  • 1. Data: 2009-06-06 08:49:24
    Temat: czym sprawdzic monitor CGA (od JAMMA)
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Mam stary monitor CGA od gry arcade. 19 calowy Hantarex. Chcialbym go
    sprawdzic i ustalic co w nim nie dziala (to ze nie dziala wiem od
    poprzedniego wlasciciela).
    No i teraz pytanie. Skad wziasc sygnal testowy "w domowych warunkach" dla
    niego. Czy kombinowac z jakas stara karta CGA dla PC-a? Nie mam mozliwosci
    wyprobowac go w tej chwili z jakas gra arcade sprzed lat.

    --
    F.

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4134 (20090605) __________

  • 2. Data: 2009-06-06 09:02:41
    Temat: Re: czym sprawdzic monitor CGA (od JAMMA)
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    A moze jeszcze inna wersja - czy da sie wykorzystac telewizor jako monitor
    do starych gier arcade (np. w standardzie jamma) zamiast monitora CGA?

  • 3. Data: 2009-06-06 13:49:53
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A moze jeszcze inna wersja - czy da sie wykorzystac telewizor jako monitor
    > do starych gier arcade (np. w standardzie jamma) zamiast monitora CGA?

    Hantarex miał zasilanie 110V.
    Jest to zwykły monitor. Wejście sygnału 0,7 (lub 1V) RGB i chyba synchro
    osobno. Daaaaawno tego nie naprawiałem.
    W późniejszych czasach stosowano standardowe TV - ja spotykałem N505 czasami
    Heliosa, raz nawet przerabiałem na C380 (rosyjski).
    Podejdzie każdy TV który ma wejście RGB.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2009-06-06 14:28:24
    Od: "franc" <k...@i...pl>

> [...]
    > czasami
    > Heliosa, raz nawet przerabiałem na C380 (rosyjski).
    > Podejdzie każdy TV który ma wejście RGB.

    Dzieki za info.
    Czy chodzi o RGB wyprowadzone na zewnatrz? Jak wygladaja takie zlacza RGB w
    TV?

    --

    4135 (20090606) __________

  • 5. Data: 2009-06-06 17:59:22
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Dzieki za info.
    > Czy chodzi o RGB wyprowadzone na zewnatrz? Jak wygladaja takie zlacza RGB
    > TV?

    Nie sprawdzałem, ale pewnie można wejść na TV poprzez eurozłącze.
    Oryginalnie zrobione to było w ten sposób, że wykorzystywało się TV który
    miał możliwość (niekoniecznie wykorzystaną) podłączenia OSD czy teletekstu.
    Na matrycy przepinało się wejście na RGB, o ile pamiętam potrzebny był
    sygnał SSC lub SC. A na wejścia podawało się RGB. Tor radiowy szedł do
    kosza.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2009-06-07 17:17:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Jun 2009 10:49:24 +0200, franc wrote:
> [...]
    >niego. Czy kombinowac z jakas stara karta CGA dla PC-a? Nie mam mozliwosci
    >wyprobowac go w tej chwili z jakas gra arcade sprzed lat.

    A to wywal w calosci i zapomnij :-)

    CGA zdobyc teraz to wyzwanie duze, a wsadzic do peceta karte ISA to
    tez nie takie proste zadanie.

    Sugerowalbym jakies FPGA lub szybki uC, nawet jakis AVR sie na da.

    Ale jesli nie jestes w tym biegly, to od biedy mozna by programowo
    wygenerowac przebiegi na LPT, lub za pomoca kilku 555 lub 74123.
    Albo wzmocnic sygnal telewizyjny do poziomu TTL.

    J.

  • 7. Data: 2009-06-07 17:25:02
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Albo wzmocnic sygnal telewizyjny do poziomu TTL.

    Hantarex przyjmowal najwyzej 1V sygnalu RGB. Czesto nawet i to bylo za duzo.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2009-06-07 17:57:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Jun 2009 19:25:02 +0200, Desoft wrote:
    >Hantarex przyjmowal najwyzej 1V sygnalu RGB. Czesto nawet i to bylo za duzo.

    na Hantarexach sie nie znam, ale CGA uzywala TTL.

    J.

  • 9. Data: 2009-06-07 19:59:23
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > na Hantarexach sie nie znam, ale CGA uzywala TTL.

    Sam nie wiem skad mu sie wzielo to CGA.

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2009-06-08 10:03:10
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Sam nie wiem skad mu sie wzielo to CGA.

    W mojej karcie CGA (full size!) jest gniazdo cinch do podłączenia video.
    Może stąd?

    --
    Grzexs