  • 1. Data: 2011-12-27 17:49:12
    Temat: [instalacja elektryczna] Zamiennik LgY 6 mm2
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    nie wiem czy dobra grupa na to pytanie , jak nie prosze o namiar
    znalazłem na allegro krążek kabla który miał by zastąpić LgY 6mm2 tylko
    nie moge nic znalezc o jego parametrach a oto i one

    NEXANS 205MX

    * Charakterystyka:
    - Materiał Przewodu - Goły Miedziany
    - Giętkość przewodu - Giętki klasa 5
    -Izolacja - Poliolefina
    - Bez halogenowy - IEC 60754-1

    * Parametry Elektryczne:
    - Napięcie nominalne 0,6/1kW (1,2kV

    * Parametry Fizyczne:
    - Zmniejszający Palność - IEC 60332-3-22
    -Gęstość Dymu - IEC 61034
    - Toksczność gazów - Nie
    - Maksymalna ustalona temperatura żyły - 90*C
    -Temperatura pracy,zakres -30 - 80*C
    -Standard - IEC

    * Kolorystyka
    - Żółto-Zielony

    Wychodzi jakieś 30 zł. taniej na krążku niż standardowy w polwinicie ,
    jest sens kombinować ?

  • 2. Data: 2011-12-27 17:54:17
    Temat: Re: [instalacja elektryczna] Zamiennik LgY 6 mm2
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 18:49:12 +0100, ark_fx napisał(a):

    > Wychodzi jakieś 30 zł. taniej na krążku niż standardowy w polwinicie ,
    > jest sens kombinować ?

    Nic w padanych informacjach o przekroju. No i czy cię urządza kolorek,
    który jest zastrzeżony do niektórych tylko zastosowań. Izolacja wydaje się
    byc OK.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-12-27 18:06:36
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    ark_fx <a...@g...pl> napisał(a):

    Żółto-zielony przewód może być używany w instalacjach wyłącznie jako przewód
    ochronny (uziemienie)

    http://www.eitpg.za.pl/znaczenie_kolorow_przewodow.h
    tml

  • 4. Data: 2011-12-27 18:19:33
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Ma on być zastosowany do połączeń wyrównawczych ,tylko nie moge nic
    znalezc o tej dziwnej izolacji i czy moge go zalać w posadzce i czy to
    linka ...

  • 5. Data: 2011-12-27 18:50:45
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    ark_fx wrote:

    > Ma on być zastosowany do połączeń wyrównawczych ,tylko nie moge nic
    > znalezc o tej dziwnej izolacji i czy moge go zalać w posadzce i czy to
    > linka ...

    To, że linka wynika z opisu (L w kodzie też), inaczej nie byłby giętki.
    Zalać możesz, ale nie wolno. Musisz dać w sztywnej rurce, jak chcesz w
    podłodze, w ścianie może być w peszlu. Do zalania potrzebujesz przewodu w
    podwójnej izolacji.

    Waldek

  • 6. Data: 2011-12-27 18:56:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 19:50:45 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Zalać możesz, ale nie wolno. Musisz dać w sztywnej rurce, jak chcesz w
    > podłodze, w ścianie może być w peszlu. Do zalania potrzebujesz przewodu w
    > podwójnej izolacji.

    Dlaczego twierdzisz że "nie wolno"? Połaczenia wyrównawcze służą, jak nazwa
    wskazuje, do wyrównywania potencjałów. Nic złego się nie stanie jeśli
    betonowa podłoga też zostanie "wyrównana", wręcz przeciwnie. IMO można by
    użyć nawet gołego przewodu.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-12-27 19:10:01
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > nazwa wskazuje, do wyrównywania potencjałów. Nic złego się nie stanie
    > jeśli betonowa podłoga też zostanie "wyrównana", wręcz przeciwnie. IMO

    Tak, ino wtedy nie linki.
    Tak apropos. Parę miesięcy temu kazałem założyć zerowanie ochronne w
    laboratorium w robocie. Facet mi przy tym opowiadał, że instalacja jest już
    tak pop...rzestawiana, że prądy wyrównawcze w rurach wodociągowych osiągają
    kilka kA. OK, budynek dość duży, coś koło 6MVA na przyłączach i własna
    elektrociepłownia, ale mimo to dziwne.

    Waldek

  • 8. Data: 2011-12-27 19:32:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > wodociągowych osiągają kilka kA. OK, budynek dość duży, coś koło 6MVA
    > na przyłączach i własna elektrociepłownia, ale mimo to dziwne.

    Leci już ciepła woda z niebieskiego kranu?

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-12-27 19:38:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >osiągają
    >kilka kA. OK, budynek dość duży, coś koło 6MVA na przyłączach i

    Tak nawiasem mowiac - to taki "zerujacy" kabel nie powinien miec
    jednak kA pradow, a nawet i mniejszych, wiec o temperature pracy bym
    sie nie martwil :-)

    A propos - co to jest ten polwinit i czym sie rozni od PVC/PCW ?

    P.S. I w zasadzie co lepsze - polwinit czy jakies PE/PP/poliolefiny ?
    Do PVC nie mam zaufania, ale musze przyznac ze pali sie kiepsko. Tylko
    fosgen wydziela.

    J.

  • 10. Data: 2011-12-27 19:51:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-27 20:38, J.F pisze:

    > A propos - co to jest ten polwinit i czym sie rozni od PVC/PCW ?

    Polwinit to polska nazwa plastyfikowanego polichlorku winylu, czyli
    miękkiego PVC.

    Pozdrawiam,
    Paweł