  • 1. Data: 2012-06-15 23:06:22
    Temat: jakiego typu przewód dla USB?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Ponieważ w przypadku kilku urządzeń USB (dysk zewnętrzny 2,5" bez
    dodatkowego zasilacza, urządzenia z akumulatorem Li-Ion) spotkałem się z
    problemem zbyt dużego spadku napięcia na typowym przewodzie USB (czy to
    przedłużaczu A-A czy też przewodze A-B bądź A-mini USB) to postanowiłem
    zrobić samemu tego typu przewód ale z żyłami o większym przekroju.
    Stosowne wtyczki można kupić. np. w Mariteksie ale jakiego typu przewodu
    użyć by komunikacja z komputerem przebiegała prawidłowo? Jakąś skrętkę
    dwuparową, skrętkę CAT 5 czy coś jeszcze innego?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2012-06-16 14:10:04
    Temat: Re: jakiego typu przewód dla USB?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-15 23:06, badworm pisze:
> [...]
    > użyć by komunikacja z komputerem przebiegała prawidłowo? Jakąś skrętkę
    > dwuparową, skrętkę CAT 5 czy coś jeszcze innego?

    Bez powodu ładujesz się w robotę, którą już ktoś zrobił. Kup po prostu
    markowy przewód USB, a problemu nie będzie. Czy to jest "normalny" pobór
    pradu 0.5A, czy nawet mocne przegięcie w stronę 1A - na przewodzie
    markowym, w którym żyły zasilające mają zgodną z normami średnice - nie
    ma problemu spadku napięcia.
    Testowane na przewodach typu "przedłużacz" A-A o długości 3m -
    chińszczyzna miała przy poborze 0.5A spadek napięcia 1.5V - zdecydowanie
    za dużo. Przewody "najtańsze ale markowe" typu belkin, assman, cośtam
    jeszcze - spadek poniżej 0.1-0.15V - i nie wystąpił już nigdy problem z
    dyskami 2.5" czy cd/dvd na usb.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-06-16 16:06:27
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 14:10:04 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    > za dużo. Przewody "najtańsze ale markowe" typu belkin, assman, cośtam
    > jeszcze - spadek poniżej 0.1-0.15V - i nie wystąpił już nigdy problem z

    Kupiłem taki porządniejszy przedłużacz USB 1,8 m (ok. 20 zl, zapakowany
    w okrągłe pudełko-kapsel na płyty CD, przezroczyta izolacja) i efekt ten
    sam. Dysk USB podłączony do niego krótkim przewodem USB (tym, co był w
    zestawie) A-mini B wariuje. Kto tutaj kiedyś pisał, że generalnie
    problem ze spadkami napięcia wynika ze specyfikacji USB, która nie
    przewiduje jednakowy przekrój dla wszystkich 4 żył.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 4. Data: 2012-06-16 17:19:16
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-16 16:06, badworm pisze:

> [...]
    > problem ze spadkami napięcia wynika ze specyfikacji USB, która nie
    > przewiduje jednakowy przekrój dla wszystkich 4 żył.
    Przewód z zestawu też często jest mocno-marny...
    Ja badałem temat na np tych kablach
    http://merlin.pl/Przedluzacz-USB-A-A-Belkin-Bulk-Pro
    -1-8-m_Belkin,images_big,24,AKBLKBKUPA1.jpg
    - tylko że 3m długości.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-06-16 23:20:29
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > problem ze spadkami napięcia wynika ze specyfikacji USB, która nie
    > przewiduje jednakowy przekrój dla wszystkich 4 żył.

    Mam sporo kabli różnych, trochę ich ciąłem. Bartek dobrze Ci radzi. To,
    jak kabel wygląda z zewnątrz, nic nie znaczy.
    Sam przedłużacz kabla USB to nie jest najszczęśliwszy pomysł. Wiesz,
    parę Hz tam jest, po drodze złączki, zmiana typu kabla...
    Ja się staram dawać albo jeden kabel o odpowiedniej długości, albo
    jakiegoś huba, najlepiej zasilanego, po drodze. Jak muszę łączyć kable -
    to jednego (i to dobrego) producenta i typu.
    No i samego dysku trzeba być pewnym, zanim się zacznie zwalać winę na
    kable. Wiem, co piszę - trochę i kabli i dysków przeszło przez moje
    ręce. Łącznie z bardzo markowymi dyskami, które po wgraniu plików po
    kilka GB potrafiły zmienić odrobinę ich zawartość (nawet przez ethernet)
    i mało markowymi obudowami, które nie sprawiają najmniejszych problemów.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2012-06-17 17:03:36
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 23:20:29 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Sam przedłużacz kabla USB to nie jest najszczęśliwszy pomysł. Wiesz,
    > parę Hz tam jest, po drodze złączki, zmiana typu kabla...

    Komputer mam pod biurkiem, przedłużacz pozwala na wygodne korzystanie z
    portów bez włażenia pod biurko.
    > Ja się staram dawać albo jeden kabel o odpowiedniej długości, albo
    > jakiegoś huba, najlepiej zasilanego, po drodze. Jak muszę łączyć kable -
    > to jednego (i to dobrego) producenta i typu.

    Jeśli uda mi się kupić jeden dobry przewód USB A-mini B 1,8 m to byłoby
    optymalnie - portów mam dosyć, będzie jeden dedykowany do urządzeń o
    większym poborze prądu.
> [...]
    > kilka GB potrafiły zmienić odrobinę ich zawartość (nawet przez ethernet)
    > i mało markowymi obudowami, które nie sprawiają najmniejszych problemów.

    Jeden dysk to Seagate 200GB (z tych najtańszych), drugi to Samsung
    160GB. Fakt, są wolne ale na krótkim kabelku działają bez problemu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 7. Data: 2012-06-18 07:06:19
    Od: "MS" <m...@o...pl>

    .

    > Jeden dysk to Seagate 200GB (z tych najtańszych), drugi to Samsung
    > 160GB. Fakt, są wolne ale na krótkim kabelku działają bez problemu.

    Jeśli podłączasz dyski USB2 i nie wyrabia się prądowo to może kup
    przedłużacz USB3?
    Tam muszą być grubsze kable ze względu na większy wymagany pobór prądu.

    IYIS

  • 8. Data: 2012-06-18 09:02:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-06-17 17:03, badworm pisze:

    > Komputer mam pod biurkiem, przedłużacz pozwala na wygodne korzystanie z
    > portów bez włażenia pod biurko.

    Ale hub dodatkowo pozwoli na podłączanie np pendrajwa bez włażenie pod
    biurko, i na dodatek obok dysku. Koszt jest może większy niż porządnego
    kabla, ale też więcej daje.

    > Jeśli uda mi się kupić jeden dobry przewód USB A-mini B 1,8 m to byłoby
    > optymalnie - portów mam dosyć, będzie jeden dedykowany do urządzeń o
    > większym poborze prądu.

    To nie chodzi o ilość portów. Dobry hub (z łatwym i solidnym montażem,
    żeby się nie przesuwał przy podłączaniu) po prostu pozwala na więcej,
    unikasz problemów z zasilaniem itp.

    > Jeden dysk to Seagate 200GB (z tych najtańszych), drugi to Samsung
    > 160GB. Fakt, są wolne ale na krótkim kabelku działają bez problemu.

    Na kablu Belkina 1.8m z małym USB podobne działały bez pudła. Tylko już
    takich kabli nie ma, są nowe, jeszcze ich nie sprawdziłem. Ale i tak
    uważam, że hub w takim zastosowaniu jest po prostu bezkonkurencyjny.

    Pozdrawiam

    DD