  • 11. Data: 2009-07-31 07:05:10
    Temat: Re: jakie korzyści z WiFi
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 30 Jul 2009 22:23:37 +0200, Piotr M <x...@x...pl> wrote:

    >Ze względu na niesamowitą prądożerność IMO można ją (wifi) traktować
    >jako bajer, w normalnym użytkowaniu raczej irytujące.

    Nie do końca. Ja np. używam czasami Nokii N95 (wcześniej E61) do
    ściągnięcia torrentem jakichs danych. Telefon w nocy na zasilaczu
    korzysta z domowego AP-ka a ja rano wykorzystać np. ściągniętą nową
    dystrybucję.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2009-07-31 07:17:03
    Temat: Re: jakie korzyoeci z WiFi
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pete pisze:

    > Bo powinien zadbać o to, by się dowiedzieć od właściciela, jaki jest
    > status jego sieci.
    > Jeśli nie wiesz - nie korzystasz.
    > Proste.

    No w sumie racja, gdy coś leży na ulicy nie znaczy od razu że niczyje i
    że można sobie wziąć. Ale tu jest inna specyfika. Po pierwsze trochę
    takie zwalanie odpowiedzialności właściciela źródła wifi na innych. Po
    drugie miejsce publiczne. Gdy drzwi otwarte to wchodzę (budowa, jakiś
    lokal, czy coś tam, no oprócz mieszkań). Mam od razu dostać po głowie za
    nielegalne wtargnięcie?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 13. Data: 2009-07-31 07:33:47
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pete pisze:

    > Bo powinien zadbać o to, by się dowiedzieć od właściciela, jaki jest
    > status jego sieci.

    A jak? W praktyce oczywiście można to sprawdzić? Poza tym nie wyobrażam
    sobie turysty którego karze sie grzywną za to, że na Rynku korzystał z
    hotspota.

    > Jeśli nie wiesz - nie korzystasz.
    > Proste.

    No w sumie racja, gdy coś leży na ulicy nie znaczy od razu że niczyje i
    że można sobie wziąć. Ale z drugiej strony tu chyba jest inna specyfika.
    Miejsce publiczne gdy drzwi otwarte to wchodzę (budowa, jakiś lokal, czy
    coś tam, no oprócz mieszkań). Mam od razu dostać po głowie za nielegalne
    wtargnięcie? Hmm, jeżeli weszła taka ustawa (ciekawe jak w innych
    krajach UE) to w przypadku darmowych punktów, niech będzie też nakaz
    umieszczania w nazwie np "free", dla ułatwienia życia.

  • 14. Data: 2009-07-31 07:36:51
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 31 Lip, 08:23, Pete <n...@n...com> wrote:

    > Bo powinien zadbać o to, by się dowiedzieć od właściciela, jaki jest
    > status jego sieci.
    > Jeśli nie wiesz - nie korzystasz.
    > Proste.

    W przypadku rzeczy fizycznych proste.
    W przypadku fal elektromagnetycznych już takie proste nie jest.
    Jak odróżnisz, że coś jest dostępne celowo od dostęnych przez
    nieuwagę?

  • 15. Data: 2009-07-31 08:25:55
    Temat: Re: jakie korzyoci z WiFi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w
    wiadomości news:pan.2009.07.30.20.35.28@rudak.org...
    > W zasadzie od grudnia korzystanie z niezabezpieczonej sieci wifi,
    > której
    > administrator po prostu zaniedbał jej zahasłowania, jest karalne.

    > Hmm a która to? Bo nie słyszałem,

    A nie Ty mi podawales ? To ta sama co o gromadzeniu danych z
    telefonow komorkowych.

    > a raczej w całej Europie otwarte hotspoty mają się nieźle.

    Ja tam nie wiem, ale juz w marcu musialem sie paszportem
    legitymowac w Niemczech zeby dostep do hotelowej sieci dostac..

    J.

  • 16. Data: 2009-07-31 08:30:56
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 31 Lip, 00:57, "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)"
    <a...@g...torun.pl> wrote:
    > Jak wyłączę komputer i leżę na łóżku nie chce mi się ruszyć i sprawdzam
    > pocztę czy inne allegro przez telefon. Czasami jestem na tyle leniwy, że
    > po prostu nie chce mi się zwalić z łóżka i włączyć komputer.
    Zgadza się, mnie też :-).
    Tylko ponieważ mój C702 nie ma WiFi, ja to robię identycznie przez
    Bluetooth, a komputer i tak chodzi....
    Natomiast WiFi na zewnątrz to raczej teoretyczna korzyść - w praktyce
    żeby pogadać na VoiP musisz latac jak kot z pęcherzem i szukać
    hotspota otwartego(!), wiedzeć gdzie szukać, dojeżdżać do niego
    (samochodem? tramwajem? - co za bzdura!), bo nie wszędzie zasięg.
    W praktyce więc WiFi użyteczny bardzo w domu (dla leniuszków), na
    zewnątrz dla 95% użytkowników to bezużyteczny gadżet.
    Pozdr. - J
    ------------------------
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

  • 17. Data: 2009-07-31 08:49:13
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 01:30:56 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

    > W praktyce więc WiFi użyteczny bardzo w domu (dla leniuszków), na
    > zewnątrz dla 95% użytkowników to bezużyteczny gadżet.

    Za wyjątkiem podróży - wiele hoteli i pensjonatów czy przydrożnych stacji
    ma już hotspoty. Ale i to okazjonalnie - jak ktoś chce poważniej
    pokorzystać z neta w podróży, to ma lapka i jakiś modem GSM.

  • 18. Data: 2009-07-31 08:49:34
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 31 Lip, 10:30, Janeo <j...@g...com> wrote:
    > W praktyce więc WiFi użyteczny bardzo w domu (dla leniuszków), na
    > zewnątrz dla 95% użytkowników to bezużyteczny gadżet.

    Raz. Jest wiele miejsc, gdzie można skorzystać (niektóre
    duże księgarnie, madonald, niektóre centra handlowe).

    Dwa. Czasem lepiej to mieć niż nie mieć bo jak masz możesz nieużywać
    a jak nie masz to i tak nie włączysz ;-)

  • 19. Data: 2009-07-31 09:16:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    >Tylko ponieważ mój C702 nie ma WiFi, ja to robię identycznie przez
    >Bluetooth, a komputer i tak chodzi....

    Mozesz napisac jakie masz ustawienia na telefonie i na komputerze ?

    J.

  • 20. Data: 2009-07-31 09:57:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 10:25:55 +0200, J.F. napisał(a):

    > A nie Ty mi podawales ? To ta sama co o gromadzeniu danych z telefonow
    > komorkowych.

    Tam jest tylko o obowiązku rejestrowania danych, np. numeru IP itd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd