  • 31. Data: 2017-02-19 00:30:35
    Temat: Re: jak się przylutować do magnesu?
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    V.L.Pinkley wrote:

    > Pisałem że się nie da, miałem na myśli magnesy neodymowe, one są
    > pokryte chromem, a chrom jak wiadomo jest Very Difficult
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Solderability

    Jak się komuś bardzo nudzi, to może na ten chrom położyć
    elektrolitycznie warstwę miedzi i przylutować (punktowo!)
    do niej. Spokojnie do wykonania w domu, ale to już naprawdę
    się musi nudzić.

    > Chętnie zobaczę coś przylutowane do magnesu.

    Skoro daje się spawać beton...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2017-02-19 00:52:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sczygiel,

    Saturday, February 18, 2017, 2:16:57 PM, you wrote:

    [...]

    > Nierdzewka też sie przykleja :)

    Dobra - nie powinna.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2017-02-19 03:31:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kazda nierdzewna bedzie przyciagana przez magnes. I ta lepsza i ta gorsza. Stale
    kwasoodporne nie lepia sie do magnesu lub lepia sie minimalnie jak zostana zmeczone w
    obrobce plastycznej.

  • 34. Data: 2017-02-19 17:36:07
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 00:52:38 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:
    > Hello Sczygiel,
    >
    > Saturday, February 18, 2017, 2:16:57 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dobra - nie powinna.
    >
    > [...]

    Zależy która dobra :)
    Ta z bębna pralki sie dobrze lutuje i przykleja do magnesu.
    Ta z sztućców tez sie przykleja.

    Mysle ze watkotwórcy nawet taka pralkowa starczy do tego pomysłu...

  • 35. Data: 2017-02-20 08:52:53
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Napisal bys czemu ma to sluzyc, jakie praktyczne zastosowanie. Bo na razie kolejna
    talmudystyczna dyskusja wyszla.

    uchwyt magnetyczny do kamerki samochodowej. zrobiłem już taki na 4
    magnesach działa. ale prąd jest przekazywany poprzez rodzaj sprężynki
    dotykającej styków płaskich. ale to po pół roku losowo przestaje
    działać. sprężynki wydrapują sobie miejsce, utlenia się, hw co sie
    dzieje, ale przestaje działać. wystarczy "pocynować" pole styku ponownie
    aby działać zaczęło. magnesy zamocowałem na wcisk i distal, więc
    teoretycznie można tam było wepchnąć drucik, ale wolałbym jakby było
    lutowane

    ToMasz

  • 36. Data: 2017-02-20 10:49:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od tego trzeba bylo zaczac. Pomysl z magnesem do mocowania kamerki przedni. Popracuj
    nad stykami. Da sie zrobic zeby bylo trwale, inaczej czajniki bezprzewodowe i wiele
    innych urzadzen by nie dzialalo. Co do puszczania pradu przez magnesy. Ktos na innej
    grupie opisywal zjawisko wiercenia sie odkurzacza w stacji ladowania bo po jakims
    czasie magnesy sie brudza i gorzej prad plynie. Wykombinuj jak mocowac magnesem
    kamere jesli ja wyposazyc w typowe gniazdko do zasilania laptopa i wtyczce w
    uchwycie. Moja kamerka ma takie gniazdko ale z boku. Po przeniesieniu go na gore byla
    by mozliwosc obrotu kamerki w poziomie a magnes by utrzymywal ja zeby nie odpadla.

  • 37. Data: 2017-02-20 10:56:26
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.02.2017 o 08:52, ToMasz pisze:

> [...]
    > aby działać zaczęło. magnesy zamocowałem na wcisk i distal, więc
    > teoretycznie można tam było wepchnąć drucik, ale wolałbym jakby było

    No to nic lutować nie trzeba, do magnesu przyklejasz blaszkę kontaktową
    do której jest przylutowany przewód. Tu problem w śniedzieniu jest,
    trzeba przed tym zabezpieczyć, zastosować odpowiedni materiał no i może
    ponacinać blaszke, żeby było kilka niezależnych styków.

  • 38. Data: 2017-02-20 11:18:28
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 10:56:27 UTC+1 użytkownik Cezary Grądys napisał:

> [...]
    > trzeba przed tym zabezpieczyć, zastosować odpowiedni materiał no i może
    > ponacinać blaszke, żeby było kilka niezależnych styków.

    Też sie skłaniam do tej idei ale ja bym jeszcze spróbował albo taka pozłacaną dostać
    albo laminat z złoceniem pszlifować i do tego magnesu przykleić. A drucik przylutować
    to tego złocenia.

    Mam u siebie latarke i mimo że ona ma sprężynki i jakieś mosiężne styki to czasem nie
    styka i trzeba ja rozebrać i styki poprawic.

    Generalnie idea magsafe u apla jest ok ale jak sie zobaczy ile gniazdek jest
    popalonych to znaczy ze albo apple nie umie takich zrobic albo to nie jest takie
    proste.

    Ja bym temat zaatakował inaczej:
    Mocowanie na magnes ale styki poprowadzil normalnie po usb uzbrojone w te magnetyczne
    kontakty do kupienia na allegro. One tanie nie są bo to okolice 40pln ale na pewno
    lepiej zrobione niz te kombinacje co tu próbujemy wyczynić...

    Albo po prostu montaż na magnesy a podłączenie na kabelek.

  • 39. Data: 2020-10-19 17:36:31
    Od: Zbigniew Bereszko <z...@g...com>

    poniedziałek, 20 lutego 2017 o 11:18:29 UTC+1 s...@g...com napisał(a):

> [...]
    na pewno lepiej zrobione niz te kombinacje co tu próbujemy wyczynić...

    > Albo po prostu montaż na magnesy a podłączenie na kabelek.

    https://www.youtube.com/watch?v=xb4yyAMnOMs
    Od 6:18

  • 40. Data: 2020-10-20 18:37:17
    Od: Zbigniew Bereszko <z...@g...com>

    poniedziałek, 19 października 2020 o 17:36:33 UTC+2 Zbigniew Bereszko napisał(a):

> [...]
    na pewno lepiej zrobione niz te kombinacje co tu próbujemy wyczynić...

    Można to zrobić bez lutowania. Wystarczy kupić magnes z otworem pod śrubkę z łbem
    stożkowym, na przewodach przylutować oczko i skręcić do kupy