    From: ApanasBudriszko <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: jaka pamięć i dysk do T61?
    Date: Tue, 06 Jul 2010 14:01:21 +0200

    W dniu 2010-07-06 13:33, Szymon von Ulezalka pisze:
    > witam.
    > wczoraj dostalem lekko uzywanego lapka T61- chcialbym go jednak lekko
    > ulepszyc, tj. dodac pamiec (teraz ma 2x1 533 /czy jakos tak/ mhz) oraz
    > wymienic dysk (teraz jest 5400rpm 160gb sata)- jakiego producenta (i
    > jakie modele) pamieci byscie polecili (2x2gb, 800mhz)- na co zwrocic
    > uwage przy ich zakupie;

    ja bym na twoim miejscu zwrócił uwage na to jakie pamięci mają tam być,
    bpo dowolności to tu raczej nie masz. Pamięci nie tyle do symbolu lapka
    co raczej do platformy jaka w nim jest dobierasz, skoro masz tam pamięci
    533 to raczej wyżej nie podskoczysz - oczywiście możesz próbować ale ...

    zacząłbym od tabeli kompatybilności bo jeśli masz tam zintegrowaną
    grafike to może się okazać że tylko częśc modułów będzie prawidłowo
    współpracowała

    >jaki dysk 2.5 cala byscie polecili? czy dyski
    > w standardzie SATA (nie SATA-II badz SATA 3GB /??/) obsluguja NCQ?

    sprawdź specyfikację danego dysku

    > czy, poza zwiekszeniem pojemnosci (planuje przejsc na dysk min 320gb),
    > odczuje jakas roznice miedzy dyskiem 5400rpm a 7200?

    tak, zwiekszy się zuzycie prądu czyli zkróci czas pracy na bateriach
    (dotyczy także zwiekszania pamięci)