-
71. Data: 2017-08-16 21:46:03
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on25dq$9t2$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-08-16 o 20:22, Pszemol pisze:
>> A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
>> konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają
>> odpalać na
>> raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w
>> Passacie ma
>> podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila
>> dwie
>> świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym
>> czasie...
>
>> No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
>> sprężania
>> a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę
>> :-))))
>Oczywiście że nie odpalają :) dlatego mogą mieć wspólną cewkę
>zapłonową.
Z tym, ze po okresie stosowania tego (np wtryskiwacze benzynowe
laczone parami), poszli w kierunku indywidualnego sterowania.
Potrzebny czujnik polozenia walka rozrzadu ... i chyba alternatywnie
moze zastapic czujnik polozenia walu, jak ten sie popsuje.
J.
-
72. Data: 2017-08-16 21:54:05
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on2583$ada$...@n...news.atman.pl...
On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:
>> np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
>
>> No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
>> sprężania
>> a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę
>> :-))))
>
>Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
>wydech / zasysa, ale V6?
>www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74
To samo, iskra co dwa obroty, jak w jednym trzeba zaplonu, to w jakims
innym akurat sie konczy wydech.
Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
J.
-
73. Data: 2017-08-16 23:07:47
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Pszemol <P...@P...com>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:on2583$ada$...@n...news.atman.pl...
> On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:
>>> np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
>>
>>> No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
>>> sprężania
>>> a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę
>>> :-))))
>>
>
>> Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
>> wydech / zasysa, ale V6?
>> www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74
>
> To samo, iskra co dwa obroty, jak w jednym trzeba zaplonu, to w jakims
> innym akurat sie konczy wydech.
>
> Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
> 4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
>
Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
cewki.
-
74. Data: 2017-08-17 12:56:51
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:on228k$bo1$1@dont-email.me...
> Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
>> Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
>> tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.
>>
>
> Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie
Niby tak.
> diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?
Ale też normę powinno trzymać i nie różnić się zbyt wiele między sobą.
> Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
> byłyby problemy z ciśnieniem??
Nic prostszego, jak sprawdzić, przy okazji przyjrzeć się świecom?
150kmil to nie tak mało. To będzie ze ćwierć bańki kilkometrów.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
-
75. Data: 2017-08-17 13:01:26
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:on2c73$d2i$1@dont-email.me...
>> Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
>> 4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
>>
> Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
> cewki.
Stare rozwiązanie - w Maluchach, cewka na dwa końce, dzięki czemu z aparatu
zapłonowego wywalono palec, został tylko przerywacz. Dwa cylindry, iskra
jednocześnie, jedna pruje w spaliny, druga w sprężaną mieszankę, auto
jedzie. Wiec niemal na pewno sytuacja iskrowo-paliwowa u ciebie jest taka
sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
-
76. Data: 2017-08-17 15:46:37
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Pszemol <P...@P...com>
HF5BS <h...@...pl> wrote:
>
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:on228k$bo1$1@dont-email.me...
>> Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
>>> Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
>>> tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.
>>>
>>
>> Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie
>
> Niby tak.
>
>> diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?
>
> Ale też normę powinno trzymać i nie różnić się zbyt wiele między sobą.
>
>> Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
>> byłyby problemy z ciśnieniem??
>
> Nic prostszego, jak sprawdzić, przy okazji przyjrzeć się świecom?
> 150kmil to nie tak mało. To będzie ze ćwierć bańki kilkometrów.
Mam nawet taki czujnik, nówka w opakowaniu - czujnik, który kiedyś kupiłem
dawno temu bo mnie ciekawiło jakie sprężanie mam w silniku Toyoty Camry z
przebiegiem 278 tyś mil. Ale jak doczytałem jak się go używa, że to Ty
przytykasz czujnik a ktoś ma pokręcić silnikiem tylko kilka obrotów aby nie
zmienić warunków uszczelnienia pierścieni olejem to mi się nie chciało
fatygować...
-
77. Data: 2017-08-17 15:51:27
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Pszemol <P...@P...com>
HF5BS <h...@...pl> wrote:
>
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:on2c73$d2i$1@dont-email.me...
>>> Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
>>> 4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
>>>
>> Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
>> cewki.
>
> Stare rozwiązanie - w Maluchach, cewka na dwa końce, dzięki czemu z aparatu
> zapłonowego wywalono palec, został tylko przerywacz. Dwa cylindry, iskra
> jednocześnie, jedna pruje w spaliny, druga w sprężaną mieszankę, auto
> jedzie. Wiec niemal na pewno sytuacja iskrowo-paliwowa u ciebie jest taka
> sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
> O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...
>
No myślałem właśnie o takim rozwiązaniu: smok z dwiema głowami zionącymi
ogniem :-)
Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia obsługująca
dwie świece.
I tak, zgadzam się, że to stary patent. To jest 2004 Passat z silnikiem
V6/2,8l który był zdaje się popularny w latach 1999-2001 w samochodach
Audi, które przesiadły się na nowszy, 3-litrowy V6 a ten stary zaczęto
montować w lepsiejszych Passatach.
Obecnie silniki mają cewkę zintegrowaną z fajką, z tego co widuję :-)
-
78. Data: 2017-08-17 16:13:27
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:on46nt$86c$1@dont-email.me...
> Mam nawet taki czujnik, nówka w opakowaniu - czujnik, który kiedyś kupiłem
> dawno temu bo mnie ciekawiło jakie sprężanie mam w silniku Toyoty Camry z
> przebiegiem 278 tyś mil. Ale jak doczytałem jak się go używa, że to Ty
> przytykasz czujnik a ktoś ma pokręcić silnikiem tylko kilka obrotów aby
> nie
Albo ktoś przytyka, a ty kręcisz. Jednakże spotkałem się z wersją wkręcaną w
gniazdo świecy i sam wszystko badasz.
> zmienić warunków uszczelnienia pierścieni olejem to mi się nie chciało
> fatygować...
W sumie jak chodzi...
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
-
79. Data: 2017-08-17 18:08:37
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Pszemol <P...@P...com>
HF5BS <h...@...pl> wrote:
>
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:on46nt$86c$1@dont-email.me...
>> Mam nawet taki czujnik, nówka w opakowaniu - czujnik, który kiedyś kupiłem
>> dawno temu bo mnie ciekawiło jakie sprężanie mam w silniku Toyoty Camry z
>> przebiegiem 278 tyś mil. Ale jak doczytałem jak się go używa, że to Ty
>> przytykasz czujnik a ktoś ma pokręcić silnikiem tylko kilka obrotów aby
>> nie
>
> Albo ktoś przytyka, a ty kręcisz. Jednakże spotkałem się z wersją wkręcaną w
> gniazdo świecy i sam wszystko badasz.
Ja kupiłem taki z gumową końcówką. I nie chciało mi się z tym bawić, na
dodatek 4 razy dla każdego cylindra.
>> zmienić warunków uszczelnienia pierścieni olejem to mi się nie chciało
>> fatygować...
>
> W sumie jak chodzi...
>
No ale przebieg miał ten silnik imponujący bez potrzeby robienia żadnych
szlifów czy nawet wymiany pierścieni. Od nowości tam głowica nigdy nie była
nawet odkręcana.
Chciałem przetestować jakie niskie jest ciśnienie sprężania z takim
przebiegiem i bez remontu w porównaniu do sprężania w nowym. No ale czujnik
przeleżał w szafie czekając aż przyjdzie mi "melodia" do takiej zabawy no i
się nie doczekał aż Toyotkę sprzedałem.
-
80. Data: 2017-08-17 19:58:21
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-08-17 o 15:51, Pszemol pisze:
> HF5BS <h...@...pl> wrote:
>>
>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>> news:on2c73$d2i$1@dont-email.me...
>>>> Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
>>>> 4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
>>>>
>>> Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
>>> cewki.
>>
>> Stare rozwiązanie - w Maluchach, cewka na dwa końce, dzięki czemu z aparatu
>> zapłonowego wywalono palec, został tylko przerywacz. Dwa cylindry, iskra
>> jednocześnie, jedna pruje w spaliny, druga w sprężaną mieszankę, auto
>> jedzie. Wiec niemal na pewno sytuacja iskrowo-paliwowa u ciebie jest taka
>> sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
>> O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...
>>
>
> No myślałem właśnie o takim rozwiązaniu: smok z dwiema głowami zionącymi
> ogniem :-)
>
> Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia obsługująca
> dwie świece.
Nie, jest ciekawiej, to jest jedno uzwojenie WN które jeden koniec ma do
jednej świecy a drugi do drugiej :)
--
Pozdr
Janusz