  • 11. Data: 2011-12-27 20:01:50
    Temat: Re: [instalacja elektryczna] Zamiennik LgY 6 mm2
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Leci już ciepła woda z niebieskiego kranu?

    Czasami tak, chociaż rury mają słuszne przekroje.

    Waldek

  • 12. Data: 2011-12-27 21:09:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 20:51:51 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Polwinit to polska nazwa plastyfikowanego polichlorku winylu, czyli
    > miękkiego PVC.

    Ale kazdego czy to jakis specjalny na kable ?

    Bo dawniej to sie chyba igelit nazywalo ... czyzby nazwa zastrzezona ?

    J.

  • 13. Data: 2011-12-27 21:12:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Bo dawniej to sie chyba igelit nazywalo ... czyzby nazwa zastrzezona ?

    No, jak sama nazwa wskazuje, przez IG Farben.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2011-12-27 21:18:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-27 22:09, J.F. pisze:

    > Ale kazdego czy to jakis specjalny na kable ?

    Według Ciech:
    Polwinity: Granulaty z plastyfikowanego poli (chlorku winylu),
    przeznaczone na izolację, powłoki oraz osłony przewodów i kabli
    elektrycznych.

    > czyzby nazwa zastrzezona ?

    Tego nie wiem.

    P.P.

  • 15. Data: 2011-12-29 21:48:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 22:18:26 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Według Ciech:
    > Polwinity: Granulaty z plastyfikowanego poli (chlorku winylu),
    > przeznaczone na izolację, powłoki oraz osłony przewodów i kabli
    > elektrycznych.

    Kurcze, nadal nie wiem - specjalne na kable, czy po prostu zwykle miekkie
    PVC :-)

    Aczkolwiek patrzac po wszystkich produktach
    http://www.ciech.com/PL/Produkty/DywizjaOrganika/Str
    ony/PVCsuspensyjny.aspx

    innych miekkich chyba nie robia.

    J.

  • 16. Data: 2011-12-29 21:55:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. wrote:

> [...]
    > PVC :-)
    >
    > Aczkolwiek patrzac po wszystkich produktach

    Inni robią. Poliolefinowe i silikonowe.

    Waldek

  • 17. Data: 2011-12-30 01:14:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 22:55:37 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > http://www.ciech.com/PL/Produkty/DywizjaOrganika/Str
    ony/PVCsuspensyjny.aspx

    > Inni robią. Poliolefinowe i silikonowe.

    Ale to na kable, mnie interesuje czy jest inny miekki PVC na rurki,
    sztuczne skory czy do czego sie to jeszcze uzywa.

    Innymi slowy - czy ten polwinit to jest zwykly igelit, czy jakas specjalna
    odmiana na kable :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-12-30 03:32:47
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. wrote:

> [...]
    > sztuczne skory czy do czego sie to jeszcze uzywa.
    >
    > Innymi slowy - czy ten polwinit to jest zwykly igelit, czy jakas specjalna

    jedno i drugie to pvc, tylko pvc jest niezdrowe przy smażeniu. A silikon i
    poliolefiny używa się też do rurek i inkszych rzeczy, z prezerwatywami i
    cyckami włącznie (silikony).

    Waldek