  • 1. Data: 2011-02-28 13:02:15
    Temat: Różnica wydajnościowa HDD-hybryda-SSD
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    Czy ktoś z Was miał okazję porównać (na podobnych konfiguracjach
    sprzętowych) działanie dysków:
    - standardowego HDD
    - hybrydowego (np. Seagate Momentus XT; nie wiem czy jakiś inny
    producent stosuje podobna technologię)
    - SSD z półki ekonomicznej
    Mam teraz partycję systemową na Samsungu F3, i zastanawiam się czy warto
    wejść w coś w typie Momentusa, czy przebidować jeszcze z roczek i
    zaczekać aż SSD o rozsądnej pojemności osiągną rozsądną cenę.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 2. Data: 2011-02-28 13:24:19
    Temat: Re: Różnica wydajnościowa HDD-hybryda-SSD
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 28.02.2011 14:02, Mich@l wrote:
> [...]
    > wejść w coś w typie Momentusa, czy przebidować jeszcze z roczek i
    > zaczekać aż SSD o rozsądnej pojemności osiągną rozsądną cenę.

    jest tez rozwiazanie hybrydowe za pomoca kontrolera - sam dobierasz hdd
    i ssd
    Marx

  • 3. Data: 2011-02-28 14:20:32
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-02-28 14:24, Marx pisze:

    > jest tez rozwiazanie hybrydowe za pomoca kontrolera - sam dobierasz hdd
    > i ssd

    W takie coś wolałbym się nie bawić. Primo po pierwsze - koszt zbyt duży,
    primo po drugie - mała obudowa ma tylko 2 zatoki na dyski.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 4. Data: 2011-02-28 16:27:02
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-02-28 14:02, Mich@l wrote:
> [...]
    > wejść w coś w typie Momentusa, czy przebidować jeszcze z roczek i
    > zaczekać aż SSD o rozsądnej pojemności osiągną rozsądną cenę.

    Hej,

    Tak, sam osobiście pracowałem na wielu kombinacjach dysków, w tym
    seagate momentus XT.

    W przypadku komputerów klasy PC, zysk będzie znikomy bo i dyski 3.5" są
    wyraźnie szybsze (czas dostępu itp).

    W przypadku laptopów różnica będzie wyraźna (a to istotne, bo często nie
    ma jak umieścić kolejnego napędu), warto jednak pamiętać, iż Momentus XT
    przyspiesza tylko operacje odczytu, w przypadku zapisu można założyć iż
    zachowuje się jak klasyczny momentus 7200 2.5"

    Znacznie, ale to znacznie szybszym rozwiązaniem jest niewielki SSD (w
    zaleznosci od potrzeb) + HDD na dane, gdzie szybkosc nie jest tak
    istotna. mam dwa dyski 2.5", czyli OCZ Vertex2 120 + HDD 500GB 2.5",
    system działa o niebo szybciej niż np. na dwóch momentusach XT 2.5"
    połączonych w raid 0 (stripe).

    Oczywiscie 120GB na szybki SSD (Vertex2 i 3 to dosc dobre rozwiazania)
    to juz konkretna cena, ale jak pisalem - w zaleznosci od potrzeb, na
    system i oprogramowanie moze Ci starczy 60GB.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 5. Data: 2011-03-01 11:30:34
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2011 14:02, Mich@l pisze:
> [...]
    > sprzętowych) działanie dysków:
    > - standardowego HDD
    > - hybrydowego (np. Seagate Momentus XT; nie wiem czy jakiś inny

    Z ekonomicznej czyli pewnie flashowy?

    Zapis jest wolniejszy i pamięć ma ograniczoną liczbę cykli kasowanie-zapis.

  • 6. Data: 2011-03-01 15:36:56
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-02-28 17:27, Rafał Łukawski pisze:

    > Znacznie, ale to znacznie szybszym rozwiązaniem jest niewielki SSD (w
    > zaleznosci od potrzeb) + HDD na dane, gdzie szybkosc nie jest tak

    No i chyba jednak tak zrobię. 60 GB to troszkę za mało, celuję raczej w
    coś 120 GB lub więcej.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 7. Data: 2011-03-01 15:39:41
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-03-01 12:30, Andrzej Ława pisze:

    > Z ekonomicznej czyli pewnie flashowy?

    A to są jakieś nieflashowe?
    Z ekonomicznością to mi chodziło o to, aby było taniej niż OCZ Revo Drive ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 8. Data: 2011-03-02 13:33:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2011 16:39, Mich@l pisze:

    > A to są jakieś nieflashowe?

    Np. na normalnych dynamicznych kościach RAM.

    Taki sprzętowy ramdysk...

  • 9. Data: 2011-03-02 13:51:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Np. na normalnych dynamicznych kościach RAM.
    >
    > Taki sprzętowy ramdysk...

    Tak z ciekawości, czy ktoś coś takiego obecnie produkuje (nie mówimy o
    teoretycznej produkcji, bo taka oczywiście jest mozliwa)?

  • 10. Data: 2011-03-02 14:21:21
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.03.2011 14:51, Rafał Łukawski pisze:

    > Tak z ciekawości, czy ktoś coś takiego obecnie produkuje (nie mówimy o
    > teoretycznej produkcji, bo taka oczywiście jest mozliwa)?

    GigaByte robi np. i-RAM BOX.