  • 11. Data: 2011-07-19 17:12:18
    Temat: Re: jaki obiektyw najlepszy na sluby?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-19 12:55, Olo pisze:
    > Tamrona sobie daruj , plastyka jest tak tragiczna, że płakać się chce

    Tylko tego nikt nie widzi poza użytkownikami tej grupy i forów ślubnych :)
    (przy czym większość raczej wierzy, niż widzi)

    --
    pozdrawia Adam
    /gdyby zebrać wszystkie łzy świata i wysłać do Somalii, wyrosłaby tam

  • 12. Data: 2011-07-19 18:43:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-19 12:55:09 +0200, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> said:

    > Tego lichego Tamrona sobie daruj , plastyka jest tak tragiczna, że
    > płakać się chce (tak - miałem). Jedyną zaletą tego Tamrona była bardzo
    > dobra ostrość (i nic poza tym).

    A coś jeszcze w niskobudżetowym kotlecie jest potrzebne?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-07-19 19:29:18
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-19 19:12, Janko Muzykant wrote:
    > Tylko tego nikt nie widzi poza użytkownikami tej grupy i forów ślubnych :)
    > (przy czym większość raczej wierzy, niż widzi)

    No właśnie tu dochodzimy do tej kwestii, która mnie trochę bawi :D

    Jak wiadomo percepcja przeciętnego człowieka kończy się gdzieś przy
    terminie "głębia ostrości", którą opisuje najczęsciej jako "fajnie
    rozmyte tło!". Poza tym większość ludzi jednak odbiera te zdjęcia tak
    emocjonalnie, że artyzm czy choćby poprawność schodzą na (dużo) dalszy
    plan. Nikt się nie przejmuje przepaloną suknią i rozmazaną tapetą, a my
    tu o jakiejś plastyczności... :D

    Oczywiście robota jest stosunkowo nieźle płatna, więc można zrealizować
    wymarzony zestaw. I potem widuję np. w Łazienkach fotografów ze
    sprzętem, jakby jechali fotografować Dakar Rally... Po prostu napędzacie
    branżę :D Już widzę jak zestresowana 20-latka wybiera fotografa i
    odrzuca tego z Leicą, bo jest tydzień przed ślubem i tylko jej wielkie
    sprzęty w głowie :]

    pozdrawiam,
    PK

  • 14. Data: 2011-07-19 21:19:22
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    W dniu 2011-07-18 20:46, Janko Muzykant pisze:

    > Kupić Tamrona 17-55
    17-50 :)

  • 15. Data: 2011-07-20 06:27:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-19 21:29, Kosu pisze:
> [...]
    > branżę :D Już widzę jak zestresowana 20-latka wybiera fotografa i
    > odrzuca tego z Leicą, bo jest tydzień przed ślubem i tylko jej wielkie

    Najlepsze jest, że po paru latach prawie zawsze im przechodzi. Sprzęt
    ląduje w kąciku sentymentów, a zdjęcia robią komórką.

    --
    pozdrawia Adam
    /większość Polaków nie zgadza się/

  • 16. Data: 2011-07-20 08:42:41
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 20.07.2011 08:27, Janko Muzykant wrote:
    > Najlepsze jest, że po paru latach prawie zawsze im przechodzi. Sprzęt
    > ląduje w kąciku sentymentów, a zdjęcia robią komórką.
    zdjęcia komórką to w ogóle jest ciekawe. Wiele osób nawet nie kopiuje
    tych zdjęć do komputera, tylko urządzają pokaz ... na komórce :)
    Jeszcze zrozumiałbym jakby to był jakiś smartfon z matrycą IPS...
    Marx

  • 17. Data: 2011-07-20 11:52:08
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-20 10:42, Marx wrote:
    > zdjęcia komórką to w ogóle jest ciekawe. Wiele osób nawet nie kopiuje
    > tych zdjęć do komputera, tylko urządzają pokaz ... na komórce :)
    > Jeszcze zrozumiałbym jakby to był jakiś smartfon z matrycą IPS...

    Wiele osób nie kopiuje ich na komputer, bo w ostatnich latach liczba
    właścicieli smartphone'ów kilkukrotnie przekracza liczbę osób
    potrafiących skonfigurować połączenie Bluetooth. Osobiście znam osoby,
    które siedząc w domu przesyłają pliki telefon<->PC mailem.

    pozdrawiam,
    PK

  • 18. Data: 2011-07-20 12:49:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 13:52, Kosu pisze:
> [...]
    > potrafiących skonfigurować połączenie Bluetooth. Osobiście znam osoby,
    > które siedząc w domu przesyłają pliki telefon<->PC mailem.

    Znam biura, gdzie sieć=mail.
    W sumie to co w tym złego, że zdjęcia pozostają na komórkach? Taką mają
    wartość, pokazać, zapomnieć. Za dziesiąt lat pewno będzie żal, że gdzieś
    to poginęło, ale dostaniemy gratis wyszukiwarkę siebie, która
    przetrzepie całą sieć w poszukiwaniu przypadkowych zdjęć, na których
    kiedyś znaleźliśmy się. Ja się już nie mogę doczekać :)

    --
    pozdrawia Adam
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 19. Data: 2011-07-20 13:04:10
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-20 14:49, Janko Muzykant wrote:
    > Znam biura, gdzie sieć=mail.

    Tak wyglądają wszystkie duże instytucje, gdzie w obiegu dokumentów
    uczestniczy dużo nieogarniętych w komputerach osób. Czyli choćby banki.
    W bankach najczęściej nie ma pojęcia "serwer" albo "dysk sieciowy".
    Wszystko inne zastępuje się pojęciem "Lotus Notes" :]

    Nie mniej chodziło mi o osoby przesyłające pliki via GPRS do komputera
    stojącego 2 metry dalej. $$$, a raczej $$$$$$$$$$$$$$.

    > to poginęło, ale dostaniemy gratis wyszukiwarkę siebie, która
    > przetrzepie całą sieć w poszukiwaniu przypadkowych zdjęć, na których
    > kiedyś znaleźliśmy się. Ja się już nie mogę doczekać :)

    Ja nie lubię być fotografowany, a tym bardziej nie odpowiada mi myśl o
    krążących w necie moich facjatach. Dlatego staram się zmniejszać
    rozmiary tragedii ery Internetu :)

    Nie mniej wyszukiwarka z dobrym rozpoznawaniem twarzy to nie jest
    kwestia "dziesiąt lat", bo Google już nad tym podobno pracuje. Czyli
    może Android 3 (2013?). Niedawno czytałem, że już dziś istnieją
    aplikacje, które znajdują opis budynków na zdjęciu (głównie podpierając
    się wikipedią) i podobno idzie im to całkiem nieźle.

    pozdrawiam,
    PK

  • 20. Data: 2011-07-20 13:26:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 15:04, Kosu pisze:
    > Ja nie lubię być fotografowany, a tym bardziej nie odpowiada mi myśl o
    > krążących w necie moich facjatach. Dlatego staram się zmniejszać
    > rozmiary tragedii ery Internetu :)

    Ale wiesz, że wszyscy mają w pupie te nasze facjaty? Ludzie bronią się
    przed zdjęciami, boją się tego jak ognia, a dość że w kominiarkach nie
    chodzą i każdy może do woli napatrzyć się na żywo (najlepsza jakość!),
    to jeszcze nikt nie jest tym gapieniem się zainteresowany.

    To jest w ogóle jakieś schorzenie, coś jak pająki czy myszy. I bardzo
    powszechne, zwłaszcza w naszym kraju.

    --
    pozdrawia Adam
    /25% badanych nie wie ile to jest 25%/