  • 21. Data: 2014-12-11 01:39:55
    Temat: Re: jaki procesor - montaz filmu hd
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 10 Dec 2014 21:37:25 +0100, Poldek napisał(a):

    > Człowiek napisał jasno: do prostego wideo HD.
    > Robiłem proste wideo HD na 2 GB RAM i dało radę, więc nie róbmy scen
    > typowych dla tej grupy, że do wysłania e-maila trzeba RAID0, a najlepiej
    > jeszcze SSD.

    1. Proste wideo HD może oznaczać montaż półgodzinnego materiału, w którym
    użyto trzech czy czterech przejść. Proste wideo może też oznaczać, że
    przejść jest 20, ścieżki cztery, choć materiał ma 10 minut. :)
    2. Nie twierdzę, że na danej konfiguracji _się nie da_. Da się. Do obróbki
    wideo jednak wolałbym mieć spoooro ramu i szybki dysk. Niekoniecznie muszą
    to być 4 SSD rzędu Samsunga 840 Pro po 256 GB każdy spięte w RAID0. :)
    3. Sporo zależy od samego oprogramowania i kodeka - czy potrafią korzystać
    ze sprzętowego wspomagania obróbki przez GPU. Porównywanie metodą ,,ja taki
    materiał robię w xx sekund", bez doprecyzowania na jakim sofcie, z jakiego
    źródła, z jakimi ustawieniami, to sorry ale średnio daje pojęcie. Robić test
    z użyciem tego samego softu, tego samego materiału źródłowego, z tymi samymi
    ustawieniami eksportu - wtedy można porównywać konfiguracje.

    > Kto mówi?

    Ty. Przynajmniej ja tak zrozumiałem Twój tekst: ,,Wygodniej będzie na Core i7
    + 8 GB RAM + grafika jakakolwiek z CUDA + RAID0. Jak będziesz miał osiem
    rdzeni + mocarną grafikę z CUDA + 16GB RAM + SSD + RAID0 to i efekty
    pociągnie i bardziej złożone projekty."

    [ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że ]
    [ zawsze taka była. (Sean Combs) ]

  • 22. Data: 2014-12-11 08:40:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    nie wiem co maż na myśli mówiąc "montaż". Za moich dawnych czasów kiedy
    to królowały jeszcze odtwarzacze wideo z płyt, przerabiałem filmy, ale
    zawsze tak:
    najpierw ustalałem zadania, przesuwałem materiał do odpowiednich miejsc,
    żeby pociąć, coś sprawdzić, ale wtedy najbardziej raid0 pomagał. Potem
    uruchamiałem wszystkie programy (serwer-klient) i szedłem spać. komputer
    liczył i wyłączał się o 5 rano.
    Potem kupiłem nowego kompa za 4 tyś i wiesz co? wyłączał się o 2 rano!
    Był ponad dwa razy szybszy! Tylko co z tego ja spałem?

    Ponawiam pytanie. czy program przelicza każdą klatkę na... jpeg, robi
    zmiany i przelicza na avi? Jeśli tak, to zauważ że _zakodowanie_
    materiału hd w czasie rzeczywistym to jest taki podstawowy minimalny
    pozytywny wynik.....

    > i5 M430 @ 2.27Ghz + 4GB RAM, dysk 7200.
    > Problem obecnie jest taki, ze przy tworzeniu filmu w rozdzielczosci
    > 1080p trwa to wieki (film 3 minuty kompiluje sie 1,5h).

    a Tobie się 90 minut filmu liczy w 3 minuty? JAk kupisz laptopa za 7 tyś
    będzie się liczyło w 2 minuty!

    > Korzystam z trybu automatycznych filmow w HD Writer 4.0.

    Albo masz nierealne oczekiwania albo coś jest nie tak w ustawieniach,
    albo nie umiesz wytłumaczyć o co Ci chodzi i wtedy wymagania są nierealne :)

    do _odtwarzania_ hd musisz mieć nie byle jaki procesor (albo wspomaganie
    sprzętowe). A wtedy 1 minuta filmu obrabiana jest przez 1 minute czasu.
    Do zakodowania potrzebujesz o wiele więcej mocy obliczeniowej procesora,
    lub czasu....

    Pozdrawiam
    ToMasz

    (... lub programu który liczy tylko potrzebne klatki resztę potrafi
    skopiować, ale to zależy od wielu czynników o których Ty decydujesz)

  • 23. Data: 2014-12-11 15:03:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2014, Poldek wrote:

    [...o filmie...]

    > Przez lata całe robiłem montaż prostego w porywach do średniego HD na 6 GB
    > RAM i zawsze było sporo wolnego, więc nie gadajcie, że MINIMUM 8 GB RAM.

    Bo tak jest.
    Obróbka filmu nie zajmuje aż *tak* wiele RAM, bo odbywa się
    w większości na skompresowanej treści, a rozkompresowanych
    ramek jest kilka, w rzadkich przypadkach, dajmy na to przy
    "wtyczkach" które wykorzystują bufory w przód i w tył
    kilkadziesiąt.
    100 klatek 2Mpix x 4 bajty to mniej niż jeden giga. Pikuś.

    To czym można "zabić" RAM to obróbka *grafiki* - szczególnie
    jeśli program umie "cofać" operacje i jest ustawiona większa
    "głębokość cofania".
    Plus warstwy oczywiście razy fakt znacznie większej rozdzielczości
    (niż przy filmie).
    Jedyny raz, kiedy z "oczywiście wiadomego powodu" braku
    RAM (a nie bugów w programie, podejrzeń błędów sprzętowych
    lub "nieznanej przyczyny") musiałem resetnąć komputer
    przyciskiem, był pomysł złożenia taaaaaakiej panoramy :P

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-12-11 17:01:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
    o-ip.info...
    > W tym samym programie kodujesz? Z tym samym kodekiem na wyjście?

    Nie, Sony Vegas studio. Podobną wydajność przy użyciu tylko CPU osiągam na
    megui.

  • 25. Data: 2014-12-11 17:06:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .
    > To czym można "zabić" RAM to obróbka *grafiki* - szczególnie
    > jeśli program umie "cofać" operacje i jest ustawiona większa
    > "głębokość cofania".

    Tutaj akurat ram nie ma dużego wpływu do ilości cofnięć.
    Im więcej ramu tym bardziej komfortowo się pracuje, gdy koduje film (ale jak ma
    być to główne zajęcie to 4 GiB wystarczy z nawiązką).

  • 26. Data: 2014-12-12 08:39:24
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > ramek jest kilka, w rzadkich przypadkach, dajmy na to przy
    > "wtyczkach" które wykorzystują bufory w przód i w tył

    Wszystko zależy co obrabiasz, czym, ile efektów, jakie to efekty bo
    montaż też potrafi zapchać ram. Ale to są raczej rzadkie przypadki i w
    99% nie amatorskie.
    Z dobrych programów do montażu (nie wiem czy nie najlepszy) polecam
    Fusion który obecnie do celów domowych można mieć za darmo.

    https://www.blackmagicdesign.com/

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 27. Data: 2014-12-12 21:27:46
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > Z dobrych programów do montażu (nie wiem czy nie najlepszy) polecam
    > Fusion który obecnie do celów domowych można mieć za darmo.

    To jakies proste i banalne filmy (wakacje itd.) Jaki to konkretnie
    program bo cos nie moge go na stronie zlokalizowac?
    Pzdr
    Adam

  • 28. Data: 2014-12-12 22:55:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-12 21:27, adam pisze:

    > To jakies proste i banalne filmy (wakacje itd.) Jaki to konkretnie
    > program bo cos nie moge go na stronie zlokalizowac?

    Fusion - <https://www.blackmagicdesign.com/products/fusion/co
    mpare>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 29. Data: 2014-12-13 01:08:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2014, qwerty wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >
    > Tutaj akurat ram nie ma dużego wpływu do ilości cofnięć.

    Hm... to jak program cofa tak prostą operację jak blur?
    Cofanie operacji wektorowych jest proste, ale "filtrów" już nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2014-12-13 15:28:45
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2014-12-11 08:40, ToMasz pisze:
> [...]
    > zmiany i przelicza na avi? Jeśli tak, to zauważ że _zakodowanie_
    > materiału hd w czasie rzeczywistym to jest taki podstawowy minimalny

    Nie wiem jak dziala ten program, byl dolaczony do kamery Panasonic.

    > a Tobie się 90 minut filmu liczy w 3 minuty? JAk kupisz laptopa za 7 tyś
    > będzie się liczyło w 2 minuty!

    Nie. Film 3 minuty liczy sie 90 minut!

    > Albo masz nierealne oczekiwania albo coś jest nie tak w ustawieniach,
    > albo nie umiesz wytłumaczyć o co Ci chodzi i wtedy wymagania są
    > nierealne :)

    Wytlumaczylem powyzej, mam nadzieje ze jasniej:)

> [...]
    > sprzętowe). A wtedy 1 minuta filmu obrabiana jest przez 1 minute czasu.
    > Do zakodowania potrzebujesz o wiele więcej mocy obliczeniowej procesora,

    No i wlasnie stad pytanie jaki komputer kupic:)

    pozdrawiam
    Adam