  • 21. Data: 2016-03-16 19:35:44
    Temat: Re: jednozłotowy abonament - gdzie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-08 o 16:12, n...@p...pl pisze:

    > wg mnie nie jest głupie - wolę zapłacić 1zł
    > abonamentu niż doładowywać

    Wolisz płacić co miesiąc przelewem 1zł, czy choćby raz w roku przelać
    12zł, niż raz w roku doładować za 5zł? Wyjaśnij mi ten fenomen.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-03-25 16:07:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 marca 2016 19:35:46 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Wolisz płacić co miesiąc przelewem 1zł, czy choćby raz w roku przelać
    > 12zł, niż raz w roku doładować za 5zł? Wyjaśnij mi ten fenomen.
    A ja myślę że mu bardziej jak działający numer faktura za usługi telekomunikacyjne
    jest potrzebna;)

  • 23. Data: 2016-03-26 20:12:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Mar 2016 08:07:04 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:

    >A ja myślę że mu bardziej jak działający numer faktura za usługi telekomunikacyjne
    jest potrzebna;)
    Za doładowania też są faktury.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 24. Data: 2016-03-26 21:26:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 26 marca 2016 20:12:32 UTC+1 użytkownik WAM napisał:

    > Za doładowania też są faktury.

    Ale w tytule "abonament" nie ma;)

  • 25. Data: 2016-03-28 00:52:50
    Od: W <w...@w...pl>

    Liwiusz wystukał, co następuje:

    > Wolisz płacić co miesiąc przelewem 1zł, czy choćby raz w roku przelać
    > 12zł, niż raz w roku doładować za 5zł? Wyjaśnij mi ten fenomen.

    Polecenie zapłaty? Masz umowę, używasz, operator pobiera kasę =
    'zeroobsługowo'.

    As OP - bodajże njumobile pozwala teraz na zniesienie podstawowej kwoty abo
    więc płacisz tyle ile wydzwonisz...

  • 26. Data: 2016-03-28 10:36:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-28 o 00:52, W pisze:
    > Liwiusz wystukał, co następuje:

    > Polecenie zapłaty? Masz umowę, używasz, operator pobiera kasę =
    > 'zeroobsługowo'.

    Nie zeroobsługowo, przecież trzeba podpisać polecenie zapłaty. Potem
    pilnować, czy dobrze pobiera (czas na reklamację jest ograniczony),
    pilnować końca promocji itp.

    > As OP - bodajże njumobile pozwala teraz na zniesienie podstawowej kwoty abo
    > więc płacisz tyle ile wydzwonisz...

    Widzisz, nie przeznaczyłeś odpowiedniego czasu, nie doczytałeś, to i nie
    wiesz - dopiero po 3 miesiącach i po aktywacji promocji.

    Jak widać nie ma nic prostszego, niż kupienie prepaida i doładowanie go
    raz na rok za 5zł.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-03-28 12:36:51
    Od: W <w...@w...pl>

    Liwiusz wystukał, co następuje:

    > Nie zeroobsługowo, przecież trzeba podpisać polecenie zapłaty. Potem
    > pilnować, czy dobrze pobiera (czas na reklamację jest ograniczony),
    > pilnować końca promocji itp.

    *nie musisz* pilnować, to tylko Twoje wewnętrzne ADHD :p a podpisanie
    polecenia zapłaty to czynność jednorazowa - doładowania wymuszają pewną
    cykliczność i martwić się o to, czy odpowiednie środki są na koncie.

    Swoją szosą - sam jestem zwolennikiem prepaid i ostatnie abo miałem jakieś
    10 lat temu, ale dostrzegam potencjalne plusy abonamentu (zwłaszcza takiego
    bez minimalnego kosztu) - może być wygodnie.

    > Widzisz, nie przeznaczyłeś odpowiedniego czasu, nie doczytałeś, to i
    > nie wiesz - dopiero po 3 miesiącach i po aktywacji promocji.

    A gdzieś napisałem, że można tak od razu? :P To Ty jesteś nadgorliwy i
    dopowiedziałęś sobie coś, czego nie ma :p

    (addendum, nie było mnie trochę i oryginalny post nie jest już dostępny na
    używanych przeze mnie serwerach news więc nie wiem, czy była tam klauzula
    "ma być dostępne już teraz")

    > Jak widać nie ma nic prostszego, niż kupienie prepaida i doładowanie go
    > raz na rok za 5zł.

    prosty początek + bardziej upierdliwe utrzymanie vs trochę bardziej
    skomplikowany początek (umowa + PZ) + późniejsze bezproblemowe utrzymanie?
    ;)

  • 28. Data: 2016-03-28 20:04:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-28 o 12:36, W pisze:

    > *nie musisz* pilnować, to tylko Twoje wewnętrzne ADHD :p a podpisanie
    > polecenia zapłaty to czynność jednorazowa - doładowania wymuszają pewną
    > cykliczność

    Cykliczność raz na rok, to żadna cykliczność :)

    > i martwić się o to, czy odpowiednie środki są na koncie.

    Ale tylko raz w roku, a nie 12 razy w roku.

    > Swoją szosą - sam jestem zwolennikiem prepaid i ostatnie abo miałem jakieś
    > 10 lat temu, ale dostrzegam potencjalne plusy abonamentu (zwłaszcza takiego
    > bez minimalnego kosztu) - może być wygodnie.

    Może być wygodny, ale nie wygodniejszy od prepaida (zwłaszcza jeśli
    mówimy o abonamencie za 1zł, czyli dla telefonu tylko do odbierania
    połączeń, w którym nie trzeba się martwić o odpowiednie saldo na koncie
    prepaid, bo i tak z niego nie korzystamy).

    Pomijając już fakt, że w abonamencie narażamy się na akcje "daj
    piątaka", podczas gdy w prepaid dotychczas wszelkie zmiany cen wymagały
    inicjatywy użytkownika.

    > A gdzieś napisałem, że można tak od razu? :P To Ty jesteś nadgorliwy i
    > dopowiedziałęś sobie coś, czego nie ma :p

    Czyli to już jest 27zł przez pierwszy kwartał, a nie 1zł/miesiąc. 27zł
    to starczy na ponad 5 lat w prepaidzie.

> [...]
    >
    > prosty początek + bardziej upierdliwe utrzymanie vs trochę bardziej
    > skomplikowany początek (umowa + PZ) + późniejsze bezproblemowe utrzymanie?

    Otóż właśnie polemizuję z tym późniejszym bezproblemowym utrzymaniem
    (vide: "daj piątaka dla T-debilne").

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2016-03-28 20:13:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-28 o 20:04, Liwiusz pisze:
> [...]

    ciach

    W czasach kiedy za no limit płaci się 30-40 zł nie ma sensu bawić się w
    doładowania. Zakładam oczywiście że telefon służy do normalnej
    komunikacji pracującego członka rodziny ;-) dla którego stałość
    komunikacji jest ważna a nie dla gimbazowych fanaberii :-)

  • 30. Data: 2016-03-29 08:10:27
    Od: W <w...@w...pl>

> [...]

    > połączeń, w którym nie trzeba się martwić o odpowiednie saldo na koncie
    > prepaid, bo i tak z niego nie korzystamy).

    Ad. wszystko powyżej:
    Jak wspomniałem - nie widziałem OP (i nie dam rady zobaczyć) i nie wiem, czy
    było tam podane, że telefon ma być tylko do odbierania czy nie. Zakładając
    minimalne użycie, trzeba brać pod uwagę, że te "pińć złotych" nie starczy na
    rok, stąd uwaga o koniezności okresowego sprawdzania stanu konta.

    > Pomijając już fakt, że w abonamencie narażamy się na akcje "daj
    > piątaka", podczas gdy w prepaid dotychczas wszelkie zmiany cen wymagały
    > inicjatywy użytkownika.

    Możesz rozjaśnić?

    > Czyli to już jest 27zł przez pierwszy kwartał, a nie 1zł/miesiąc. 27zł
    > to starczy na ponad 5 lat w prepaidzie.

    5pln ~ 17 minut, co daje półtorej minuty na miesiąc... ekhm...

    > Otóż właśnie polemizuję z tym późniejszym bezproblemowym utrzymaniem
    > (vide: "daj piątaka dla T-debilne").

    przy TM - coś mi świta, że podwyższyli abo o 5pln w trakcie umowy? No ale -
    w przypadku nju mobile masz miesięczny okres wypowiedzenia i jak zmiany się
    nie podobają to wypowiadasz umowę... jak Ci nagle podniosą ceny rozmów
    pięciokrotnie albo wywalą "rok ważnosci konta" w prepaid to też będziesz
    musiał zmienić... na jedno wychodzi.