eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajaki UPS 12V 80W?Re: jaki UPS 12V 80W?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki UPS 12V 80W?
    Date: Sat, 02 Apr 2011 22:12:26 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 67
    Message-ID: <in7vva$70s$1@news.onet.pl>
    References: <in7g34$du0$1@news.vectranet.pl>
    <s...@m...verox.pl>
    <in7nur$fhh$1@news.vectranet.pl> <in7q8q$e0s$1@news.onet.pl>
    <in7um5$24c8$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 84-10-25-109.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1301775146 7196 84.10.25.109 (2 Apr 2011 20:12:26 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Apr 2011 20:12:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <in7um5$24c8$1@news2.ipartners.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:607860
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-02 21:50, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    > wiadomości news:in7q8q$e0s$1@news.onet.pl...
    >
    >> 2. Bierzemy ładowarkę do akumulatora 12V - może być automat,
    >> półautomat, manualna, buforowa albo inteligentna, wedle smaku, byleby
    >> jej wyjście nie osiągało 15V. Z tego powodu ładowarki impulsowe
    >> odpadają i za bardzo sieją zakłóceniami.
    >
    > Możesz rozwinąć te myśli z powodami ładowarki impulsowej?

    Przez ładowarkę impulsową rozumiem ładowarkę, która akumulator 12V
    ładuje impulsami napięcia np. 50V, o współczynniku wypełnienia tak
    dobranym, żeby prąd skuteczny nie przekroczył wartości właściwej dla
    takiego akumulatora. (Czyli pojemność/10)

    Zwolennicy takiego rozwiązania twierdzą, że katowanie akumulatora
    impulsami dużego prądu i napięcia usuwa zanieczyszczenia z płyt akumulatora.

    Z kolei przeciwnicy twierdzą, że od takiego ładowania płyty drgają i coś
    tam się uszkadza, a akumulator należy ładować prądem gładkim jak pupa
    niemowlęcia.

    Natomiast ja twierdzę, że z całą pewnością nie można takiej ładowarki
    podłączać w samochodzie, żeby naładować akumulator, bo popali całą
    elektronikę gdy przyjdzie impuls 50V. Z tego samego powodu nie można
    takiej ładowarki stosować w rozpatrywanym przez nas układzie.

    >
    > Druga sprawa to to że dopuszczasz aby napięcie było nie wyższe niż 15V.
    > Tyle napięcia minus spadek na diodzie daje nam spooro powyżej 14V na
    > akumulator.

    Źle mnie zrozumiałeś. "nie wyższe niż 15V" oznacza np.
    0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 14.99999 V
    chodziło mi tylko o to, żeby ładowarka w szczycie nie przekroczyła 15V,
    bo przejmie na siebie obciążenie głównego zasilacza. Natomiast _ile_
    _dokładnie_ ma wynosić napięcie na ładowarce, to ja nie wnikam.
    Zalecałbym kupienie ładowarki "inteligentnej", która sama zmierzy
    napięcie na akumulatorze i automatycznie wybierze właściwą wartość
    prądu, a jak osiągnie 13.8V, to się wyłączy.

    > Ten przy pracy buforowej pod takim napięciem wyschnie na pieprz.
    > Maksymalne napięcie dla akumulatorów buforowych to około 13,8V. Zalecany
    > zakres to 13,5-13,8V i tak nalezy dobrać zasilacz aby za diodą tyle
    > mniej więcej było. Pozostaje jeszcze ograniczenie maksymalnego prądu
    > ładowania. Najprostrzym sposobem jest użycie najzwyklejszej żarówki
    > 12voltowej szeregowo. Wystarczy tylko dobrać jej moc tak aby maksymalny
    > prąd nie przekraczał dopuszczalnego prądu ładowania akumulatora.
    > Przeważnie żarówka będzie ciemna, czasem może będzie widać lekkie
    > żarzenie włokna. Najmocniej ale i tak nie pełny swiatłem będzie świecic
    > tylko w pierwszych chwilach ładowania po pełnym rozładowaniu akumulatora
    > lub przy jego uszkodzeniu. Zmienna rezystancja włókna niemal idealnie
    > ogranicza prąd ładowania. Ja do czterech akumulatorów żelowych 100Ah
    > które połączone w szeredu dają napięcie na fideltronika 3500VA
    > zastosowałem ładowanie niezależne. Każdy akumulator ma swój zasilacz
    > impulsowy ustawiony ma 13,8V w szeregu z żarówką samochodową 12V/55W. W
    > ten sposób niezaleznego ładowania akumulatory się nie rozbalansują ale
    > to inna historia. Takie ładowanie buforowe jest już ponad rok czasu i
    > nie zauważam niczego negatywnego że zastosowałem najstarszą metodę
    > ograniczania prądu zwykłą żarówką. Jedno spojrzenie w serwerowni na
    > żarówki i już widać że wszystko jest w porządku. Po zanikach napięcia
    > każda żarzy się identycznie co daje mi informację że akumulatory są
    > zbalansowane i sprawne.

    OK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: