    From: Jacot <j...@m...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: (k) głowicę i regulator napięcia Jawa 175 356
    Date: Fri, 12 Jun 2009 14:45:26 +0200

    moonraker <m...@e...pl> wrote:

    >Nie wiem jaki regler Twój Ojciec miał zamontowany w Beemce ale wnioskuje
    >że od jakiś nowszy bo w Jawie z lat 60tych zastosowano regler
    >zintegrowany z prądnicą więc raczej był by problem z zamontowaniem go w
    >innym motocyklu choć nie twierdze że to nie mozliwe.

    Nowszy raczej nie, to bylo robione w 1965 r.:)
    Ten taki regler co w Jawie jest przykrecony przy pradnicy, robiony na
    wzor boscha tylko w jakiejs czesci, jak go pamietam, bakelitowy.
    Do pradnicy boscha sie chyba nie zmiescil (albo nie zmmiescil latwo;)
    wiec byl zamontowan pod kanapa.

    >Oczywiście że można zaadoptować regler od innej zbliżonej mocą prądnicy,
    >kwestia biegunowości też nie jest problemem, przemagnesowanie prądnicy
    >to dosłownie kilka sekund. Ale z tą pewnością i zaufaniem bym nie
    >przesadzał.

    Nie trzeba przemagnesowywac pradnicy, zeby podlaczyc regler, wystarczy
    go podlaczyc dobrze;) No i w tym tez jest tajemnica niezawodnosci:
    wystarczy to raz ale dobrze wyregulowac. Jezeli regler nie ma
    uszkodzen, wypalonych stykow itd to tam sie nie ma co zepsuc. Znaczy
    mysle tu o tym dwukotwicowym, wedle Norrisa, ktory zastosowan byl
    najczesciej.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10