-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: jaki UPS 12V 80W?
Date: Sat, 02 Apr 2011 22:12:26 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 67
Message-ID: <in7vva$70s$1@news.onet.pl>
References: <in7g34$du0$1@news.vectranet.pl>
<s...@m...verox.pl>
<in7nur$fhh$1@news.vectranet.pl> <in7q8q$e0s$1@news.onet.pl>
<in7um5$24c8$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: 84-10-25-109.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1301775146 7196 84.10.25.109 (2 Apr 2011 20:12:26 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Apr 2011 20:12:26 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <in7um5$24c8$1@news2.ipartners.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:607860
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-02 21:50, 4CX250 pisze:
> Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
> wiadomości news:in7q8q$e0s$1@news.onet.pl...
>
>> 2. Bierzemy ładowarkę do akumulatora 12V - może być automat,
>> półautomat, manualna, buforowa albo inteligentna, wedle smaku, byleby
>> jej wyjście nie osiągało 15V. Z tego powodu ładowarki impulsowe
>> odpadają i za bardzo sieją zakłóceniami.
>
> Możesz rozwinąć te myśli z powodami ładowarki impulsowej?
Przez ładowarkę impulsową rozumiem ładowarkę, która akumulator 12V
ładuje impulsami napięcia np. 50V, o współczynniku wypełnienia tak
dobranym, żeby prąd skuteczny nie przekroczył wartości właściwej dla
takiego akumulatora. (Czyli pojemność/10)
Zwolennicy takiego rozwiązania twierdzą, że katowanie akumulatora
impulsami dużego prądu i napięcia usuwa zanieczyszczenia z płyt akumulatora.
Z kolei przeciwnicy twierdzą, że od takiego ładowania płyty drgają i coś
tam się uszkadza, a akumulator należy ładować prądem gładkim jak pupa
niemowlęcia.
Natomiast ja twierdzę, że z całą pewnością nie można takiej ładowarki
podłączać w samochodzie, żeby naładować akumulator, bo popali całą
elektronikę gdy przyjdzie impuls 50V. Z tego samego powodu nie można
takiej ładowarki stosować w rozpatrywanym przez nas układzie.
>
> Druga sprawa to to że dopuszczasz aby napięcie było nie wyższe niż 15V.
> Tyle napięcia minus spadek na diodzie daje nam spooro powyżej 14V na
> akumulator.
Źle mnie zrozumiałeś. "nie wyższe niż 15V" oznacza np.
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 14.99999 V
chodziło mi tylko o to, żeby ładowarka w szczycie nie przekroczyła 15V,
bo przejmie na siebie obciążenie głównego zasilacza. Natomiast _ile_
_dokładnie_ ma wynosić napięcie na ładowarce, to ja nie wnikam.
Zalecałbym kupienie ładowarki "inteligentnej", która sama zmierzy
napięcie na akumulatorze i automatycznie wybierze właściwą wartość
prądu, a jak osiągnie 13.8V, to się wyłączy.
> Ten przy pracy buforowej pod takim napięciem wyschnie na pieprz.
> Maksymalne napięcie dla akumulatorów buforowych to około 13,8V. Zalecany
> zakres to 13,5-13,8V i tak nalezy dobrać zasilacz aby za diodą tyle
> mniej więcej było. Pozostaje jeszcze ograniczenie maksymalnego prądu
> ładowania. Najprostrzym sposobem jest użycie najzwyklejszej żarówki
> 12voltowej szeregowo. Wystarczy tylko dobrać jej moc tak aby maksymalny
> prąd nie przekraczał dopuszczalnego prądu ładowania akumulatora.
> Przeważnie żarówka będzie ciemna, czasem może będzie widać lekkie
> żarzenie włokna. Najmocniej ale i tak nie pełny swiatłem będzie świecic
> tylko w pierwszych chwilach ładowania po pełnym rozładowaniu akumulatora
> lub przy jego uszkodzeniu. Zmienna rezystancja włókna niemal idealnie
> ogranicza prąd ładowania. Ja do czterech akumulatorów żelowych 100Ah
> które połączone w szeredu dają napięcie na fideltronika 3500VA
> zastosowałem ładowanie niezależne. Każdy akumulator ma swój zasilacz
> impulsowy ustawiony ma 13,8V w szeregu z żarówką samochodową 12V/55W. W
> ten sposób niezaleznego ładowania akumulatory się nie rozbalansują ale
> to inna historia. Takie ładowanie buforowe jest już ponad rok czasu i
> nie zauważam niczego negatywnego że zastosowałem najstarszą metodę
> ograniczania prądu zwykłą żarówką. Jedno spojrzenie w serwerowni na
> żarówki i już widać że wszystko jest w porządku. Po zanikach napięcia
> każda żarzy się identycznie co daje mi informację że akumulatory są
> zbalansowane i sprawne.
OK
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.11 20:13 Tomasz Wójtowicz
- 02.04.11 20:13 Verox
- 02.04.11 20:31 4CX250
- 02.04.11 20:37 4CX250
- 03.04.11 06:07 gomader
- 03.04.11 06:08 gomader
- 03.04.11 07:29 klaudiusz
- 03.04.11 07:35 gomader
- 03.04.11 07:36 gomader
- 03.04.11 07:52 gomader
- 03.04.11 08:00 gomader
- 03.04.11 08:03 Verox
- 03.04.11 08:07 gomader
- 03.04.11 08:12 gomader
- 03.04.11 08:20 klaudiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wieszanie się przy aktywnym SMP
- Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- Odkurzacz mnie bije :(
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
- RCD 300 mA
- rpi i moduł przekaźników
- Falownik do pompy CO
- Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Pytanie do Użytkownika
- Emanuel kiedyś szukał gotowca do chłodzenia leków
- Sprzęty z Lidl-a
- idzie nowe
- Wybuchające pagery
- Jak shakować windę
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka
- 2024-10-07 Nowy akt zasadniczy
- 2024-10-07 KIA nas dyma
- 2024-10-07 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-07 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-06 miles per gallon
- 2024-10-06 Strefa czystego powietrza