  • 1. Data: 2011-04-01 07:53:56
    Temat: Prosty uklad alarmowy - czy zadziala?
    Od: Gawel <g...@w...pl>

    Witam.
    Mam projekt prostego ukladu alarmowego. Zasilany akumulatorem 12V, z jedna
    czujka, syrena i powiadomieniem GSM. Pierwszy blad, ktory juz jest w
    projekcie to uzycie 4 bramek TTL (SN7400N), powiedzmy ze zostanie
    zamieniony ukladem CMOS CD4011. Jednak ktos zarzucil temu projektowi, ze
    ladnie wyglada tylko w teorii, a w rzeczywistosci zaklocenia beda
    wyzwalaly alarm o dowolnych porach. Jak to moze wygladac w rzeczywistosci
    i co ewentualnie zmienic aby dzialalo zgodnie z zalozeniem.

    Ponizej link do schematu.
    http://img847.imageshack.us/img847/9609/schem.jpg

    --
    pzdr
    Gawel

  • 2. Data: 2011-04-04 18:52:28
    Temat: Re: Prosty uklad alarmowy - czy zadziala?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.04.01 09:53, Gawel pisze:
> [...]
    > wyzwalaly alarm o dowolnych porach. Jak to moze wygladac w
    > rzeczywistosci i co ewentualnie zmienic aby dzialalo zgodnie z zalozeniem.

    Te bramki to daj 4093!! Nie 4011... Co do zakłóceń - no niby masz
    pojemność równolegle z linią dozorową, ale to trochę za mało... Ja bym
    dał jakieś opóźnienie czasowe na RC gdzieś na bramkach, tak, aby alarm
    włączał się po 0,5s. Druga sprawa - prąd linii dozorowej! Generalnie -
    im większy płynie prąd, tym ciężej to zakłócić. Oczywiście, tu powstaje
    problem, bo masz zasilanie z akumulatora... No ale trudno... przy
    R2=4,7M, to wystarczy dotknąć układu, żeby wyzwolić alarm... Ciężko mi
    wskazać odpowiednią wartość... Generalnie im mniej, tym lepiej, ale też
    nie ma sensu wchodzić w prądy rzędu kilkudziesięciu mA... Kolejna sprawa
    - zabezpieczenie przeciw przepięciowe... Musisz dodać jakiś obwód, bo
    jak linia dozorowa będzie długa, to te zakłócenia mogą uszkodzić układ,
    a nie tylko wyzwolić alarm...

    Konop

    PS Nie sprawzdałem tego schematu pod względem funkcjonalności... Mam
    nadzieję, że ktoś Ci już to sprawdził i teoretycznie działać powinno ;)...