eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyindeks nośności opon
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2011-04-09 23:08:36
    Temat: indeks nośności opon
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
    wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
    jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od 195/65
    R15-91 do 225/55 R16-95!? Chciałbym 205/60 R16. Pytałem kilku gumiarzy i
    każdy ma inną opinię :( Czy wystarczy 92 czy trzeba 96? Nie ukrywam że
    rozterki powoduje różnica w cenie i dostępność. W/w rozmiaru nie ma w
    fabrycznej instrukcji, wtedy w ogóle bym nie zawracał głowy :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)


  • 2. Data: 2011-04-10 08:50:04
    Temat: Re: indeks nośności opon
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Apr 2011 23:08:36 +0200, wowa wrote:
    >Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
    >wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
    >jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko

    A noge masz ciezka ? Bo jak noga ciezka to i ciezar rozklada sie na
    trzy kola i to w dodatku nierownomiernie :-)

    J.


  • 3. Data: 2011-04-10 13:24:47
    Temat: Re: indeks no?no?ci opon
    Od: "wowa" <w...@g...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gmk2q6d2un5hsrf4t61fdg8sig4t3ij88k@4ax.com...
    >
    > A noge masz ciezka ? Bo jak noga ciezka to i ciezar rozklada sie na
    > trzy kola i to w dodatku nierownomiernie :-)
    >
    Zazwyczaj rozpędzam się do szybkości podróżnej i jak się da to tak zostaje
    na cały dzień :) Nie używam szybkości max bo jakość nie lubię, nie te drogi,
    zużycie paliwa, mandaty, piesi, dzieci rowerki, traktorki, koniki i inne
    duperelki :) Pozatym lubię oglądać okolicę :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)


  • 4. Data: 2011-04-10 13:39:47
    Temat: Re: indeks nośności opon
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
    > Witam
    > Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
    > wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
    > jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od
    > 195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!?

    Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje
    opon z jakimi samochód był homologowany.

    Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny
    nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła.

    Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między
    prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować
    jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z
    indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to
    głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk).


  • 5. Data: 2011-04-10 17:21:28
    Temat: Re: indeks nośności opon
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 13:39:47 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
    >> Witam
    >> Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
    >> wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
    >> jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od
    >> 195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!?
    >
    > Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje
    > opon z jakimi samochód był homologowany.
    >
    > Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny
    > nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła.
    >
    > Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między
    > prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować
    > jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z
    > indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to
    > głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk).

    Ale tą redukcje nośności to stosowało się dopiero powyżej 200kmh, to
    zapewne nie ten przypadek ( http://tnij.org/lbwu ).
    A co do pytania to nie wkładałbym opon o nośności mniejszej niż 91, ale
    jeszcze nie słyszałem by komuś "opona nie wyrobiła".

    --
    Pzdr.
    Mega


  • 6. Data: 2011-04-11 11:51:11
    Temat: Re: indeks nośności opon
    Od: "wowa" <w...@g...pl>


    Użytkownik "Mega" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:gto25pu6raq4$.6n3ns13movfm.dlg@40tude.net...
    > A co do pytania to nie wkładałbym opon o nośności mniejszej niż 91, ale
    > jeszcze nie słyszałem by komuś "opona nie wyrobiła".
    >
    Najbardziej popularna dla tego rozmiaru jest 92. 96 ciężko w ogóle dostać :(
    Wojtek


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: