  • 1. Data: 2012-04-03 10:48:00
    Temat: czy można testować jednocześnie więcej niż 1 dysk
    Od: Jan <k...@g...com>

    Witam i Pytam.
    Czy mogę uruchomić testy HD TUNE PRO na więcej niż jednym dysku
    twardym. Zwłaszcza chodzi mi o czasochłonny test Error Scan.
    Co o tym myślicie i sądzicie?
    Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-04-03 15:44:36
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-03 10:48, Jan wrote:
> [...]
    > Czy mogę uruchomić testy HD TUNE PRO na więcej niż jednym dysku
    > twardym. Zwłaszcza chodzi mi o czasochłonny test Error Scan.

    Z pkt. widzenia klasycznego lub nowego peceta, testowanie kilku napędów
    HDD nie obciąża w sposób istotny ani procesora ani systemu, pod linuxem
    przy pomocy badblocks robiłem dokładne testy kilku (zapis/weryfikacja).

    Jeżeli w Jedynym Systemie Operacyjnym HDTune da się odpalić kilka razy,
    to i testować można.

    Problem może się pojawić, gdy dyski zaczną zwracać błędy, system może
    resetować porty SATA, co może mieć wpływ na inne równoczesne testy.
    Generalnie nie powinno tak się dziać, ale windows ma to do siebie, że
    blokuje się całkowicie w przypadku problemow z IO HDD (do tego stopnia,
    że myszka nie odpowiada).

  • 3. Data: 2012-04-04 09:06:01
    Od: Jan <k...@g...com>

    On 3 Kwi, 15:44, Rafal Lukawski <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > Generalnie nie powinno tak się dziać, ale windows ma to do siebie, że
    > blokuje się całkowicie w przypadku problemow z IO HDD (do tego stopnia,

    Panie Rafale
    to mnie rozbawiło: Jedynym Systemie Operacyjnym
    i to pisane z dużej litery he he he. I wiadomo o co chodzi, mimo że
    nie pada nazwa owego systemu ;)
    ps. dyski do mnie jadą, pisałem o nich w moim poprzednim wątku, na
    który nie dostałem odpowiedzi. To są używane dyski, ale mało i test na
    jednym trwa ponad 5 godzin.
    Dziękuję Panie Rafale.