  • 41. Data: 2016-11-26 16:44:50
    Temat: Re: internet w samochodach - jak?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > lub w
    >
    > Jakie ustawy łamie licencja na korzystanie z telemetri pompy
    > wtryskowej??

    chociażby ustawę o ochronie danych osobowych

    > Jaką prywatność użytkownika naraża telemetria pompy wtryskowej?? Nie
    > mówimy o telemteri lokakizacyjnej a technicznych parametrów silnika.
    > To nie ma nic wspólnego z prywatnością użytkownika. Nie są zbierane
    > żadne dane wrażliwe, przecież to jasne.

    powiedz to GIODO

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 42. Data: 2016-11-26 16:55:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]
    lub w
    > całości.

    Jakie ustawy łamie licencja na korzystanie z telemetri pompy
    ---
    W ogóle nie sprzedajesz licencji na korzystanie z telemetrii tylko własność
    rzeczy. Jest możliwe zawieranie umów licencyjnych obejmujących przetwarzanie
    danych, co bardzo często ma miejsce w przypadku aplikacji na komputery,
    szczególnie mobilne, ale trzeba je jednak zawierać a nie tylko sprzedawać
    telefony.

> [...]

    mówimy o telemteri lokakizacyjnej a technicznych parametrów silnika.
    To nie ma nic wspólnego z prywatnością użytkownika. Nie są zbierane
    Nie muszą być wrażliwe. To po prostu dane użytkownika a nie producenta.
    Producent ma swój program, który oczywiście pozostaje jego, ale to tyle.

  • 43. Data: 2016-11-26 18:22:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 Nov 2016 15:44:50 -0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
    > powiedz to GIODO

    Bzdury pleciesz :)

    --
    Marek

  • 44. Data: 2016-11-26 22:52:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-26 o 00:38, Tomasz Pyra pisze:

    > Natomiast czym innym jest techniczna możliwość, a czym innym prawo do
    > skorzystania z takiej możliwości.
    >
    > Bo gdyby się okazało, że jakaś firma takie dane zbiera i przetwarza w
    > swoich celach, to niewykluczone że w niejednym kraju beknęli by za to
    > gorzej niż VW za swoje diesle.

    Firmy zbierają i przetwarzają dane przez twojego smartfona, tablet
    i komputer. Kiedy "bekną" ?

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2016-11-26 22:56:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Firmy zbierają i przetwarzają dane przez twojego smartfona, tablet
    > i komputer. Kiedy "bekną" ?

    wtedy gdy będą przetwarzać te na które się nie zgodziłem
    Masz telefon? wiesz, że przy uruchomieniu systemu zgodziłeś się na wiele
    rzeczy? czy klikasz tak bez czytania?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2016-11-27 00:44:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 26 Nov 2016 22:52:19 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Firmy zbierają i przetwarzają dane przez twojego smartfona, tablet
    > i komputer. Kiedy "bekną" ?

    Zauważ że po pierwsze bardzo szczegółowo jesteś pytany o zgodę, w dodatku
    prawie wszędzie możesz jej nie udzielić i np. zamiast kontekstowych reklam
    dostaniesz wtedy losowe.

    W Polsce może jeszcze jakieś wielkiej histerii na temat zbierania danych
    nie ma, ale prędzej czy później pewnie też nadjedzie.
    I się okaże że przedsiębiorca o konsumencie może wiedzieć tylko to co jest
    absolutnie niezbędne i nic więcej, chyba że klient _dobrowolnie_ się zgodzi
    na jakieś coś za coś.

  • 47. Data: 2016-11-27 10:22:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-26 o 22:56, masti pisze:

    > wtedy gdy będą przetwarzać te na które się nie zgodziłem

    Już to robią.

    > Masz telefon? wiesz, że przy uruchomieniu systemu zgodziłeś się na wiele
    > rzeczy? czy klikasz tak bez czytania?

    Nie klikam bez czytania i wiem na co się zgodziłem a na co nie.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2016-11-27 10:25:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-27 o 00:44, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > absolutnie niezbędne i nic więcej, chyba że klient _dobrowolnie_ się zgodzi

    Histerii nie ma bo inteligentny i świadomy użytkownik wiele "udogodnień"
    potrafi ominąć. Niestety jest to związane z pogorszeniem funkcjonalności
    zestawu urządzenie plus oprogramowanie.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2016-11-27 16:04:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Już to robią.

    no i wytoczyłeś im proces czy potulnie uszka po sobie?

    > Nie klikam bez czytania i wiem na co się zgodziłem a na co nie.

    to wskażesz gdzie zgodziłeś się na transmisję danych z samochodu?
    Bo właśnie wykazałeś, ze porównujesz dwie zupełnie różne sytuacje

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2016-11-27 17:12:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-27 o 16:04, masti pisze:

    > no i wytoczyłeś im proces czy potulnie uszka po sobie?

    Nie mogę, nie moje dane przetwarzają.

    > to wskażesz gdzie zgodziłeś się na transmisję danych z samochodu?
    > Bo właśnie wykazałeś, ze porównujesz dwie zupełnie różne sytuacje

    Ja nie porównuje dwu sytuacji tylko wysyłanie i przetwarzanie danych.