  • 1. Data: 2011-04-02 15:41:26
    Temat: jaki UPS 12V 80W?
    Od: gomader <g...@g...com>

    Witam,
    Poszukuje UPSa na 12V 80W o dobrej sprawnosci ... spotkal ktos cos
    podobnego?

    pzdr

  • 2. Data: 2011-04-02 16:02:09
    Temat: Re: jaki UPS 12V 80W?
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Uzytkownik "gomader" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Witam,
    > Poszukuje UPSa na 12V 80W o dobrej sprawnosci ... spotkal ktos cos
    > podobnego?

    Tak, szukaj pod nazwa zasilacz buforowy przykladowo Cameleon merawexu.
    K.

  • 3. Data: 2011-04-02 16:43:54
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 02 Apr 2011 17:41:26 +0200, gomader napisał:
    > Witam,
    > Poszukuje UPSa na 12V 80W o dobrej sprawnosci ... spotkal ktos cos
    > podobnego?

    Akmulator, 2 diody shotkiego na 10A i układ ładowania akmulatora.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 4. Data: 2011-04-02 17:55:41
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/02/2011 06:43 PM, Verox wrote:

    > Akmulator, 2 diody shotkiego na 10A i układ ładowania akmulatora.

    jak taki madry jestes, dlaczego nie rozpoczniesz produkcji? ja ostatnio
    zaplacilem 90zl za 30W ale potrzebuje mocniejszy

    poprosze gotowce ...

  • 5. Data: 2011-04-02 18:35:05
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-04-02 19:55, gomader pisze:

    > jak taki madry jestes, dlaczego nie rozpoczniesz produkcji? ja ostatnio
    > zaplacilem 90zl za 30W ale potrzebuje mocniejszy
    >
    > poprosze gotowce ...

    Ale nie podajesz żadnych szczegółów. Podobnie jak kolega, ja bym
    zbudował układ z gotowych klocków, przy czym dałbym dwa zasilacze.

    Rozumiem, że układ _zasilany_ z 230V, z wyjściem ok. 12V. Oto jak zrobić
    UPS typu on-line:

    1. Bierzemy zasilacz 15V 100W. On będzie naszym głównym źródłem, kiedy
    będzie prąd w sieci.
    2. Bierzemy ładowarkę do akumulatora 12V - może być automat, półautomat,
    manualna, buforowa albo inteligentna, wedle smaku, byleby jej wyjście
    nie osiągało 15V. Z tego powodu ładowarki impulsowe odpadają i za bardzo
    sieją zakłóceniami.
    3. Podłączamy ładowarkę do akumulatora.
    4. Minus akumulatora łączymy bezpośrednio z minusem zasilacza.
    5. Plus akumulatora łączymy z diodą Schottky'ego, plus zasilacza z drugą
    diodą Schottky'ego. Wyjścia diod łączymy razem. To jest nasze wyjście
    plusowe.

    I już. Kiedy jest 230V, układ zasila zasilacz 15V, ponieważ jego
    napięcie jest większe niż gałęzi z akumulatorem. Kiedy zabraknie 230V,
    układ płynnie przechodzi na akumulator.

    Można by dobudować jeszcze jedno zabezpieczenie - w razie jakby 230V
    było, ale padł zasilacz, żeby odłączać ładowarkę, bo inaczej ona zacznie
    zasilać układ i mogła by się zarżnąć, jeśli by miała nie wytrzymać 14V 8A.

  • 6. Data: 2011-04-02 19:38:50
    Od: a...@p...pl

    <g...@g...com> wrote:

    >Witam,
    >Poszukuje UPSa na 12V 80W o dobrej sprawnosci ... spotkal ktos cos
    >podobnego?

    12V ale jakie napiecie stale czy przemienne??? Ja stale, to po co,
    skoro mozna wziac i wykorzystac zasilacz buforowy !!!!

    80W : 12V = 6,66666A

    to z akumulator 12V niewiele!! Wiec w czym problem?

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-04-02 19:50:30
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:in7q8q$e0s$1@news.onet.pl...

> [...]
    > osiągało 15V. Z tego powodu ładowarki impulsowe odpadają i za bardzo sieją

    Możesz rozwinąć te myśli z powodami ładowarki impulsowej?

    Druga sprawa to to że dopuszczasz aby napięcie było nie wyższe niż 15V.
    Tyle napięcia minus spadek na diodzie daje nam spooro powyżej 14V na
    akumulator.
    Ten przy pracy buforowej pod takim napięciem wyschnie na pieprz.
    Maksymalne napięcie dla akumulatorów buforowych to około 13,8V. Zalecany
    zakres to 13,5-13,8V i tak nalezy dobrać zasilacz aby za diodą tyle mniej
    więcej było. Pozostaje jeszcze ograniczenie maksymalnego prądu ładowania.
    Najprostrzym sposobem jest użycie najzwyklejszej żarówki 12voltowej
    szeregowo. Wystarczy tylko dobrać jej moc tak aby maksymalny prąd nie
    przekraczał dopuszczalnego prądu ładowania akumulatora. Przeważnie żarówka
    będzie ciemna, czasem może będzie widać lekkie żarzenie włokna. Najmocniej
    ale i tak nie pełny swiatłem będzie świecic tylko w pierwszych chwilach
    ładowania po pełnym rozładowaniu akumulatora lub przy jego uszkodzeniu.
    Zmienna rezystancja włókna niemal idealnie ogranicza prąd ładowania. Ja do
    czterech akumulatorów żelowych 100Ah które połączone w szeredu dają napięcie
    na fideltronika 3500VA zastosowałem ładowanie niezależne. Każdy akumulator
    ma swój zasilacz impulsowy ustawiony ma 13,8V w szeregu z żarówką
    samochodową 12V/55W. W ten sposób niezaleznego ładowania akumulatory się nie
    rozbalansują ale to inna historia. Takie ładowanie buforowe jest już ponad
    rok czasu i nie zauważam niczego negatywnego że zastosowałem najstarszą
    metodę ograniczania prądu zwykłą żarówką. Jedno spojrzenie w serwerowni na
    żarówki i już widać że wszystko jest w porządku. Po zanikach napięcia każda
    żarzy się identycznie co daje mi informację że akumulatory są zbalansowane i
    sprawne.

    Marek

  • 8. Data: 2011-04-02 19:52:31
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > 80W : 12V = 6,66666A
    >
    > to z akumulator 12V niewiele!! Wiec w czym problem?

    Typowy 12V/7,2Ah wystarczy.

    Marek

  • 9. Data: 2011-04-02 20:12:26
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-04-02 21:50, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    > wiadomości news:in7q8q$e0s$1@news.onet.pl...

    > Możesz rozwinąć te myśli z powodami ładowarki impulsowej?

    Przez ładowarkę impulsową rozumiem ładowarkę, która akumulator 12V
    ładuje impulsami napięcia np. 50V, o współczynniku wypełnienia tak
    dobranym, żeby prąd skuteczny nie przekroczył wartości właściwej dla
    takiego akumulatora. (Czyli pojemność/10)

    Zwolennicy takiego rozwiązania twierdzą, że katowanie akumulatora
    impulsami dużego prądu i napięcia usuwa zanieczyszczenia z płyt akumulatora.

    Z kolei przeciwnicy twierdzą, że od takiego ładowania płyty drgają i coś
    tam się uszkadza, a akumulator należy ładować prądem gładkim jak pupa
    niemowlęcia.

    Natomiast ja twierdzę, że z całą pewnością nie można takiej ładowarki
    podłączać w samochodzie, żeby naładować akumulator, bo popali całą
    elektronikę gdy przyjdzie impuls 50V. Z tego samego powodu nie można
    takiej ładowarki stosować w rozpatrywanym przez nas układzie.

    > Druga sprawa to to że dopuszczasz aby napięcie było nie wyższe niż 15V.
    > Tyle napięcia minus spadek na diodzie daje nam spooro powyżej 14V na
    > akumulator.

    Źle mnie zrozumiałeś. "nie wyższe niż 15V" oznacza np.
    0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 14.99999 V
    chodziło mi tylko o to, żeby ładowarka w szczycie nie przekroczyła 15V,
    bo przejmie na siebie obciążenie głównego zasilacza. Natomiast _ile_
    _dokładnie_ ma wynosić napięcie na ładowarce, to ja nie wnikam.
    Zalecałbym kupienie ładowarki "inteligentnej", która sama zmierzy
    napięcie na akumulatorze i automatycznie wybierze właściwą wartość
    prądu, a jak osiągnie 13.8V, to się wyłączy.

    OK

  • 10. Data: 2011-04-02 20:13:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-04-02 21:52, 4CX250 pisze:
    > Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Typowy 12V/7,2Ah wystarczy.

    A montując "dieslowski" akumulator 12V/140Ah mamy 20 godzin
    nieprzerwanej zabawy :-D