty graficznej albo w samym monitorze, a może tak po prostu
    ma być.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2011-08-22 09:37:36
    Od: "jerzynka" <j...@o...pl>

> [...]
    > temperatury barwowej monitora (9200K, 6500K). może jakaś kalibracja
    > kolorów w sterownikach karty graficznej albo w samym monitorze, a może tak

    temp. barw jako normal, na cool wyglada jeszcze gorzej
    nasycenie RGB po 50%
    zmieniłem na D-Sub i jest ok, ale pytanie czy to wada analogowego przesyłu
    czy dopiero po DVi barwy są takei jak trzeba i szary tak ma wlasnie wygladac

  • 4. Data: 2011-08-22 11:45:46
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > zmieniłem na D-Sub i jest ok, ale pytanie czy to wada analogowego
    > przesyłu czy dopiero po DVi barwy są takei jak trzeba i szary tak ma
    > wlasnie wygladac

    Czyli jak? szary ma być szary - pod warunkiem że to jest właśnie szary.
    Który kolor masz dokładnie na myśli? Pokaż jakąś zrzutkę tego twojego
    szarego.
    Zrobił się ciemniejszy? jaśniejszy? zaczął przebijać jakimś kolorem? a może
    przestał?

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2011-08-22 13:39:53
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 11:37:36 +0200, jerzynka napisał(a):

> [...]
    > czy dopiero po DVi barwy są takei jak trzeba i szary tak ma wlasnie wygladac

    1. Monitor na jakiej matrycy?
    2. To, jak mają barwy ,,wyglądać" i jaki masz rozjazd, to możesz stwierdzić
    dopiero wtedy, jak sobie taki monitor skalibrujesz i oprofilujesz.

    [ - Men do things for women without expecting sex. ]
    [ - Those would be men who just had sex. (The Big Bang Theory 01x02 ) ]

  • 6. Data: 2011-08-22 13:54:48
    Od: "jerzynka" <j...@o...pl>

    > 1. Monitor na jakiej matrycy?

    TN

    > 2. To, jak mają barwy ,,wyglądać" i jaki masz rozjazd, to możesz stwierdzić
    > dopiero wtedy, jak sobie taki monitor skalibrujesz i oprofilujesz.

    to wiem, fakt jest tylko taki, że człowiek całe życie jechał na D-Sub i w
    zasadzie nigdy
    nie zauważyłem, żeby barwy jakoś znacząco różniły się od laptopa czy innych
    komputerów stacjonarnych.
    Po przesiadce na DVI jedyny kolor który mnie powala jest szarość, która
    przeradza się w grafitowo
    stalową szarość, ma mwrażenie jakby momentami wpadała w rodzaj fluorescencji
    jakie widać
    na paskach na odblaskowych kamizelkach.

  • 7. Data: 2011-08-22 14:01:58
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "jerzynka" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jestem zmanierowany i przez cały czas używania analogowego kabla D-Sub
    > moje odczucia względem kolorów były nieprawidłowe?

    Po podłączeniu monitora przez DVI kilka opcji dostępnych wcześniej dla DSUB
    znika (np. te od autodopasowywania obrazu wymiarami), a pojawia się kilka
    innych. Ustawienie szarości powinno być i w sterownikach karty graficznej
    (LCD Overdrive w podmenu Panel Cyfrowy) i we własnym menu monitora (gdzieś
    tam powinna być opcja "Grey Scale" czy jakoś tak; czasem może być pod inna
    nazwą, przewertuj menu monitora albo sprawdź jego instrukcję). Więc pobaw
    sie tymi opcjami odcieni szarości.

  • 8. Data: 2011-08-22 23:40:19
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 15:54:48 +0200, jerzynka napisał(a):

    > TN

    To zapomnij o sensownym odwzorowaniu kolorów.

    > to wiem, fakt jest tylko taki, że człowiek całe życie jechał na D-Sub i w
    > zasadzie nigdy nie zauważyłem, żeby barwy jakoś znacząco różniły się od
    > laptopa czy innych komputerów stacjonarnych.

    Jak każdy jeden na matrycy TN, to się nie dziwię.

> [...]
    > przeradza się w grafitowo stalową szarość, ma mwrażenie jakby momentami
    > wpadała w rodzaj fluorescencji jakie widać na paskach na odblaskowych

    Ściągnij sobie np. EIZO Monitor Test
    (http://www.softpedia.com/get/Windows-Widgets/System
    -Utilities/Eizo-MonitorTest.shtml)
    i sprawdź wyświetlanie obrazów kontrolnych na DVI i D-Sub przy _dokładnie
    tych samych ustawieniach monitora_ z menu OSD (jasność, temperatura i co tam
    tylko jest).

    Jeżeli przy DVI dalej będzie jakiś rozjazd - spróbuj:
    - użyć innego kabla sygnałowego;
    - użyć innej karty grafiki;

    [ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life? ]
    [ House: I'd hate it - that's why I cleverly have no personal life. ]
    [ ("House M.D. 1x13 Cursed") ]