  • 61. Data: 2014-05-20 21:46:08
    Temat: Re: jaki automat do miasta?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-20 19:18, Pszemol pisze:

    > Ty lepiej napisz w jakim to mieście nie jestes w stanie osiągnąć
    > prędkości normalnej dla 5 biegu w większości aut, czyli 40-50km/h.

    Gdybym ja chciał jeździć 50 km/h na 5 biegu to już bym chyba miał silnik
    do remontu...

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 62. Data: 2014-05-20 22:38:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > Wszyscy się pośmiejemy.

    Zaczynamy zjeżdzać na poziom pl.comp.pecet lub pl.soc.polityka wiec ja na
    tym powoli zakończę...

    Dodam tylko tyle, że dobry kierowca bez patrzenia na wskaźnik obrotów
    wyczuje szybko czy silnik się męczy na za niskich czy też kręci
    niepotrzebnie szybko na za wysokich obrotach.

    Dokładne wartości obrotów przy których warto zmieniać biegi będą się
    oczywiście zmieniać w zależności od typu silnika, jego mocy i dynamiki czy
    też nawet chwilowego obciążenia więc nie ma większego sensu się na ten
    temat przekomarzać czy kłócić o 1000rpm w jedną czy drugą stronę.

    Późna zmiana biegów i trzymanie silnika na wysokich obrotach daje Ci
    oczywiście lepszą dynamikę jazdy, lepsze przyspieszenia ale kosztuje więcej
    bo auto pali więcej paliwa i ściera więcej klocków przy częstszym hamowaniu
    - no i pogarsza się komfort jazdy bo zwiększa się halas silnika czasem
    dochodzą też efekty szarpania całym autem gdy ktoś dodaje/ujmuje gazu za
    szybko na niskich biegach.

    Każdemu z nas wolno oczywiscie zmieniać biegi w swoim samochodzie kiedy
    tylko się mu podoba - nie powielajmy jednak nieprawdziwych mitów na temat
    większego zużycia paliwa w automatycznych skrzyniach skoro dużo kierowców
    wcale nie umie ekonomicznie jechać autem z ręczną skrzynią biegów i spala i
    tak więcej paliwa niż spaliłby w tych samych warunkach automat bo albo
    cisną za długo na dwójce-trójce albo unikają w mieście ostatniego biegu z
    "overdrive" (4, 5 lub 6 w zależności od skrzynki).

    Auto tocząc się na stałej prędkości, pokonując niewielkie opory ruchu
    tocznego i niewielkie opory powietrza (przy prędkości poniżej powiedzmy
    55-60km/h) nie wymaga dużej mocy od silnika i na najwyższym biegu z
    overdrive można łatwo zejść z obrotami blisko obrotów na biegu jałowym bez
    ryzyka podduszania czy zgaśnięcia silnika. Ale do tego trzeba mieć wyczucie
    i mieć obcykaną zmianę biegów w jednym paluszku aby nie mieć problemoów gdy
    zajdzie potrzeba na przyspieszenie i konieczna będzie szybka redukcja.
    Ktoś, dla którego każda zmiana biegu to udręka, nie umie operować
    sprzęgłem, będzie podświadomie jeździł tak, aby jak najmniejszą ilość zmian
    biegów wykonywać. I to poskutkuje właśnie opóźnioną zmianą biegów przy
    rozpędzaniu auta i unikaniem potem wyższych biegów, zmuszających przecież
    do redukcji.

    Czy teraz ma to dla Ciebie, Radku, większy sens?

  • 63. Data: 2014-05-21 11:09:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-20 22:38, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Czy teraz ma to dla Ciebie, Radku, większy sens?

    Nie.
    Czytając to zdanie: "bo albo cisną za długo na dwójce-trójce
    albo unikają w mieście ostatniego biegu z "overdrive" (4, 5
    lub 6 w zależności od skrzynki)."
    Można dojść do wniosku że w naszych miastach nie ma ograniczeń
    prędkości lub wszyscy mają gówniane miejskie samochodziki
    gdzie najwyższy bieg wrzuca się przy 70km/h.
    Ja najwyższy bieg wrzucam przy prędkości 90km/h mając 3 tyś
    obrotów. A jak jest w twoim małym miejskim autku ?

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2014-05-21 12:19:16
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 21:20:41 UTC+2 użytkownik radar napisał:
> [...]

    hody-technika-automatyczna-skrzynia-biegow-automat-p
    orownanie,16473,1
    > No i to jest kropka nad i jeśli chodzi o nowe auta. A jeśli nie nowe?

    Jesli nie nowe to:

    1. Omijac CVT szerokim lukiem (nie znam nikogo kto to naprawia-moze ktos poda magika
    na grupie)
    2. Przekladnia zautomatyzowana na podobnym poziomie awaryjnosci co CVT oraz dodatkowo
    trzeba nauczyc sie tym jezdzic, zeby auto nie stanelo w korku (podobno idea automatu
    jest taka zeby to umilac a tu zonk)
    3. Szukac czegos z DSG/Powershift z malym przebiegiem lub udokumentowanymi wymianami
    oleum bo wymiana sprzegiel kosztowna.
    4. Alternatywa jest klasyczny automat, ale w malych autach jest tego jak na
    lekarstwo. Jesli ktos wie to niech wpisze lub mnie poprawi gdzie jeszcze mozna
    spotkac klasyczny ASB w pierdopedach (do kwoty 35K za uzywane)Fpisujcie auta ktore sa
    za!:

    -Hyundai i30/Kia Ceed
    -Chervrolet Cuze
    -Amerykanskie wersje Toyota Corolla i Yaris

    Dman-666

  • 65. Data: 2014-05-21 12:54:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-21 11:09, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Ja najwyższy bieg wrzucam przy prędkości 90km/h mając 3 tyś
    > obrotów. A jak jest w twoim małym miejskim autku ?

    W moim przy spokojnej jeździe automat wrzuca najwyższy bieg przy ok
    50-55 km/h. Ma wtedy około 1500 obrotów. Silnik benzynowy 2.0 143 KM.

    Wystarczy jednak, że przyspieszę lekko i od razu zrzuca a obroty skaczą
    do ok 2 tys.

    --
    MN

  • 66. Data: 2014-05-21 13:33:52
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 21 May 2014 12:54:35 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > W moim przy spokojnej jeździe automat wrzuca najwyższy bieg przy ok
    > 50-55 km/h. Ma wtedy około 1500 obrotów. Silnik benzynowy 2.0 143 KM.

    U mnie (benzyna 3.0 220KM) przy spokojnej jeździe automat utrzymuje obroty w
    okolicach
    1100-1200 na piątym biegu. Gdybym jechał manualem to nie chciałoby mi się
    tak często machać drążkiem jak robi to automat.
    Piotr Klimek
    Audi A4B6 3.0 Q

  • 68. Data: 2014-05-21 14:38:34
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dman666 <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > oraz dodatkowo trzeba nauczyc sie tym jezdzic, zeby auto nie stanelo w
    > korku (podobno idea automatu jest taka zeby to umilac a tu zonk)

    Czy mówisz tu może o Fiatowskim "Speedgear"?
    Ktoś ujeżdzał fiata z taką skrzynią?
    Jak się tym jeździ?

  • 67. Data: 2014-05-21 14:38:34
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> [...]
    > 1100-1200 na piątym biegu. Gdybym jechał manualem to nie chciałoby mi się
    > tak często machać drążkiem jak robi to automat.

    Właśnie to dokładnie miałem na myśli.
    Jak się komuś chce, to będzie jeździł jak automat, ale to wymaga wprawy
    przy zmianie biegów.
    To musi być instynkt, szósty zmysł a nie katorga i strach przed zgrzytaniem
    czy paleniem sprzęgła, jak to sie widzi u niektórych.
    Jedni to wyczucie mają, innym go brak, i overdrive w mieście nie używają.
    I wtedy palą więcej manualem niz pali w tych samych warunkach automat.

  • 69. Data: 2014-05-21 14:38:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marcin N <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > km/h. Ma wtedy około 1500 obrotów. Silnik benzynowy 2.0 143 KM.
    >
    > Wystarczy jednak, że przyspieszę lekko i od razu zrzuca a obroty skaczą do ok 2

    I o to właśnie chodzi...

  • 70. Data: 2014-05-21 14:58:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-21 14:38, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > Jedni to wyczucie mają, innym go brak, i overdrive w mieście nie używają.
    > I wtedy palą więcej manualem niz pali w tych samych warunkach automat.

    Napiszesz wreszcie o tym swoim samochodzie czy będziesz się
    chował za innymi ?