  • 1. Data: 2012-12-02 22:41:38
    Temat: kamery termowizyjne - miała być rewolucja i co?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Miałem plan - do końca roku zaopatrzyć się w jakąś tanią kamerkę
    termowizyjną. Ale się wstrzymywałem, bo ponoć (nawet chyba dzięki jakimś
    polskim wynalazkom) miała być jakąś rewolucja jakościowa w tej
    dziedzinie.. i coś nie widzę zmian, nadal w tanich kamerkach bolometry
    60x60pix, i ceny >4kZł... Czy o czymś nie wiem?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-12-03 00:41:35
    Temat: Re: kamery termowizyjne - miała być rewolucja i co?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Też słyszałem.
    Miał być napływ dobrych i tanich kamer z kierunku "ciasnego CE", ale
    jakoś się nie zanosi.
    Pewnie napływ nastąpi, gdyż ceny są idiotyczne i na pewno ktoś się na
    nie połakomi, zarzynając przy okazji złote jajo. Normalka, tylko ciężko
    powiedzieć jednoznacznie kiedy.

    Irek.N.
    ps. czasem lepiej nie mieć kamery i nie wiedzieć ;)

  • 3. Data: 2012-12-03 17:05:26
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    On 3 Gru, 00:41, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
> [...]
    > Pewnie napływ nastąpi, gdyż ceny są idiotyczne i na pewno ktoś się na
    > nie połakomi, zarzynając przy okazji złote jajo. Normalka, tylko ciężko

    http://www.boselec.com/products/documents/HeimannArr
    ays5-19-11.pdf
    ceny matryc nie sa ciekawe

    Chinskie kamery zostana zdjete szybciej niz sie pojawia, ta polska
    firme stac na monitorowanie rynku.
    Adwokat wezmie 1/5 ceny jednej kamery. Widzialem jak sie firmy gryzly
    na rynku, jak jest o co to ciagnie sie w sadzie latami.

  • 4. Data: 2012-12-03 21:08:54
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-03 00:41, Irek N. pisze:
    > Pewnie napływ nastąpi, gdyż ceny są idiotyczne i na pewno ktoś się na
    > nie połakomi, zarzynając przy okazji złote jajo.
    Złote jajko, jak rozumiem, to obecna sytuacja dla obecnych
    producentów/sprzedawców kamer za 20kzł? Całkowicie się zgadzam, że te
    ceny są idiotyczne (dla kupującego).

    > ps. czasem lepiej nie mieć kamery i nie wiedzieć ;)
    Ale czasem fajnie mieć kamerę, i wiedzieć, niż szukać po omacku.
    Tylko gdzie i co kupić? Po fotkach widzę, że do moich celów by
    wystarczyło 60x60, ze stałą optyką, ale połączenie fotki "widzialnej" z
    "ir" jest mocno wskazane, więc najtańsze (~4kzł za jakiegoś fluke i3)
    rozwiązania odpadają. No ale bez jaj (nawet złotych) z tymi cenami ...
    moduł kamerki kolorowej 1Mpix kosztuje mniej niż 0.1% ceny takiej kamery
    IR, więc dlaczego trzeba dać >12kzł żeby mieć taką prostą funkcję?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-12-03 21:52:33
    Od: shg <s...@g...com>

    On Dec 3, 9:08 pm, BartekK <s...@d...org> wrote:
> [...]
    > moduł kamerki kolorowej 1Mpix kosztuje mniej niż 0.1% ceny takiej kamery
    > IR, więc dlaczego trzeba dać >12kzł żeby mieć taką prostą funkcję?

    http://www.melexis.com/Infrared-Thermometer-Sensors/
    Infrared-Thermometer-Sensors/FIRray16X4-Far-InfraRed
    -Array-776.aspx

    To wygląda interesująco. Rozdzielczość wprawdzie na granicy
    użyteczności, ale przynajmniej cena do przełknięcia ($50-$100),
    aczkolwiek w $/piksel szału nie ma. Ludzie przyklejają to do telefonów
    i innych cudów z kamerą (youtube).

  • 6. Data: 2012-12-03 22:40:29
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.12.2012 21:52, shg wrote:

    > http://www.melexis.com/Infrared-Thermometer-Sensors/
    Infrared-Thermometer-Sensors/FIRray16X4-Far-InfraRed
    -Array-776.aspx

    Hmm, jakby użyć soczewkę zamocowaną jak w głowicy CD i wprawić w drgania
    to może da się uzyskać coś ciekawego...

    Michoo

  • 7. Data: 2012-12-03 23:23:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-03 22:40, Michoo pisze:

    Infrared-Thermometer-Sensors/FIRray16X4-Far-InfraRed
    -Array-776.aspx

    > Hmm, jakby użyć soczewkę zamocowaną jak w głowicy CD i wprawić w drgania
    > to może da się uzyskać coś ciekawego...
    Rozmycie. Patrz na czas reakcji (termicznej) tych sensorów, to że dane
    możesz odczytywać 4Hz maks to nie znaczy, że co 4x na sekundę mogą się
    one zmienić. Chyba że myślisz o robieniu statycznych fotek jedna za
    drugą, ze statywu, z przemiataniem co 10s ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-12-03 23:56:54
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.12.2012 23:23, BartekK wrote:

    Infrared-Thermometer-Sensors/FIRray16X4-Far-InfraRed
    -Array-776.aspx

    > Rozmycie. Patrz na czas reakcji (termicznej) tych sensorów, to że dane
    > możesz odczytywać 4Hz maks

    64Hz maks

    > to nie znaczy, że co 4x na sekundę mogą się
    > one zmienić. Chyba że myślisz o robieniu statycznych fotek jedna za
    > drugą, ze statywu, z przemiataniem co 10s ?

    Myślę o szybkim przemiataniu w okolicy +-1 piksela i potem rekonstrukcji
    obrazu z "rozmytego". Taki oversampling w 2D.

    Michoo

  • 9. Data: 2012-12-04 00:05:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    BartekK wrote:
    > W dniu 2012-12-03 00:41, Irek N. pisze:
    [..]
    > Ale czasem fajnie mieć kamerę, i wiedzieć, niż szukać po omacku.
    [..]
    Może do twoich potrzeb wystarczy coś takiego:
    http://www.cheap-thermocam.tk/
    przymierzam się do zbudowania.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 10. Data: 2012-12-04 00:21:22
    Od: shg <s...@g...com>

    On 3 Gru, 23:56, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Myślę o szybkim przemiataniu w okolicy +-1 piksela i potem rekonstrukcji
    > obrazu z "rozmytego". Taki oversampling w 2D.

    Akcelerometr + żyroskop + kamera Vis, ekstrakcja "ficzerów" (po to
    zwykłą kamera), korelacja z czujnikami (wszystkie te brzydkie rzeczy z
    powodu 3D) i rozplot.
    Trochę skomplikowane i trudno to zrobić w czasie rzeczywistym (ale da
    się).
    Prościej by było, gdyby matryca IR miała mniej stopni swobody. Gdyby
    zostawić tylko obroty, to dało by się z samego obrazu IR i kąta
    obrotu.