eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle(k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2009-06-12 10:08:07
    Temat: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: falco <m...@w...pl>

    Siema,

    jak w temacie a dokładniej mówiąc...

    Wszędzie rozpytuję, to i na preclu zagadam a co! ;)
    Szukam głowicy do Jawy 175 356 '58 oraz regulatora napięcia z plusem na
    ramie. Do tego kilka innych drobiazgów do Kyvaczki, ale to są
    priorytety, bo nie mam całe spodnie w oleju i uciekające prądy... ;)

    Z góry dzięki za wszelkie namiary!
    Na alledrogo przeszukuję na bieżąco, ale ciężko coś trafić z pewnego
    źródła a złomu już nie zbieram... ;)


    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175


  • 2. Data: 2009-06-12 10:30:24
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    falco pisze:
    > Siema,
    >
    > jak w temacie a dokładniej mówiąc...
    >
    > Wszędzie rozpytuję, to i na preclu zagadam a co! ;)
    > Szukam głowicy do Jawy 175 356 '58 oraz regulatora napięcia z plusem na
    > ramie. Do tego kilka innych drobiazgów do Kyvaczki, ale to są
    > priorytety, bo nie mam całe spodnie w oleju i uciekające prądy... ;)
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie namiary!
    > Na alledrogo przeszukuję na bieżąco, ale ciężko coś trafić z pewnego
    > źródła a złomu już nie zbieram... ;)
    >
    >
    Głowice jakąś powinienem mieć, musiał bym sprawdzić w piwnicy w jakim
    jest stanie, no i nie jestem pewien czy od jawy czy cz.
    Co do regulatora i ogólnie prądów to nie ma sensu się użerać z
    oryginalną prądnicą bo ona po prostu jest za słaba (czyt. nie
    dostosowana do jazdy z włączonymi światłami 24h) i bilans energetyczny
    jak byś nie kombinował wychodzi ujemny. Moja rada zamontuj prądnice od
    Jawy 350 6v, jest identyczna gabarytowo pasuje bez przeróbek( więc w
    razie czego masz 100% możliwość powrotu do oryginału)i ma większą moc a
    do tego elektroniczny regulator i zapomnisz o problemach z ładowaniem.
    Zmieni się tylko biegunowość instalacji (będzie - na masie) ale to w
    praktyce oznacza tylko odwrotne podłączenie akumulatora. Z takim
    ładowaniem jeżdżę ok 3 lat i zapomniałem co to problemy z ładowaniem.
    Jak byś miał pytania do powyższego to pisz śmiało.


    --
    Pozdrawiam
    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/


  • 3. Data: 2009-06-12 11:07:00
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: falco <m...@w...pl>

    moonraker pisze:

    > Głowice jakąś powinienem mieć, musiał bym sprawdzić w piwnicy w jakim
    > jest stanie, no i nie jestem pewien czy od jawy czy cz.

    O! To będę naprawdę zobowiązany za szybką wizytę w piwnicy, bo moja ma
    wyciek i wszystko napindala mi na spodnie i nie tylko...

    > Co do regulatora i ogólnie prądów to nie ma sensu się użerać z
    > oryginalną prądnicą bo ona po prostu jest za słaba (czyt. nie
    > dostosowana do jazdy z włączonymi światłami 24h) i bilans energetyczny
    > jak byś nie kombinował wychodzi ujemny. Moja rada zamontuj prądnice od
    > Jawy 350 6v, jest identyczna gabarytowo pasuje bez przeróbek( więc w
    > razie czego masz 100% możliwość powrotu do oryginału)i ma większą moc a
    > do tego elektroniczny regulator i zapomnisz o problemach z ładowaniem.

    Tak słyszałem o niedoborach i podpowiedziach zmiany na nowszą, z czasem
    możliwe, że tak zrobię, ale na razie się totalnie wysupłałem a jeszcze
    wiele innych rzeczy czeka na zrobienie, więc sam rozumiesz... ;)

    Mój regler był od samego początku walnięty, to kolejna z
    "odrestaurowanych" rzeczy, które "wymienił" poprzednik... złamany ku....
    Na razie chcę na szybko dać inny, by pocieszyć się z jazdy, ale chętnie
    dowiem się tego i owego na zaś. ;)


    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175


  • 4. Data: 2009-06-12 11:47:27
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    falco pisze:

    >
    > O! To będę naprawdę zobowiązany za szybką wizytę w piwnicy, bo moja ma
    > wyciek i wszystko napindala mi na spodnie i nie tylko...
    >

    Ma wyciek tzn? Jest pęknięta? Może po prostu wydmuchało ci uszczelkę?
    Nic innego tam się popsuć nie może, no chyba że gwint w otworze świecy?
    Zanim kupisz głowicę spróbuj wymienić uszczelkę Hint- pasuje od "nowej"
    jawy/cz 350


    >
    > Mój regler był od samego początku walnięty, to kolejna z
    > "odrestaurowanych" rzeczy, które "wymienił" poprzednik... złamany ku....
    > Na razie chcę na szybko dać inny, by pocieszyć się z jazdy, ale chętnie
    > dowiem się tego i owego na zaś. ;)
    >

    Oryginalny regler to zło!! Wiem bo sam z nim się użerałem pół roku,
    czyściłem styki, regulowałem i za miesiąc to samo. Nawet jak działał to
    raz na 2 tyg musiałem podładować akumulator no i oczywiście na bocznych
    drogach jak nie było ruchu to wyłączałem światła albo jeździłem na
    postojówkach no bo ja sam wiesz w tym moto bez akumulatora nie ma jazdy.
    IMHO szkoda nerwów na oryginalny regler bo wg mojej teorii w używanych
    sprężynki straciły sprężystość ze starości i nie można tego wyregulować
    a nowego raczej nie uświadczysz, a jak nawet to w cenie prądnicy do cz350.


    --
    Pozdrawiam
    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/


  • 5. Data: 2009-06-12 11:57:49
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    moonraker <m...@e...pl> wrote:

    >Oryginalny regler to zło!! Wiem bo sam z nim się użerałem pół roku,

    Loj, Ociec moj mial zalozony w Beemce regler z Jawy (ten taki
    bakelitowaty:) i on tam do dzis jest, w tej Beemce. Oryginal boscha
    (F-type) byl fajny ale jak mu pekla prezynka do po ptokach. A to sie
    przytrafialo nierzadko wcale, nie bez powodu Bosch odszedl od tego
    typu.

    >IMHO szkoda nerwów na oryginalny regler bo wg mojej teorii w używanych
    >sprężynki straciły sprężystość ze starości i nie można tego wyregulować
    >a nowego raczej nie uświadczysz, a jak nawet to w cenie prądnicy do cz350.

    A jakis dowolny, z pradnicowej MZ, AWO, Junaka, czy czegobadz? ja tam
    nie mowie ze mus, ale mimo szacunku i sympatii dla elektroniki
    ogolnego stosowania przy pradnicy wole regler klasyczny - pewnosc i
    zaufanie.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl/
    http://www.jacot.ath.cx/


  • 6. Data: 2009-06-12 12:16:18
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    Jacot pisze:
    > moonraker <m...@e...pl> wrote:
    >

    >
    > Loj, Ociec moj mial zalozony w Beemce regler z Jawy (ten taki
    > bakelitowaty:) i on tam do dzis jest, w tej Beemce. Oryginal boscha
    > (F-type) byl fajny ale jak mu pekla prezynka do po ptokach. A to sie
    > przytrafialo nierzadko wcale, nie bez powodu Bosch odszedl od tego
    > typu.
    >

    Nie wiem jaki regler Twój Ojciec miał zamontowany w Beemce ale wnioskuje
    że od jakiś nowszy bo w Jawie z lat 60tych zastosowano regler
    zintegrowany z prądnicą więc raczej był by problem z zamontowaniem go w
    innym motocyklu choć nie twierdze że to nie mozliwe.

    >
    > A jakis dowolny, z pradnicowej MZ, AWO, Junaka, czy czegobadz? ja tam
    > nie mowie ze mus, ale mimo szacunku i sympatii dla elektroniki
    > ogolnego stosowania przy pradnicy wole regler klasyczny - pewnosc i
    > zaufanie.
    >


    Oczywiście że można zaadoptować regler od innej zbliżonej mocą prądnicy,
    kwestia biegunowości też nie jest problemem, przemagnesowanie prądnicy
    to dosłownie kilka sekund. Ale z tą pewnością i zaufaniem bym nie
    przesadzał.

    --
    Pozdrawiam
    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/


  • 7. Data: 2009-06-12 12:45:26
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    moonraker <m...@e...pl> wrote:

    >Nie wiem jaki regler Twój Ojciec miał zamontowany w Beemce ale wnioskuje
    >że od jakiś nowszy bo w Jawie z lat 60tych zastosowano regler
    >zintegrowany z prądnicą więc raczej był by problem z zamontowaniem go w
    >innym motocyklu choć nie twierdze że to nie mozliwe.

    Nowszy raczej nie, to bylo robione w 1965 r.:)
    Ten taki regler co w Jawie jest przykrecony przy pradnicy, robiony na
    wzor boscha tylko w jakiejs czesci, jak go pamietam, bakelitowy.
    Do pradnicy boscha sie chyba nie zmiescil (albo nie zmmiescil latwo;)
    wiec byl zamontowan pod kanapa.

    >Oczywiście że można zaadoptować regler od innej zbliżonej mocą prądnicy,
    >kwestia biegunowości też nie jest problemem, przemagnesowanie prądnicy
    >to dosłownie kilka sekund. Ale z tą pewnością i zaufaniem bym nie
    >przesadzał.

    Nie trzeba przemagnesowywac pradnicy, zeby podlaczyc regler, wystarczy
    go podlaczyc dobrze;) No i w tym tez jest tajemnica niezawodnosci:
    wystarczy to raz ale dobrze wyregulowac. Jezeli regler nie ma
    uszkodzen, wypalonych stykow itd to tam sie nie ma co zepsuc. Znaczy
    mysle tu o tym dwukotwicowym, wedle Norrisa, ktory zastosowan byl
    najczesciej.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl/
    http://www.jacot.ath.cx/


  • 8. Data: 2009-06-12 15:39:43
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: falco <m...@w...pl>

    moonraker pisze:

    > Ma wyciek tzn? Jest pęknięta? Może po prostu wydmuchało ci uszczelkę?
    > Nic innego tam się popsuć nie może, no chyba że gwint w otworze świecy?

    Głowica to też jeden z elementów "naprawionych" przez ex właściciela,
    niestety tuleja została tak wbita (i zakołkowana), że nie da się już
    poprawić. Do tego spód głowicy nie trzyma płaszczyzny, zmiany uszczelek
    nie pomagały.

    P.S. Jacot Jawa z '65, to już Jawa 350 353 a tam była prądnica z minusem
    na ramie, więc inna niż u mnie w 175 356.


    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175


  • 9. Data: 2009-06-12 16:19:06
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    falco <m...@w...pl> wrote:

    >P.S. Jacot Jawa z '65, to już Jawa 350 353 a tam była prądnica z minusem
    >na ramie, więc inna niż u mnie w 175 356.

    No ja tez nie wiem z jakiej jawy to bylo wyjete ale nie sadze zeby z
    fabrycznie nowej;)
    Dla samego reglera biegunowosc jest bez znaczenia, trzeba to tylko z
    sensem podlaczyc.


    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl/
    http://www.jacot.ath.cx/


  • 10. Data: 2009-06-12 18:35:49
    Temat: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "falco" <m...@w...pl> wrote in message
    news:h0ttg3$1uh$1@mx1.internetia.pl...
    > Głowica to też jeden z elementów "naprawionych" przez ex właściciela,
    > niestety tuleja została tak wbita (i zakołkowana), że nie da się już
    > poprawić.

    ??? Rozwiercic? Nie mow, ze nie ma na tyle miejsca. Na przyszlosc polecam
    tuleje gwintowane i uszczelnione telfonem (nie widac, a nie ma problemu z
    wysokimi temperaturami).

    > Do tego spód głowicy nie trzyma płaszczyzny, zmiany uszczelek nie
    > pomagały.

    Uszczelka niewiele da - udaj sie do zakladu, gdzie maja jakas frezarke i
    niech Ci splanuja ta glowice. Na upartego (maly zaklad, ze zdolnym
    slusarzem) da rade i na tokarce. Do tego potem najgrubsza uszczelka (zeby
    kompresja nie byla zbyt wysoka) i po problemie.

    Niemniej ja bym tak zrobil, dopiero jakbym nie mogl dorwac glowicy - koszt
    moze byc spory (zaleznie od stopnia znajomosci w zakladzie:P).

    --
    pzdr:
    Ivam

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: