  • 41. Data: 2010-01-13 11:33:44
    Temat: Re: jakie auto, co duzo pali?
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Wed, 13 Jan 2010 09:50:22 +0100, Amir <d...@g...pl> wrote:

    >> Tutaj w wersji beznak?adowej
    >>
    >> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C108087
    18

    > 1.3l silnik? to duzo pali?

    Bo to silnik Wankla:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_tłokiem_obroto
    wym

    Ponoć i 17l pociągnie. Możesz też poszukać Mercedes w126/560 -
    ten i z 40l wyssa, jak ciężką nogę masz. W bardziej lajtowej wersji
    (420) to nawet znam jedną na sprzedaż. Jeśli Cię interesuje - na maila.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 42. Data: 2010-01-13 12:09:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mariusz,

    Wednesday, January 13, 2010, 11:33:44 AM, you wrote:

    [...]

    > Bo to silnik Wankla:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_tłokiem_obroto
    wym

    Taki link:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_o
    brotowym
    jest przyjaźniejszy dla starszych czytników.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2010-01-13 15:17:09
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Amir pisze:

    18

    > 1.3l silnik? to duzo pali?

    ja jak pojechałem sobie nalać za dyche to ze stacji nie odjechałem :)
    serio !

    To żłopie!

    a jak natankowałem na maksa żeby sprawdzić ile chleje to wyszło mi
    24litry / 100 km przy agresywniejszej jeździe a normalnie koło 18tu,

  • 44. Data: 2010-01-13 15:39:04
    Od: "Lukasz" <z...@b...net.pl>

    > p.s. obecna stawka jest już moim zdaniem zupłenie wystarczająca - to
    > dwukrotność paliwa zużytego przez całkiem paliwożerne auto

    może i fakt, moje audi 2,5TDI paliwa zużywa na 0,4zł/km netto, a łączny
    koszt to w tej chwili 0,55zł/km (patrząc globalnie czyli na 80kkm - co tyle
    wymieniam rozrząd, 6xolej i naprawy dodatkowe) i jest to dość drogie w
    utrzymaniu auto (tyle ze diesel), ale imprezy cy innego evo za tą stawkę juz
    nie utrzymam... ;P a jako samochód serwisowy byłby wyśmienity ;))

    --
    "Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza
    Zostaną po nich kraty i VAT do zaplaty"

  • 45. Data: 2010-01-13 17:22:03
    Od: "Lukasz" <z...@b...net.pl>

    Użytkownik "moje_przedmioty" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:hig0rk$jie$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Dwukrotnośc paliwa
    > Elementy auta w ogóle się nie niszczą
    > opon nie trzeba wymieniać
    > tylko lać i już
    > 50% wachy mozna zarobić na czysto
    wbrew pozorom koszty nie podnoszą się aż tak znacznie, chyba że auto zmienia
    się co 30kkm
    Na moim przykładzie, zrobiłem 40kkm w ciągu roku, przyjmując że na hamulce i
    zawieszenie wydam jeszcze 2000zł i nic poważniejszego się nie stanie to:
    - paliwo: 80000x0,45zł=36000zł
    - rozrząd 1800 zł
    - olej, filtr 6x200zł=1200zł
    - regeneracja pompy wtryskowej =3500zł
    - napinacz paska alternatora =800zł
    -hamulce =ok 500zł
    - opony =1100 zł
    RAZEM: 46900zł, co daje 0,59zł/km - 14gr/km to koszty serwisowe, stawka za
    km to 1,02zł/km (0,84 netto) więc prawie 50% mam w kieszeni, a jak widać na
    naprawy nie wydaję mało, mam busa na którego naprawy wydałem mniej niż
    połowę tego co powyżej (na paliwo tyle samo) więc można też na tym zarobić
    (żeby faktyczny koszt wyszedł tyle co kilometrówka musiałbym wydać dodatkowo
    30kpln na naprawy co 80kkm)
    Ale jak bym chciał np. Subaru Imprezę to samo paliwo 15x0,5=0,75zł/km więc
    pewnie bym się nie zmieścił w 1,02zł/km