  • 1. Data: 2012-04-04 13:20:12
    Temat: jak kopiować pliki przez WiFi między 2 laptopami?
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    Jak skopiowac duże pliki między 2 laptopami, kablem USB raczej się nie
    da, BT jest żółwio powolne, a da się wykorzystać do tego celu karty
    wireless obu laptopów, ale BEZPOŚREDNIO bez żadnych serwerów?

  • 2. Data: 2012-04-04 21:01:04
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 04.04.2012 13:20, Yerine Ictimai pisze:
    > Jak skopiowac duże pliki między 2 laptopami, kablem USB raczej się nie
    > da, BT jest żółwio powolne, a da się wykorzystać do tego celu karty
    > wireless obu laptopów, ale BEZPOŚREDNIO bez żadnych serwerów?

    skonfigurować je tak aby były w jednej sieci, postawić na jednym serwer
    ftp i przesłać pliki. Masz na tych laptopach już jakiś system operacyjny?

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-04-04 21:04:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Yerine Ictimai pisze tak:

    > Jak skopiowac duże pliki między 2 laptopami, kablem USB raczej się
    > nie da

    dlaczego nie? kabel w Realu kosztuje 39zł

    > a da się wykorzystać do tego celu karty
    > wireless obu laptopów, ale BEZPOŚREDNIO bez żadnych serwerów?

    masz na myśli połączenie ad hoc i udostępnione foldery?

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-04-04 21:08:18
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" <y...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
    > Jak skopiowac duże pliki między 2 laptopami

    Połączyć je zwykłym kablem sieciowym? (nie trzeba mieć tzw. crossa).

    > kablem USB raczej się nie da

    Da.

    > a da się wykorzystać do tego celu karty
    > wireless obu laptopów, ale BEZPOŚREDNIO bez żadnych serwerów?

    Tryb ad-hoc, służy do bezpośredniego połączenia dwóch kompów bez żadnego
    serwera (to bezprzewodowy odpowiednik połączenia RJ-45 jak w pierwszym
    akapicie, bez pośrednictwa switcha lub huba).

  • 5. Data: 2012-04-04 23:09:11
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-04 13:20, Yerine Ictimai wrote:
    > Jak skopiowac duże pliki między 2 laptopami, kablem USB raczej się nie
    > da, BT jest żółwio powolne, a da się wykorzystać do tego celu karty
    > wireless obu laptopów, ale BEZPOŚREDNIO bez żadnych serwerów?

    Odpowiedzi co do WiFi juz padly, ale to bedzie wooolne dla duzych plikow
    - policz sobie 2-3MB/s. skrętka + 1Gbit i będziesz miał powiedzmy
    30-50MB/s. Na chwile obecna nie trzeba juz crossowac kabla, karty same
    sie dostosowuja.

  • 6. Data: 2012-04-04 23:23:11
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

    > skonfigurować je tak aby były w jednej sieci, postawić na jednym serwer
    > ftp i przesłać pliki.

    Serwer FTP? A niby po co? Zwykłe udostępnianie nie wystarczy?

    Remek

  • 7. Data: 2012-04-05 01:08:18
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Yerine Ictimai" napisało:

    > Jak skopiowac duże pliki między 2 laptopami, kablem USB raczej
    > się nie da, BT jest żółwio powolne, a da się wykorzystać do tego celu
    > karty wireless obu laptopów, ale BEZPOŚREDNIO bez żadnych serwerów?

    Tak, łącząc je w trybie Ad-hoc. Tu masz instrukcję, jak to wykonać w twoim
    systemie:
    http://wiki.debian.org/WiFi/AdHoc
    Że nie masz Debiana? No co za pech, znowu nie trafiłem ;-/

    JoteR

  • 8. Data: 2012-04-05 10:27:23
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    PiteR wrote:

    > dlaczego nie? kabel w Realu kosztuje 39zł

    a jogurt 1,29 :D (MSPANC)

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 9. Data: 2012-04-05 12:29:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yerine Ictimai" 7...@f...go
    oglegroups.com

    : Jak skopiowac duże pliki między 2 laptopami,

    IMO najlepiej za pośrednictwem karty SDHC.

    : kablem USB raczej się nie da, BT jest żółwio powolne,

    Są ponoć także szybkie BT. IMO BT to poroniony pomysł do dużych plików.

    : a da się wykorzystać do tego celu karty wireless obu laptopów,
    : ale BEZPOŚREDNIO bez żadnych serwerów?

    Dać się da, ale szybkość zniechęca skutecznie. 2 MB/s to raczej
    kiepski efekt. Jeśli nawet masz szybsze karty WiFi, to nie 10 razy
    szybsze, a i 20 MB/s (szybkość karty SDHC po USB2) jest nadal małą
    szybkością dla dużych plików...

    -=-

    Karta ma tę zaletę, że nie zapomnisz o przywróceniu stanu sprzed ,,połączenia''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-04-05 12:39:31
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    skopiuj je na pendrive, kartę SDHC albo dysk przenośny z usb. Wyjdzie
    szybciej jak kombinowanie z powolnym wifi.