  • 1. Data: 2010-08-02 15:16:28
    Temat: kalkulator mocy na zenfist.pl
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Takie pytanko - czy jest w miare rzetelny? Chcę dołozyc Radeona HD 4850 do
    zestawu na Core Duo E6600 z 2 G RAM , jednym HD i jednym napedem optycznym i
    wymagana moc to około 310 W. Niby mój BeQuiet Straight Power 400W powinien
    to pociagnąć , ale moze cos przeoczyłem ?

  • 2. Data: 2010-08-02 15:30:13
    Temat: Re: kalkulator mocy na zenfist.pl
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-08-2010 o 17:16 Paweł Ubysz napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > optycznym i wymagana moc to około 310 W. Niby mój BeQuiet Straight
    > Power 400W powinien to pociagnąć , ale moze cos przeoczyłem ?

    Nic nie przeoczyłeś. Te 310 W to jeszcze z zapasem. Masz bardzo dobry
    zasilacz i taką konfigurację pociągnie bez problemu.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 3. Data: 2010-08-02 15:40:58
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "WiesłaW" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    >Nic nie przeoczyłeś. Te 310 W to jeszcze z zapasem. Masz bardzo dobry
    >zasilacz i taką konfigurację pociągnie bez problemu.

    Dzięki. Sprawdziłem jeszcze na kalkulatorze Thermaltake i powiedział mi
    mniej więcej to samo.

  • 4. Data: 2010-08-02 15:51:26
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    WiesłaW napisał/a

    > Nic nie przeoczyłeś. Te 310 W to jeszcze z zapasem. Masz bardzo dobry
    > zasilacz i taką konfigurację pociągnie bez problemu.

    Czy taki dobry to nie takie pewne. Ostatnio coś słychać o puchnących
    kondensatorach w zasilaczach BeQuiet, co i mnie niestety spotkało po 3
    latach użytkowania :/

    --
    deepblue

  • 5. Data: 2010-08-02 16:07:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2010 17:16:28 +0200, Paweł Ubysz napisał(a):

> [...]
    > wymagana moc to około 310 W. Niby mój BeQuiet Straight Power 400W powinien
    > to pociagnąć , ale moze cos przeoczyłem ?

    Podobny zestaw na Athlonie z 4850 napędzany mam BQ StraightPower 350W.
    Faktyczny pobór mocy nie przekracza 200W w idle (z monitorem), i 310W pod
    obciążeniem (ale również z monitorem!)

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 6. Data: 2010-08-02 16:46:57
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-08-2010 o 17:51 deepblue napisał na pl.comp.pecet:

    > Czy taki dobry to nie takie pewne. Ostatnio coś słychać o puchnących
    > kondensatorach w zasilaczach BeQuiet, co i mnie niestety spotkało po 3
    > latach użytkowania :/

    Znaczy się - z tego przedziału cenowego jest niezły. Na kondensatory
    niebagatelny wpływ ma wysoka temperatura w zasilaczu, czyli ich żywotność
    w dużej mierze zależy od warunków jego użytkowania, chociaż zastosowane
    kondensatory (w tym modelu bodajże marki CapXon i Ost) rzeczywiście nie
    są raczej najwyższych lotów.
    Wątpię jednak, aby inni producenci wkładali lepsze kondensatory, choć mogę
    się mylić. Myślę zresztą, że wymiana samych kondensatorów nie jest zbyt
    wielkim ani kosztownym problemem?
    BeQuiety zdaje się mają 3 lata gwarancji, czyli co.. skończyła się i
    padł? :/

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 7. Data: 2010-08-02 18:04:42
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    WiesłaW napisał/a

> [...]
    > zastosowane kondensatory (w tym modelu bodajże marki CapXon i Ost)
    > rzeczywiście nie są raczej najwyższych lotów.

    A jakie powinny być te warunki użytkowania przy sumarycznym max poborze ok
    240W dla zasilacza 500W? Chyba się nie przegrzewał? :)
    Rozumiem, że mógł paść 1-2 kondensatory ale 4? To tylko te widocznie
    napuchnięte.

    > Wątpię jednak, aby inni producenci wkładali lepsze kondensatory, choć
    > mogę się mylić. Myślę zresztą, że wymiana samych kondensatorów nie
    > jest zbyt wielkim ani kosztownym problemem?

    Komp przez 2-3 miesiące wariował trochę (problemy z uruchomieniem) potem
    nagle zasilacz umarł ostatecznie. Nie wiedziałem czy coś jeszcze nie padło w
    nim oprócz kondensatorów (elektronikiem nie jestem a w małym mieście ani
    odpowiednich kondensatorów nie można dostać ani nikt nie naprawia) a komp
    potrzebny do roboty...

    > BeQuiety zdaje się mają 3 lata gwarancji, czyli co.. skończyła się i
    > padł? :/

    Ano, niestety. A dokładniej 3 lata i 4 miesiące.

    --
    deepblue

  • 8. Data: 2010-08-02 19:05:22
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-08-2010 o 20:04 deepblue napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > ok 240W dla zasilacza 500W? Chyba się nie przegrzewał? :)
    > Rozumiem, że mógł paść 1-2 kondensatory ale 4? To tylko te widocznie

    Jak znam życie, przeważnie nie chodzi o pobieraną moc, ale o.. kurz.
    Po jakimś czasie wszystko w zasilaczu włącznie z wentylatorem pokrywa się
    piękną warstewką mocno przylegającego kurzu, co w znacznym stopniu
    utrudnia chłodzenie. Chłodzenie utrudnia również umiejscowienie jednostki
    centralnej np w zamkniętej szafce. Nie twierdzę, że dotyczy to również
    Twojego przypadku.

    > Ano, niestety. A dokładniej 3 lata i 4 miesiące.

    Ale jest naprawiony (pracuje nadal), czy jest inny?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 9. Data: 2010-08-02 21:38:47
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    WiesłaW napisał/a

> [...]
    > to również Twojego przypadku.

    > Ale jest naprawiony (pracuje nadal), czy jest inny?

    Mój akurat był dość regularnie przedmuchiwany. Po padnięciu rozkręciłem i
    były tylko minimalne ilości kurzu. Kiepskiej jakości kondensatory, ot co.
    Ale to chyba standart w tych czasach - sprzęt ma wytrzymać tylko do końca
    gwarancji...
    W każdym razie więcej 350zł na zasilacz nie wyrzucę
    Nie naprawiłem, nie było jak i gdzie, no i czasu mało - kupiłem używkę
    (naprawiany?) Coolermastera M520 z 12 miesięczną gwarancją. Cichy, dobrze
    trzyma napięcia - na razie nie narzekam.

    --
    deepblue

  • 10. Data: 2010-08-02 21:41:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-08-02 23:38, deepblue pisze:
> [...]
    > i były tylko minimalne ilości kurzu. Kiepskiej jakości kondensatory, ot
    > co. Ale to chyba standart w tych czasach - sprzęt ma wytrzymać tylko do
    No bo producent musi wycelować w kompromis:
    - zasilacz ma być cichy, więc wentylator ma jak najwolniej się kręcić,
    więc będzie w zasilaczu ciepło...
    - zasilacz ma mieć przyzwoitą cenę, więc nie można dać za dużo drogiego
    aluminium na radiatory, nie można dać zbyt drogich kondensatorów, a
    jeszcze trzeba zarobić...
    Więc tanie (albo po prostu "zwykłe") kondensatory mają w podwyższonej
    temperaturze krótkie życie, w dodatku elementy grzejące się są słabo
    chłodzone bo klient chce mieć cicho, a radiatory do tranzystorów/diód są
    niewielkie i podnoszą ogólną temperaturę wewnątrz...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173